Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@16:51:52 GMT

بازگشایی مدارس مناطق زلزله‌زده از روز شنبه

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۸۳۱۹

سلیمان محبی  با بیان اینکه در هفته جاری بجز مدارس مناطق زلزله زده سرپلذهاب و ثلاث باباجانی تمامی مدارس استان دایر بود، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان این آمادگی را دارد تا نسبت به بازگشایی مدارس این دو شهرستان نیز اقدام کند.

محبی با اشاره به در حال آماده بودن مدارس مناطق زلزله زده برای بازگشایی عنوان کرد: کار انتقال کانکس به مناطق زلزله‌زده از دیروز(اول آذر) شروع شده و در روز گذشته ۱۲ کانکس در شهرستان سرپلذهاب مستقر شده و تعدادی هم در راه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه پنج چادر تخته چادر نیز برای برپایی کلاس های درس در مناطق زلزله زده عشایری در نظر گرفته شده، یادآور شد: با استقرار کانکس، برپایی چادر و چند شیفته کردن مدارس فرآیند تعلیم و تربیت در مناطق زلزله استان از سرگرفته خواهد شد.

محبی با بیان اینکه به اینکه چادرهایی که در مدارس مناطق زلزله زده برای سکونت مردم برپا شده بود در حال جمع شدن است، گفت: مشکلی برای بازگشایی مدارس در مناطق زلزله زده نداریم.

محبی در ادامه با اشاره به اینکه دانش آموزان مناطق زلزله‌زده آلام زیادی دارند، افزود: تیم های مشاوره آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده استان مستقر هستند و برای این منظور از تیم های مشاوره آموزش و پرورش دیگر استانهای کشور نیز استفاده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه حتی پس از بازگشایی مدارس نیز احتمالا مدتی طول خواهد کشید که دانش آموزان آماده از سرگیری فرآیند تعلیم و تربیت شوند، عنوان کرد: برنامه‌ریزی شده تا با بازگشایی مدارس ابتدا آمادگی روحی و روانی دانش‌آموزان را بالا برده و بعد مدارس را وارد فاز آموزشی کرد.

وی افزود: البته این کار خللی در امر آموزش دانش آموزان ایجاد نخواهد کرد و اگر هم فرصت آموزش سرفصلهای درسی در طول سال مهیا نشود، این امکان وجود دارد تا در پایان سال تحصیلی با یک تاخیر یک هفته تا ۱۰ روزه فرآیند تعلیم و تربیت تکمیل شود.

وی یادآور شد: آنچه در تعلیم و تربیت دانش آموزان مناطق زلزله زده اهمیت دارد این است که شوک روحی و روانی وارده به دانش آموزان تسکین پیدا کرده و آنها به ادامه زندگی امیدوار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان استان کرمانشاه بیش از ۸۰ مدرسه را در استان کرمانشاه تخریب کرد، گفت: عمده این مدارس در دو شهرستان سرپلذهاب و ثلاث باباجانی و تعدادی هم در شهرستان های دالاهو، جوانرود و... قرار دارند.

به گفته محبی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ۱۷ هزار دانش آموز دارند.



منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی