Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: استان اصفهان در سطح کشور و شهرستان شهرضا در این استان از پیشگامان هنر نمایش هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز، حجت الاسلام محمدعلی انصاری، شامگاه چهارشنبه، در آیین افتتاح نخستین تماشاخانه خصوصی شهرضا، عنوان کرد: هنر گوهر ارزنده‌ای است که خداوند علاقه به آن را در وجود همه انسانها قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ادامه داد: ارزش هنر در میان همه ادیان و مذاهب به ویژه آیین اسلام بسیار زیاد است و این آیین نجات ‌بخش به هنر و هنرمند توجه خاصی داشته زیرا اسلام احترام ویژه‌ای برای تمایلات فطری انسانها قائل است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اضافه کرد: یکی از مهمترین امتیازهای بشر آن است که می‌تواند با استفاده از فطرت پاک خود به هنر علاقه داشته باشد و آثار ارزنده هنری را دوست داشته باشد.

حجت الاسلام انصاری، تصریح کرد: در میان همه رشته‌های هنری، هنر نمایش از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است زیرا این هنر با همه توان همواره در خدمت انسانها بوده و توانسته تمایلات درونی آنها را مطرح یا باعث ایجاد تحولات گسترده در زندگی اجتماعی شود.

وی، گفت: استان اصفهان در سطح کشور و شهرستان شهرضا در این استان از پیشگامان هنر نمایش هستند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: هنر نمایش، دارای زیرشاخه‌های فراوانی است که نخستین آنها نمایشنامه نویسی است زیرا اگر متنی فاخر و با مضمون عالی در اختیار نباشد ساخت نمایشهای فاخر نیز غیرممکن است.

حجت الاسلام انصاری، بیان کرد: اگر متن فاخر نیز در دست باشد اما افراد هنرمند در محیطی مناسب نمایش را اجرا نکنند باز هم خلق یک اثر هنری ماندگار غیرممکن است.

سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا، نیز در این آیین اظهار کرد: شهرضا ظرفیتهای زیادی در بخشهای مختلف و گونه‌های هنری دارد که یکی از مهمترین آنها هنر نمایش است.

محمدحسین داراب، ادامه داد: شهرضا از گذشته‌های دور به داشتن هنرمندانی باذوق، شاعرانی نکته سنج و حکیمانی مشهور بوده است و این پیشینه کهن در پیدایش انواع آثار هنری در آن نیز مؤثر بوده است.

وی، بیان کرد: شمار علاقه مندان به رشته‌های هنری در شهرضا بیش از بسیاری از مناطق دیگر است به همین دلیل لازم است حمایتهای لازم از انها انجام شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا، نیز در این آیین بیان کرد: از یک منظر هنر نمایش، از قدیمی‌ترین هنرهای بشری بوده و کارهای نمایشی بشر از حالت نخستین تغییر یافته و به صورتی تکامل یافته بروز پیدا کرده است.

محمد علی جعفری، ادامه داد: نمایش‌هایی مثل تعزیه در کشور ما دارای آیین خاصی است، به این معنا که فلسفه و روش خاصی داشته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: سابقه هنر تعزیه در شهرضا بیش از ۱۰۰ سال است.

جعفری، بیان کرد: نمایش‌های روحوضی و مدرسه‌ای از جمله دیگر انواع نمایش‌هایی بوده که در شهرضا رواج داشته است؛ بنابراین سابقه هنر نمایش در شهرضا به روایتی همچون دیگر مناطق ایران بوده و به روایتی سابقه انسجام این فعالیت‌ها بیش از ۱۰۰ سال است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: در شهرضا نیازمند سالن‌های نمایش استاندارد هستیم که خوشبختانه در حال حاضر یکی از جوانان تحصیلکرده رشته نمایش در شهرضا، اقدام به تأسیس نخستین تماشاخانه خصوصی در شهرضا کرده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا، اضافه کرد: از این نظر هم شهرضا در استان اصفهان پیشتاز است چون شمار اینگونه سالن‌ها در شهرضا بسیار اندک است.

جعفری، اظهار کرد: لازم است مسئولان از اینگونه فعالیت‌ها حمایت کنند چون این کارها ممکن است تا مدتی همان هزینه‌های اولیه را هم تأمین نکند به ویژه آنکه در شهرضا جوانی تازه‌کار وارد این عرصه شده و قصد دارد از این محل امرار معاش کند.

وی، تصریح کرد: سالن‌های دیگری هم در شهرضا وجود دارد که هرچند استانداردهای لازم را ندارد اما باید از آن‌ها حمایت شود تا این هنر در شهرضا بیش از پیش در این شهرستان رونق پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تکریم جامعه کارگری ضروری است؛ مسئولان قدر جامعه کارگری را بدانند و از زندگی آنان را گره‌گشایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در یادواره شهدای کارگر مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی و در استقبال از دومین کنگره ملی 10400 شهید مازندران ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت: جامعه کارگری کشور 14 هزار شهید تقدیم کرده که صد و 18 هزار نفر شهدای کارگری مازندران و 30 شهید از جامعه کارگری سوادکوه هستند.

وی با بیان اینکه اسلام برای چهار قطره ارزش زیادی قائل است، افزود: اسلام برای قطره خون شهید، قطره اشک توبه کننده در دل شب، قطره مرکب و قلم دانشمند که برای دین و حقیقت می‌نویسد و قطره عرق جبین کارگر ارزش قائل است. 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: روایت داریم که عبادت 10 جزء است که 9 جزء آن کسب روزی حلال است، اسلام برای فرهنگ کار و اینکه لقمه حلال باشد ارزش قائل است، کارگر به قدری ارزشمند است که پیامبر فرمود: " بر دست کارگر بوسه می‌زنم"، و فرمود: " این دستی است که آتش جهنم به آن آزار نمی‌رساند".

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه کارگری، جامعه‌ای است که باید به خود افتخار کنند، تصریح کرد: مسئولان باید قدر جامعه کارگر و کارگران را بدانند و درد آنها را لمس کنند و از زندگی آنان گره‌گشایی کنند، همان‌طور که کار و کارگر ارزشمند است، خدمت به یک کارگر برای خدا ارزش دارد.

آیت الله محمدی لائینی افزود: از کار مردم گره‌گشایی کنید، اگرچه برخی بی‌تفاوت هستند.

وی با توجه به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه سوادکوه، قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی، گفت: در انتخابات دور دوم هم لازم است مردم مشارکت حداکثری داشته باشند و باید در این زمینه همت همگانی به خرج داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان،پیشگامان جامعه
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • روز معلم در این کشور هر روز جشن گرفته می‌شود
  • ر ادیو تمام قد به احترام معلمان ایستاده