Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@14:15:45 GMT

سرباز فراری پنج تیر خورد و ..! + فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۹۶۴۵

سرباز فراری پنج تیر خورد و ..! + فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

رکنا: مقامات کره جنوبی می‌گویند که یک سرباز کره شمالی که از طریق منطقه غیرنظامی شدیدا تحت محافظت بین دو کره فرار کرده بود، دست کم پنج بار هدف گلوله قرار گرفته و وضعیتش وخیم است.

حجم ویدیو: 19.82M | مدت زمان ویدیو: 00:03:36

این سرباز روز دوشنبه از منطقه امنیتی مشترک در روستای پامونجن به سمت کره جنوبی گریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کره جنوبی می گویدکه او با خودرو تا نزدیکی منطقه امنیتی مشترک آمد، اما وقتی چرخ ماشین دچار مشکل شد، تلاش کرد بقیه مسیر را پیاده طی کند.
به گفته کره جنوبی، سربازان کره شمالی ۴۰ بار به سوی او شلیک کردند، اما او توانست از این منطقه عبور کند و مأموران کره جنوبی او را زیر توده ای از برگ درختان در خاک کره جنوبی پیدا کردند.
مقامات کره جنوبی گفته اند که تا بامداد امروز این سرباز بی هوش بوده و تنفسش با دستگاه انجام می‌شده، اما زندگی اش می تواند حفظ شود. گفته می شود که پزشکان پنج گلوله از بدن او بیرون آورده اند، اما ممکن است دو گلوله دیگر هنوز در بدنش باشد.
سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی به نمایندگان پارلمان این کشور گفت این بار نخست است که یک سرباز کره شمالی در بخش جنوبی منطقه امنیتی مشترک هدف گلوله قرار می گیرد.


به گزارش خبرگزاری یوهناپ کره جنوبی، نمایندگان پارلمان این سوال را مطرح کرده اند که آیا می شود تیراندازی به این سرباز در بخش جنوبی منطقه امنیتی مشترک را نقض آتش‌بس میان دو کشور تلقی کرد.
فرار این سرباز کره شمالی در حالی صورت می گیرد که رابطه کره شمالی با کره جنوبی که متفق اصلی آمریکا در منطقه است، به دلیل آزمایش‌های موشکی کره شمالی به طور کم سابقه‌ای تیره است.
حدود ۱۰۰۰ نفر هر سال از شمال به جنوب می گریزند اما شمار کمی از آن ها از طریق منطقه غیرنظامی بین دو کره فرار Escape می کنند. این منطقه مجهزترین نقطه حفاظتی در جهان است.
فرار از طریق منطقه امنیتی مشترک که محل جالبی برای جهان گردان محسوب می شود به مراتب دشوارتر است. این منطقه تنها بخشی از منطقه غیرنظامی بین دو کشور است که در آن نیروهای دو کره رو در روی همدیگر می ایستند.


سئول می گوید که از زمان پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ بیش از ۳۰ هزار نفر از کره شمالی به جنوب گریخته اند.
اکثریت فراریان از طریق چین، که طولانی ترین مرز را با کره شمالی دارد فرار می کنند زیرا فرار از این طریق نسبت به عبور از منطقه غیرنظامی بین دو کره راحت تر است.
چین با این فراریان به عنوان مهاجران غیرقانونی و نه پناهجو برخورد می کند و اکثر اوقات آن ها را به اجبار بر می گرداند.
کره شمالی و کره جنوبی از نظر حقوقی هنوز در حال جنگ هستند، زیرا اختلاف بین آنها در سال ۱۹۵۳ تنها با آتش بس مهار شد و هنوز یک پیمان صلح رسمی میان آن ها امضا نشده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران

درباره علل این سفر در شرایط کنونی با دکتر جعفر قنادباشی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا به گفت‌وگو نشستیم.


پس از ماجراهای مقر موساد و ماجرای انتقال تروریست‌ها از اقلیم اصلاً تصور نمی‌شد هیئتی از اقلیم به تهران بیاید علت این سفر چیست؟ 
جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان هیچ‌گاه وارد روابط خصمانه‌ای که موجب قطع مراودات بشود، نشده‌اند؛ بنابراین این سفر تعجب‌آور نیست و در عرصه سیاسی عادی و در عرف مراودات دیپلماتیک می‌گنجد و با توجه به علت سفر و شرایط فعلی اقلیم کردستان، این سفر مورد اهمیت واقع شده است.

اقلیم کردستان در حال حاضر از دو نظر دارای شرایط ویژه‌ای است که ادامه حیات سیاسی این منطقه خودمختار را می‌تواند به مخاطره بیندازد و هیچ‌گاه تاکنون شرایط برای اقلیم بدین شکل نبوده است. نخست، اختلافات میان دو حزب اصلی بر سر انتخابات است که موقعیت حزب دموکرات را در خطر قرار داده است و بخشی از این دیدار برای کمک ایران به منظور حل مشکلات داخلی است. 

از طرفی، شرایط منطقه‌ای نیز اصلاً به سود اقلیم کردستان نیست و بارزانی‌ها به‌خوبی متوجه هستند ایران دست برتر را در منطقه دارد و می‌تواند برای حل مشکلات اقلیم کمک کند.

 با  توجه به سوابق حملات ترکیه و دست‌اندازی به شمال عراق و سوریه و امکان تکرار آن، این مسئله بارزانی‌ها را نگران می‌کند. ایران به‌عنوان همسایه‌ای مقتدر و با حسن‌نیت در توافق امنیتی با کشورهای مختلف از جمله عراق است و می‌تواند شرایط را برای همکاری با اقلیم فراهم کند. طبیعی است با توجه به این شرایط رئیس اقلیم در دشواری‌های داخلی و خارجی ایران را به عنوان طرف گفت‌وگو انتخاب کند.

آیا در این سفر، امضای قراردادهای بزرگ امنیتی اقتصادی در دستور کار قرار دارد؟
در حال حاضر شرایط برای توافق امنیتی بزرگ و قراردادهای اقتصادی-امنیتی جدی فراهم نشده و سخنی هم به میان نیامده است. البته همکاری‌های محدودی همواره وجود دارد. اقلیم، قابلیت‌های زیادی دارد و ایران نیز می‌تواند با همه کشورهای منطقه و عراق روابط تجاری خوبی برقرار کند، اما همواره همکاری اقتصادی ایران و اقلیم، در چارچوب خاص تعریف شده است که مسلماً باید در ماه‌ها و سال‌های آینده منتظر ورود به آن بود.

آیا ممکن است نزدیک شدن اقلیم به ایران روی قسد و کردهای سوریه هم اثرگذار باشد؟
هرگونه همکاری میان نیروهای منطقه‌ای می‌تواند تأثیراتی را بر گروه‌های مختلف داشته باشد، اما بازی با مهره‌ها در سوریه در چارچوب‌های دیگری حرکت می‌کند و مناسبات ما با اقلیم عمدتاً در پایان دادن به تحرکات مخالفان ایران از خاک اقلیم کردستان دارای اهمیت است و موجب ناامید شدن رژیم‌هایی خواهد شد که در حال بهره‌برداری از خاک کردستان علیه منافع جمهوری اسلامی ایران هستند.

در واقع تأثیرپذیری گروه‌ها در سوریه از روابط ایران و اقلیم غیرمستقیم است و با توجه به شرایط کنونی افزایش قدرت ایران و شرایط فعلی اقلیم ، تأثیر جدی بر گروه‌های کرد قسد ندارد، بلکه بیشتر از تحرکات حضور آمریکایی‌ها در منطقه اثرپذیری دارند و عمدتاً از ضعف حضور آمریکایی‌ها در منطقه متأثر خواهند شد.

زینب اصغریان

دیگر خبرها

  • میوه‌های «وعده صادق» در موازنه جدید منطقه
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • میوه‌های «وعده صادق» در موازنه جدید منطقه
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی