Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@14:50:34 GMT

با عوارض دیر شام خوردن آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۸۰۸۸

با عوارض دیر شام خوردن آشنا شوید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، غذا خوردن آداب و زمان خودش را دارد.اگربه موقع ودرست انجام شودجدا ازسیرکردن شما به سلامت تان هم کمک می کند. متقابلا همین غذا خوردن اگر به درستی و در زمان خودش انجام نشود ممکن است به شما لطمه وارد کند.

یکی از عادت هایی که قطعا مخل سلامتی شماست غذا خوردن دیر هنگام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیر شام خوردن عوارض جانبی بدی برای شما به همراه خواهد داشت.

دیر شام خوردن :

دیر شام خوردن ریتم طبیعی بدن را به هم می زند و باعث شود احساس ناخوشایندی داشته باشید و راحت نتوانید بخوابید.

در واقع به خاطر دیر شام خوردن ممکن است در ۲۴ ساعت آینده مدام احساس گرسنگی کنید. هورمون گرلین که مسئول کنترل گرسنگی است، به طور طبیعی در ساعت ۸ صبح ترشح می شود و شما برای صبحانه احساس گرسنگی می کنید. این هورمون تا ۸ صبح روز بعد دیگر ترشح نخواهد شد. اگر به موقع شام نخورید هورمون گرلین زودتر ترشح شده و به کلی ریتم سیری و گرسنگی شما به هم می ریزد.

اگر بعد از خوردن شام نیز بخوابید، دیگر گرسنه نمی شوید و به میان وعده های بعد از آن نیاز نخواهید داشت ، اما سوخت و ساز بدن شما نیز به خاطر خوابیدن کمتر می شود. مطالعات نشان داده است که بعد از خوردن غذا شما خواب کم کیفیت تری خواهید داشت. از طرفی در خواب متابولیسم با سرعت کمتری انجام می شود و این به معنی افزایش وزن برای شماست.

در نهایت دیر شام خوردن می تواند باعث رفلاکس اسید معده شود. عملیات هضم غذای شما معمولا برای چند ساعت طول می کشد. در طول این مدت ممکن است غذا مسیر خود را برعکس بازگردد و به مری بریزد.

بنابراین دیر شام خوردن و بعد خوابیدن در واقع احتمال رفلاکس را زیاد می کند و سبب می شود که که غذا در زمانی که خواب هستید دوباره به مری شما بازگردد. بهتر است بعد از شام چند ساعتی به انجام فعالیت های معمول خود بپردازید و بعد بخوابید.

ممکن است در طول روز کمتر غذا بخورید

ممکن است چندان قابل فهم نباشد اما غذا خوردن در آخر شب باعث می شود در طول روز بعد کمتر احساس گرسنگی کنید. بهتر است سعی کنید یک وعده غذای سنگین تر در ناهار و یا میان وعده بعد از آن داشته باشید و بعد از آن یک وعده شام سبک بخورید. این باعث می شود که غذای تان زودتر هضم شود و غذای دیشب در روز بعد روده و معده تان را پر نکند.

قند خون تان در حال انفجار است

اگر قند خون تان به طور ناگهانی بالا برود و بعد ناگهان سقوط کند، شما احساس گرسنگی شدیدتر و مداوم تری خواهید داشت. غذاهای فراوری شده و هر چیزی که شاخص قند گلیسمی بالایی داشته باشد می تواند موجب افزایش ناگهانی قند خون شود. می توانید با حذف این قبیل غذاها از رژیم غذایی تان ، خودتان ببینید که مصرف غذای شما چقدر کمتر خواهد شد.

کورتیزول و استرس شما را گرسنه می کنند

حتی اگر گرسنه نباشید اگر هورمون کورتیزول در خون شما بالا برود، اشتهای تان برای خوردن غذای بیشتر تحریک می شود ، حتی شما اشتهای کاذبی نسبت به شکر و چربی خواهید داشت. بهتر است در روزهایی که استرس دارید آگاهانه تر غذا بخورید و سعی کنید تا جای ممکن دیر وقت شام نخورید.

اگر دچار استرس هستید ، مراقبه و تمرین تنفس می تواند ماهیچه های شما را آرام کند. هورمون ملاتونین نیز بدن شما را برای خواب آماده می کند و بعد به خواب می روید. به این ترتیب استرس شما را گرسنه نمی کند و مجبور نمی شوید که دیر هنگام غذا بخورید.

اگر مدتی است که به دیر شام خوردن عادت کرده اید، بهتر است همین الان به فکر ترک این عادت باشید. با کمی تمرین و صبر در نهایت بدن شما ریتم معمول خودش را پیدا کرده و باز به حالت طبیعی برمی گردد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بر شناساندن رشادت های دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سالار ولایتمدار امشب در نشست هم اندیشی اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان رشادت های رزمندگان دفاع مقدس و خاطراتی از غرورآفرینی های نیروهای مسلح و مردمی در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: ظرافت بیان هنرمندانه این رشادت ها به نسل جدید مورد نیاز است تا بتوانیم در تبیین ارزش های دفاع مقدس موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از افسران و ژنرال های کشورهای مطرح در امر نظامی دنیا در همان دوران از عملیات ها و طرح های عمرانی صورت گرفته در دفاع مقدس مانند طرح عبور از اروند با وجود فرماندهان جوان جنگ، شگفت زده شده بودند ولی آنچه آن دوران آنها دریافتند را به خوبی به نسل جدید معرفی نکرده ایم.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی لازمه تحقق این مهم را بهره گیری از ظرفیت های تدریس دانست تا اهمیت وقایع دفاع مقدس به خوبی به نسل جدید منتقل شود.

آبنوش بیان حقیقت های دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: البته در همه جای دنیا اطلاعات نظامی با زمان بندی منتشر می شود که ممکن است محدودیت هایی ایجاد کند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: در دفاع مقدس تمام غرب و شرق و مدعیان حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران به صف شدند که یکی از نمونه های آن حمایت های هوایی فرانسوی ها از صدام بود.

یادگار دفاع مقدس در ادامه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و عملیات های آن دوران، اراده الهی را به عنوان امداد غیبی برای رزمندگان اسلام یادآور شد و گفت: امروز هم اگر ایمان داشته باشیم که در جبهه رزم اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دشمنی همه جانبه استکبار هستیم، مانند همان دوران اراده الهی یاری رسان ما خواهد بود.

آبنوش به بیان خاطره ای از آن دوران و تبعیت و فرمان پذیری از فرماندهان عملیات پرداخت و ادامه داد: اعتماد به اراده الهی و فرمان پذیری حتی در زمانی که می دانستیم استشهادی به سمت شهادت می رویم رمز موفقیت بود چراکه فرماندهان را فرماندهان امام می دانستیم؛ امروز هم هر مسئول و فرماندهی، سرباز امام خامنه ای باشد، در این جبهه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، قلبا و با تمام ظرفیت فرمانش را خواهیم پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • سردار آزمون رخ به رخ غول آشنا
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • با ارزانترین لیبل ایران آشنا شوید
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند