Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@11:34:04 GMT

سرباز فراری پنج تیر خورد و ..! + فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۹۶۴۵

سرباز فراری پنج تیر خورد و ..! + فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

رکنا: مقامات کره جنوبی می‌گویند که یک سرباز کره شمالی که از طریق منطقه غیرنظامی شدیدا تحت محافظت بین دو کره فرار کرده بود، دست کم پنج بار هدف گلوله قرار گرفته و وضعیتش وخیم است.

حجم ویدیو: 19.82M | مدت زمان ویدیو: 00:03:36

این سرباز روز دوشنبه از منطقه امنیتی مشترک در روستای پامونجن به سمت کره جنوبی گریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کره جنوبی می گویدکه او با خودرو تا نزدیکی منطقه امنیتی مشترک آمد، اما وقتی چرخ ماشین دچار مشکل شد، تلاش کرد بقیه مسیر را پیاده طی کند.
به گفته کره جنوبی، سربازان کره شمالی ۴۰ بار به سوی او شلیک کردند، اما او توانست از این منطقه عبور کند و مأموران کره جنوبی او را زیر توده ای از برگ درختان در خاک کره جنوبی پیدا کردند.
مقامات کره جنوبی گفته اند که تا بامداد امروز این سرباز بی هوش بوده و تنفسش با دستگاه انجام می‌شده، اما زندگی اش می تواند حفظ شود. گفته می شود که پزشکان پنج گلوله از بدن او بیرون آورده اند، اما ممکن است دو گلوله دیگر هنوز در بدنش باشد.
سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی به نمایندگان پارلمان این کشور گفت این بار نخست است که یک سرباز کره شمالی در بخش جنوبی منطقه امنیتی مشترک هدف گلوله قرار می گیرد.


به گزارش خبرگزاری یوهناپ کره جنوبی، نمایندگان پارلمان این سوال را مطرح کرده اند که آیا می شود تیراندازی به این سرباز در بخش جنوبی منطقه امنیتی مشترک را نقض آتش‌بس میان دو کشور تلقی کرد.
فرار این سرباز کره شمالی در حالی صورت می گیرد که رابطه کره شمالی با کره جنوبی که متفق اصلی آمریکا در منطقه است، به دلیل آزمایش‌های موشکی کره شمالی به طور کم سابقه‌ای تیره است.
حدود ۱۰۰۰ نفر هر سال از شمال به جنوب می گریزند اما شمار کمی از آن ها از طریق منطقه غیرنظامی بین دو کره فرار Escape می کنند. این منطقه مجهزترین نقطه حفاظتی در جهان است.
فرار از طریق منطقه امنیتی مشترک که محل جالبی برای جهان گردان محسوب می شود به مراتب دشوارتر است. این منطقه تنها بخشی از منطقه غیرنظامی بین دو کشور است که در آن نیروهای دو کره رو در روی همدیگر می ایستند.


سئول می گوید که از زمان پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ بیش از ۳۰ هزار نفر از کره شمالی به جنوب گریخته اند.
اکثریت فراریان از طریق چین، که طولانی ترین مرز را با کره شمالی دارد فرار می کنند زیرا فرار از این طریق نسبت به عبور از منطقه غیرنظامی بین دو کره راحت تر است.
چین با این فراریان به عنوان مهاجران غیرقانونی و نه پناهجو برخورد می کند و اکثر اوقات آن ها را به اجبار بر می گرداند.
کره شمالی و کره جنوبی از نظر حقوقی هنوز در حال جنگ هستند، زیرا اختلاف بین آنها در سال ۱۹۵۳ تنها با آتش بس مهار شد و هنوز یک پیمان صلح رسمی میان آن ها امضا نشده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید