Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، معارضان سوری شرکت کننده در کنفرانس ریاضروز گذشته در پیش‌نویس بیانیه پایانی این کنفرانس که هنوز نهایی نشده است، بر پایبندی خود به سقف خواسته‌های معارضان در خصوص تشکیل دولت انتقالی هماهنگونه که در بیانیه ژنو 1 آمده است، تاکید کردند.

معارضان سوری در این پیش‌نویس تاکید کردند که تشکیل دولت انتقالی باید بتواند زمینه‌ای برای ادامه روند انتقالی در این کشور فراهم کند و پافشاری برای اجرای روند انتقالی به‌گونه‌ای که سلامت همه را در سایه آرامش و ثبات حفظ کند، یک اصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیش‌نویس همچنین تاکید شده است که نمی‌توان بدون کناره‌گیری بشار اسد و خانواده و ارکان نظام او، انتظار تحقق روند انتقالی در فضایی آرام را داشت.

معارضان سوری در این پیش‌نویس به دولت‌ها درباره عادی‌سازی با نظام بشار اسد هشدار دادند و تاکید کردند که این عاد‌ی‌سازی، به پیچیده شدن روند سیاسی و گفت‌وگوها منجر خواهد شد و شمار بیشتری از غیرنظامیان جان خود را از دست خواهند داد.

در این بیانیه همچنین دولت سوریه به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی متهم شده است.

معارضان سوری در این کنفرانس بر سر تشکیل هیئتی برای گفت‌وگو با نمایندگان دولت سوریه به توافق رسیدند.

شرکت کنندگان در کنفرانس ریاض 2 از سازمان ملل متحد خواستند که اقداماتی را برای پیشبرد روند سیاسی در سوریه از طریق دعوت به مذاکرات مستقیم و بی قید و شرط بین هیئت یکپارچه معارضان و هیئت نمایندگان دولت سوریه بر اساس بیانیه ژنو 1 و قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط انجام دهد.

معارضان سوری در پیش‌نویس این بیانیه خواستار اجرای عملی توافق کاهش تنش شدند.

شرکت کنندگان در کنفرانس ریاض 2 بر پایبندی خود به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید و اظهار داشتند که سوریه کشوری تشکیل شده از قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف است و دارای نظام دموکراتیک مبتنی بر اصل تمرکز زدایی اداری است.

معارضان سوری همچنین تاکید کردند که روند انتقال سیاسی در این کشور مسئولیت سوری‌ها و جامعه بین‌الملل است.

نشست فراگیر معارضان سوری در ریاض برای تشکیل هیئت یکپارچه برای حضور در هشتمین دور از مذاکرات ژنو روز گذشته در حالی آغاز شده است که ریاض حجاب مسئول هماهنگ کننده هیئت عالی مذاکرات برخاسته از کنفرانس ریاض در سال 2015 میلادی، و شماری از شخصیت‌های معارض از سمت خود استعفا کردند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که استعفای شخصیت‌های تندرو در معارضان سوری به یکپارچه شدن معارضان کمک خواهد کرد.

وی افزود: استعفای ریاض حجاب مسئول هماهنگ کننده هیئت عالی مذاکرات برخاسته از کنفرانس ریاض، به معارضان امکان یکپارچه شدن بر اساس اصولی سازنده و واقعی را می‌دهد.

استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیشتر از گروههای مخالف سوری خواسته بود که با توجه به نتیجه نرسیدن هفت دور مذاکره گذشته، این بار در قالب یک تیم واحد باشند تا یک راهبرد مذاکراتی واقع گرایانه تر شکل بگیرد.

دور جدید مذاکرات صلح درباره سوریه بیست و هشتم ماه نوامبر (8 آذر) در ژنو برگزار می‌شود و این در حالی است که مذاکرات‌های قبلی ژنو در پی کارشکنی برخی طرف‌ها و مواضع افراطی معارضان به شکست انجامیده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد

شورای روابط اسلامی آمریکایی (CAIR) در بیانیه‌ای در واکنش به تصویب کمک کلان دولت بایدن به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بایدن و بسیاری از اعضای کنگره با ارائه بی‌قید و شرط میلیاردها دلار کمک نظامی به اسرائیل در حالی که این رژیم همچنان به کشتار فلسطینیان در غزه ادامه می‌دهد، مرگ اخلاقیات را رقم زدند.

به گزارش ایسنا، شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) در بیانیه خود آورده است: رئیس‌جمهور بایدن و بسیاری از اعضای کنگره با ارائه بی قید و شرط ۱۷ میلیارد دلار به دولت اسرائیل به‌رغم کارزار بی امان نسل‌کشی که منجر به کشته شدن بیش از ۳۴۰۰۰ نفر شده است، مرگ اخلاقیات را رقم زدند.

«نهاد عوض» مدیر اجرایی ملی CAIR در بیانیه‌ای گفت: دولت بایدن اکنون از نقطه مرگ اخلاقیات عبور کرده است. بایدن با امضای قانونی که به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل چک سفید دیگری به ارزش ۱۷ میلیارد دلار برای نسل کشی‌اش می دهد، به روح ملت ما خیانت کرده و به اراده مردم آمریکا که اکثراً از آتش‌بس حمایت می کنند و با کمک های بی‌قید و شرط به اسرائیل مخالف هستند، بی اعتنایی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در ۶ ماه گذشته، دولت اسرائیل حداقل ۳۴۰۰۰ فلسطینی را که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، قتل عام  کرد و افراد زیادی از جمله یک امدادگر آمریکایی از آشپزخانه مرکزی جهانی را به قتل رساند. دادن میلیاردها تسلیحات بیشتر به دولت اسرائیل علیرغم همه آن جنایات جنگی بی‌وجدانی است. مردم آمریکا، از جمله مسلمانان آمریکا، هرگز این روز سیاه را فراموش نخواهند کرد و هرگز دولت بایدن و بسیاری از اعضای کنگره را به خاطر اینکه ملت ما را در یک نسل کشی شریک ساختند، نخواهند بخشید.

این شورا تاکید کرده است: آمریکایی‌ها با همه ادیان و پیشینه‌ها اکنون باید صدای خود را بلند کرده و تلاش‌های خود را برای تضمین آتش‌بس، دسترسی کامل به کمک‌های بشردوستانه و گام‌های مشخص برای پایان دادن به اشغالی که چرخه‌های خشونت را برای نسل‌ها آغاز کرده است، دو چندان کنند. این باید یک بار برای همیشه، اینجا و اکنون پایان یابد.»

شورا با یادآوری این نکته که دوشنبه آینده قرار است نهمین سالانه شورای سازمان‌های مسلمانان ایالات متحده (USCMO) را در کنگره برگزار کند، اعلام کرده است که در این مراسم بیش از ۵۰۰ نماینده مسلمان ثبت نام شده از بیش از ۲۰ ایالت از درخواست آتش بس فوری و دائمی و حمایت از آزادی بیان دانشجویان برای اعتراض در حمایت از حقوق بشر فلسطینی دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • دومینوی کناره گیری‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا