Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد ما این است که اسکان موقت در کنار واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان ایجاد شود تا علاوه بر کاهش هزینه، اسکان دائم نیز به تاخیر نیفتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، عباس آخوندی امروز پنج شنبه در بازدید از بیمارستان صحرایی منطقه زلزله زده سرپل ذهاب در جمع خبرنگاران گفت: این منطقه توسط بنیاد مسکن ۸ استان معین بازسازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این استانها از هفته گذشته اینجا مستقر شدند و عملیات آواربرداری نیز در بسیاری از روستاها و شهرهای زلزله زده  آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:  فکر می کنم در کمتر از دو ماه عملیات آواربرداری به پایان برسد و ما بتوانیم واحدها را آماده بازسازی کنیم.

وی گفت: کاری که ما پیگیری می کنیم این است که محل استقرار موقت مردم در خود واحدها باشد که مردم در خانه های خود حضور داشته و بتوانند از اموال و اثاثیه منزل نگهداری کنند.

آخوندی تاکید کرد: در شرایط فوق مردم به آب و برق مورد نیاز دسترسی خواهند داشت و برای آنها مناسبتر است و خودشان نیز علاقه مندند هستند که در کنار اموالشان باشند.

وی خاطرنشان کرد: روشی که ما پیشنهاد می کنیم این است تا مردم در کنار منازل و اموال خود باشند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرداخت کمک بلاعوض برای اسکان موقت زلزله زدگان گفت: پیشنهاد ما این است که اسکان موقت بخشی از اسکان دائم آنها باشد.

وی افزود: اگر اسکان موقت مستقل از اسکان دائم باشد هزینه اضافه ای را در بر دارد و می تواند بازسازی را هم به تاخیر بیندازد. از سوی دیگر جمع کردن خود آن نیز یکی از مشکلات آینده خواهد بود.

آخوندی تصریح کرد: البته اختیار این موضوع با خود مردم است و آنچه مردم برای بازسازی صلاح می دانند را اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: ما در کنار آنها خواهیم بود و کمک های مالی، فنی و اعتباری و همینطور آواربرداری به آنها خواهیم داشت اما در پایان مدیر بازسازی خود مردم بوده و ما تا پایان کار در کنار آنها خواهیم بود تا مردم واحدها را بسازند و در آنها مستقر شوند.

این مسئول در خصوص بیمارستان های تخریب شده اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب نیز گفت: از این بیمارستان ها بازدید داشتم و از همان روز اول زلزله دستور دادم که دو گروه مهندسی بیایند و یک برداشت مهندسی از این دو بیمارستان بکنند.

وی افزود: این گروه های مهندسی اول باید دلایل شکست این پروژها را بررسی کنند و سپس طرح مقاوم سازی و بازسازی را تهیه و ارائه دهند.

آخوندی ادامه داد: هر دو گروه فعال هستند و یک گروه گزارش مقدماتی اش را هم ارائه داده است و گزارش نهایی را هم ظرف ۳ هفته آینده ارائه خواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه کامل بازسازی و مقاوم سازی نیز به آنها داده خواهد شد و براساس آن اقدام می شود.

وی زمان دقیق بازسازی را منوط به طرح های مقاوم سازی دانست و گفت: زمان اتمام آن پس از ارائه طرح مذکور مشخص می شود.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم

به گزارش «تابناک: به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق