Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:54:18 GMT

محور توسعه خراسان جنوبی بخش معدن است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۰۴۴۳

محور توسعه خراسان جنوبی بخش معدن است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی محور توسعه خراسان جنوبی را بخش معدن دانست و گفت: در این راستا باید زیرساخت های لازم ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، داوود شهرکی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: اگر محور توسعه استان بخش صنعت و معدن است باید زیرساخت‌هایی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای انجام این زیرساخت ها به اعتباراتی نیاز است افزود: در این راستا باید اعتبارات به سمت صنایع معدنی استان سوق داده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بخش معدن و زیرساختهای معدنی در خراسان جنوبی کمترین سهم را در اعتبارات استانی دارد بیان کرد: کمترین اعتبارات عمرانی استان در 3 سال گذشته به بخش معدن داده شده است.

شهرکی با بیان اینکه و با اعتبار سالانه 500 میلیون تومان نمی توان امیدوار به توسعه اکتشافات معدنی و رونق صنایع فرآوری در خراسان جنوبی بود تصریح کرد: در سال گذشته 500 میلیون تومان اعتبار استانی برای ایجاد زیرساخت‌های بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده بود که تنها 15 درصد آن تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مناطقی که در استان معدنی هستند به عنوان مناطق جنگلی هستند خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم توسعه صنعتی و معدنی را برای استان مدنظر قرار دهیم باید ابتدا اولویت‌ها را مشخص کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با منابع جنگلی تعارض داریم یادآور شد: در این راستا نمی توانیم اکتشافات سیستماتیک که محور توسعه معدنی هستند را داشته باشیم.

شهرکی با بیان اینکه برای کاهش منابع آب به طور جدی باید از ظرفیت کشور همسایه استفاده شود اظهار داشت: اگر بتوانیم محصولات کشاورزی مورد نیاز را از کشورهای مجاور و همسایه تأمین کنیم می توانیم این کاهش را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مصرف آب در بخش صنعت و معدن استان 1.8 درصدم است افزود: اگر بخواهیم بخش صنعت و معدن را توسعه دهیم باید به صنایع معدنی در استان توجه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه لزوم رونق بخش صنعت و معدن بحث تأمین آب است گفت: اگر مصارف بخش کشاورزی در استان 5 درصد کاهش یابد می‌توان تمام مصارف صنایع معدنی را پوشش داد.

شهرکی سهم کمتر از 2 درصدی واحدهای صنعتی و معدنی از منابع آبی استان را، چالشی برای توسعه صنعتی دانست و بیان کرد: باید تلاش کرد با ایجاد صنایعی که میزان مصرف آبشان متوسط است و همچنین توجه به صنایع معدنی، سهم آب مورد نیاز صنعت را از محل مدیریت بهینه منابع آبی به 4 درصد رساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خراسان جنوبی پنجمین تولید کننده گل نرگس در کشور است تصریح کرد: در این راستا 16 تا 23 درصد تولید گل نرگس در کشور در خراسان جنوبی برداشت می شود.

هاشم ولی پور مطلق معرفی ظرفیت های استان به دیگر مناطق را یکی از ویژگی های مهم برگزاری جشنواره گل نرگس دانست و گفت: برگزاری این جشنواره 70 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشریح وضعیت استان خراسان جنوبی پس از سیلاب و آب‌گرفتگی از بسته‌شدن برخی محور‌ها در این استان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین ظفری، سخنگو و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وضعیت بارندگی‌های استان خراسان جنوبی بیان کرد: سد‌های شوسف و چهار فرسخ پرشده است و سیل وارد برخی مناطق مسکونی در شهرستان نهبندان شده است.

وی افزود: به علت ورود سیل به محور خوسف به قله زری، تردد تنها با خوردو‌های کمک‌دار مقدور است. تاکنون جان‌باخته و تخریب واحد مسکونی گزارش نشده است.

ظفری در ادامه گفت: وضعیت بارش در شهرستان خوسف بیشتر از باقی نقاط استان است و بیشترین بارش مربوط به شهرستان خوسف روستای بیشه با بیش از ۵۸ میلیمتر است. سیل و آب‌گرفتگی در باقی نقاط استان به صورت عادی است.

وی همچنین در خصوص وضعیت محور‌های استان خراسان جنوبی ناشی از سیل بیان کرد: تمامی محور‌های بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به علت طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی، آب‌نما‌ها بسته است.

وی افزود: محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است. همچنین محور عشق‌آباد به بردسکن مسدود است.

دیگر خبرها

  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه