Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با حضور استان دار و جمعی از مسئولین در شهرستان سرپل ذهاب در حال برگزاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، مجتبی نیک کردار امروز سه شنبه در آغاز جلسه ستاد مدیریت بحران که در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: همه دستگاههای دولتی، نظامی و انتظامی و نهادهای انقلابی با تمام توان به زلزله زدگان کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقام معظم رهبری از خدمات ارائه شده قدردانی فرمودند. اما معظم له فرمودند به این حد قانع نیستند. تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مردم عزیز انجام می دهیم.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عملیات آوار برداری در نقاط مختلف آسیب دیده به سرعت درحال اجراست، گفت: اسکان موقت و دائم با کمک ارگانهای مختلف با نهایت سرعت ممکن انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از شورای بانکها خواهش کردیم که ضمانت تسهیلات را به صورت زنجیره ای ۳ نفره از حادثه دیدگان بپذیرد.

وی تاکید کرد: به منظور برنامه ریزی برای توزیع اقلام و خدمات رسانی بهتر، برای همه خانوارهای آسیب دیده توسط هلال احمر دفترچه صادر خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  کرمانشاه گفت: ثبت احوال نیز  برای تشخیص و اثبات هویت آسیب دیدگان آماده همکاری است.

وی در خصوص آواربرداری ها نیز گفت: از روز پنجم زلزله آوار برداری شروع شد و  آمار دوشب پیش را دارم که ۲۲ واحد آوار برداری شده است.

این مسئول افزود: مدیران عامل ۷ بانک کشور پذیرفتند که اعطای تسهیلات وام و بلا عوض را شروع کنند و بنیاد مسکن هم با عوارض صفر پروانه ساخت روستایی را خواهد داد. صدور پروانه شهری هم با هزینه صفر از سوی شهرداری ها تا زیربانیی که وجود داشته انجام خواهد شد.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: بنیاد مسکن از شنبه پرونده های بازسازی را به بانکهای عامل خواهد داد.

 نیک کردار تاکید کرد: اگر مدارک کسی زیر آوار مانده باشد ثبت احوال یک پرینت اولیه صادر خواهد کرد که ملاک خواهد بود. شرایط هم برای تضمین سهل گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: چون بانک های شهرستانها آسیب دیده اند استانهای معین کارکنان خود را به شهرستانهای زلزله زده می فرستند.

این مسئول با بیان اینکه آب و فاضلاب تا کنون ۱۰۰ چشمه دوش آب گرم نصب کرده است، گفت: این رقم باید به ۳۰۰ برسد.

وی افزود: از شنبه آینده نیز مدارس مناطق زلزله زده بازگشایی خواهد شد.

نیک کردار در پایان گفت: ضمن تشکر از سپاه و ارتش، از ارتش می خواهیم که برای عادی شدن چهره شهر از مناطق خارج شود و کار را به هلال احمر بسپارد.

پیامک پرداخت اقساط مسکن مهر را قطع کنید/ وزیر ورزش نشاط ایجاد کن

هوشنگ بازوند امروز سه شنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان سرپل ذهاب گفت: هنوز پیامک های پرداخت اقساط مسکن مهر برای مردم زلزله زده ارسال می شود.

وی تاکید کرد: چرا اعصاب مردم را به هم میریزید؟ مردم خانه ای برایشان نمانده شما می گویید بیا قسط بده؟

استاندار کرمانشاه گفت: وزارت ورزش چرا با آوردن تیم‌های مطرح ورزشی به میدان و با برگزاری مسابقات ورزشی برای زلزله زده ها اقدام نمی کند؟ شما باید به فکر نشاط جوانها در این مناطق باشید.

این مسئول با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در نقاط زلزله زده استان گفت: حضور نورانی مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده مرهمی بر آلام و دردهای حادثه دیدگان بود و دستورات ایشان در تسریع روند خدمتگزاری بسیار موثر بود.

وی افزود: حضور رئیس جمهور در مناطق آسیب دیده و مصوبه تسهیلات برای زلزله زدگان نیز، اقدامی بسیار ارزشمند بود که از ایشان تقدیر و تشکر  می کنم. رئیس جمهور از دقایق آغازین بعد از زلزله به صورت مستمر پیگیر اوضاع بودند.

استاندار کرمانشاه گفت: مدیران عامل همه بانکها به استان آمدند و مصوب شد که بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر بگیرند که البته نیاز به پیگیری دارد.

وی ادامه داد: دستگاه های دولتی برای از سرگیری خدمات خود به مردم شهرهای آسیب دیده، خودشان مشکلات خود را حل کنند و از امکاناتی که برای حادثه دیدگان درنظر گرفته شده است حتی به صورت جزیی استفاده نکنند. در همه موارد اولویت با مردم است.

استاندار کرمانشاه گفت: حدود هزار تن زباله از سطح شهر سرپل ذهاب جمع آوری شده است. اگر ادارات خدمات رسان به موقع اقدام  نمی کردند سلامت مردم به مخاطره می افتاد. مردم لباسهای دسته دوم برای زلزله زدگان نفرستند. چون بدون استفاده می مانند و این مسأله کار جمع آوری زباله ها را مشکل می کند.

 وی تاکید کرد: ظرف ۴۸ ساعت آینده ارتش به پادگان‌ها برگردد و هلال احمر توزیع اقلام و خدمات را بر عهده بگیرد تا سیمای شهر کم‌کم به حالت عادی  بازگردد. از اقدامات ارزشمند و حضور به موقع ارتش تشکر می کنم.

بازوند تاکید کرد: از هیچ اداره ای پذیرفته نیست که ارائه خدمات را متوقف یا تعطیل کند.   فرمانداران سرکشی کرده و نتیجه را به من گزارش دهند.

وی ادامه داد: با قید فوریت مدارس تخلیه شود و مدارسی که قابل استفاده هستند به صورت دوشیفت دایر شوند تا از شنبه هفته آینده دانش آموزان به کلاسهای درس برگردند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شرکت نفت و هلال سوخت‌رسانی به مردم را همچنان ادامه دهند، گفت: جهاد کشاورزی هرچه سریعتر خسارت‌های وارده به دام ها در مناطق آسیب دیده را مشخص و تعیین تکلیف کند.

وی افزود: ادارات کل استان تا یک ماه آینده یکی از معاونین خود را در شهر سرپل ذهاب مستقر کنند و همه بیمارستان های صحرایی همچنان به خدمات رسانی ادامه دهند. هیچ بیمارستان صحرایی فعلا اجازه جمع کردن خدمات خود را ندارد.

بازوند تاکید و خاطرنشان کرد: مردم کمکهای غیرنقدی خود را به روستاهای زلزله زده ببرند. شهرهای حادثه دیده از کالا و خدمات اشباع شده اند.

تقویت ادارات نقاط زلزله‌زده توسط ادارات کل استان کرمانشاه

فرامرز اکبری امروز سه شنبه در نشست ستاد بحران شهرستان سرپلذهاب با اشاره به مشکلات شهرستان قصرشیرین در اثر زلزله اخیر گفت: بحث خدمات رسانی در حال انجام است اما از جمله مشکلات ما این است که تعدادی از ساختمان ادارات تخریب شده است و برای ادامه خدمت نیاز است کانکسی در اختیار آنها قرار داده شود چرا که برخی از ساختمان ها اصلا غیرقابل استفاده است.

وی با اشاره به مدارس تخریبی شهرستان افزود: به رئیس آموزش و پرورش اعلام شد که در شیفت مخالف مدارس سالم دانش آموزان این مدارس تحصیل کنند اما مشکلات دیگری وجود دارد.

فرماندار قصرشیرین از تخریب بخشی از منازل سازمانی کارکنان تخریب شده که در این زمینه نیز نیاز به کمک داریم.

وی تصریح کرد: برای بازسازی منازلی که تخریب ۱۰۰ درصد شدند، هماهنگونه که مستحضرید، آذر و دی و بهمن در شهرستان سرپلذهاب و قصرشیرین هوا سرد است، لذا کسی که قصد بازسازی مسکنش را دارد نیاز به یک اسکان و کانکسی برای این موضوع دارد.

اکبری با بیان اینکه اکنون تمام امکانات شهرستان ما درگیر است، گفت: ما حتی در حال سرویس دادن به سرپل ذهاب هم هستیم و کمبود ماشین داریم، لذا ادارات کل استان که امکانات در اختیار دارند هم اداره خود را تقویت کنند و هم ۲ تا ۳ دستگاه ماشین در اختیار اداره خود در شهرستانش بگذارد که ما بتوانیم امر خدمات رسانی را با شدت بیشتری انجام دهیم.

 

وی افزود: برای کسانی نیز که در چادرها اسکان دارند هم سرویس بهداشتی و هم حمام نیاز داریم.

احداث ۵۰ مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با کمک خیرین

سیدمحمد بطحایی امروز سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران در سرپل ذهاب گفت: ۵۰ مدرسه و ۴۲۰ کلاس درس ما در شهرستان سرپل ذهاب دیگر قابل استفاده نیست.

وی افزود: راه افتادن مدارس سرزندگی و نشاط را به جامعه برمی گرداند و خیرین مدرسه ساز وارد عمل شده‌اند و امیدواریم ۵۰ مدرسه با کمک آنها ساخته شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بنیاد برکت نیز  قول‌های خوبی برای بازسازی مدارس داده اند و کتاب و لوازم التحریر تدارک دیده شده است

وی گفت: آسیب‌های روحی و روانی به دانش آموزان در جریان زلزله وارد شده است که با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روحیه دانش آموزان را بازسازی خواهیم کرد.

بطحایی با بیان اینکه محیط مدارس باید برای بهسازی و ارائه خدمت به سرعت تخلیه شوند، افزود: خبرهایی که به ما می‌رسد حاکی از تلاشهای بی وقفه مسئولین و مدیران ملی و استانی است و بروز این اتفاقات نشان می دهد که همبستگی مردم ما  چنین شرایطی چقدر محکم و غیرقابل گسستن است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری