Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی سازمان بسیج گفت: ابزار هنر در تقابل با جبهه دشمن تاثیرگذاری بسیاری دارد و اگر در این تقابل نتوانیم ابزار هنر را به درستی به کار بگیریم موفق نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار شبستان، مراسم پایانی پنجمین جشنواره مدرسه عشق با حضور «سردار غلامحسین غیب‌پرور» فرمانده سازمان بسیج، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، «حجت الاسلام محرابی» معاون فرهنگی سازمان بسیج و داوران و دبیران بخش های مختلف جشنواره در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«حسن رحیم‌ پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم پایانی پنجمین جشنواره مدرسه عشق که شب گذشته در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، با اشاره به حجم زیاد آثار رسیده به این جشنواره، گفت: ارسال بیش از ۷۰ هزار اثر هنری از بسیجیان پایگاه‌های سراسر کشور برای من که جزء نسل اول بسیجیان هستم، غیرقابل باور بود. بسیج در اوج تهدیدات تروریسم وحشی و هرج و مرج ها هیچگاه فعالیتهای فرهنگی هنری را مورد غفلت قرار نداده و از دهه ۶۰ تاکنون تفکر و فعالیت بسیجی در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری مثل سرود و نمایش‌های انقلابی نمود داشته است.

 

وی با ذکر تاریخچه ای از ورود هنرهای جدید به کشور، توضیح داد: هنرهای جدید اغلب به صورت مادی و غیردینی وارد کشور شد؛ مروجین موسیقی زمانی که موسیقی به ایران وارد شد، هدف شان موسیقی ایرانی و عرفانی نبود بلکه قصد ترویج فساد اخلاقی را داشتند. این موضوع در مورد ورود فیلم به کشور نیز صادق است. همچنین اولین نمایشنامه نویس نیز یک آخوندزاده بود که اساساً جهت گیری های ضددینی داشت. 

 

ازغدی تاکید کرد: در حال حاضر برخی به استناد فساد برخی هنرمندان، تمام جامعه هنری را فاسد می‌ دانند که اشتباه است و نباید نتیجه بگیریم که هنرهای جدید مثل سینما فاسد هستند چراکه جامعه هنری ایران دارای هنرمندان متعهد است که انقلاب بزرگی محسوب می شود.

 

وی با اشاره به هفته بسیج و فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری اظهار کرد: بسیجی خادم مردم است و هر جا اتفاقی از زلزله تا سیل می افتد بسیجی باید حضور یابد و به مردم خدمت کند. 

 

ازغدی در پایان با بیان اینکه اگر مدافعان حرم نبودند داعش بعد از سوریه و عراق در ایران بود، گفت: امروز وقت جهانی عمل‌ کردن بسیج است؛ امروز بسیج فقط در ایران فعالیت نمی‌ کند و در عرصه جهانی حضور فعال دارد به طوری که امروز شعار «پیش به سوی قدس» کاملاً عملی است.

 

محرابی: ابزار هنر در تقابل با جبهه دشمن تاثیرگذاری بسیاری دارد

در این مراسم، حجت الاسلام محرابی، معاون فرهنگی سازمان بسیج نیز در سخنانی هنر را ابزار اصلی تسخیر قلب ها دانست و گفت: ابزار هنر در تقابل با جبهه دشمن تاثیرگذاری بسیاری دارد و اگر در این تقابل نتوانیم ابزار هنر را به درستی به کار بگیریم موفق نخواهیم شد. ما بسیجیان حرف های زیادی برای گفتن داریم اما قالب مناسبی برای بیان این حرف ها در اختیار نداریم اما ابزار هنر این فرصت را برای ما فراهم می کند.

 

وی با اشاره به حجم زیاد فعالیت های فرهنگی و هنری در پایگاه های بسیج و تاثیرگذاری کم آنها، خاطرنشان کرد: ۷۲ هزار اثر در پنجمین جشنواره مدرسه عشق دستاورد بزرگی است و تلاش می‌ کنیم از ابزارها و امکانات به نحو احسن استفاده کنیم.

 

پایان پیام/425

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد

همشهری آنلاین: لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می شود.
آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد.این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

کد خبر 848140 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم جشنواره فيلم فجر فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان