Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور یکی از نیازهای اصلی مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را اسکان موقت دانست و از همه مردم و بخش خصوصی کشور خواست در بحث تامین مکان اسکان موقت برای زلزله زدگان کمک کنند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز چهارشنبه در جریان بازدید استاندار و نماینده ولی فقیه در استان کردستان از مناطق زلزله زده شهرستان جوانرود در جمع خبرنگاران افزود: از مردم می خواهیم کمک های نقدی خود برای تامین محل اسکان موقت را به حساب 100 امام (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واریز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آغاز بارش ها و سرد بودن منطقه گفت: اولویت اصلی ما تامین سرپناهی برای در امان ماندن مردم از سرما است و از همه خیران نیز تقاضای کمک داریم.
وی اظهار کرد: بعد از تثبیت اسکان اضطراری که انجام شد به دنبال اسکان موقت هستیم که هم دولت در این زمینه سرمایه گذاری داشته به طوریکه 50 میلیون ریال برای شهروندان و 30 میلیون برای روستاییان در این مرحله در نظر گرفته شده که بخش اعظمی از این اعتبارات ابلاغ شده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، متولی بازسازی واحدهای تخریب شده را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و گفت: در ستاد مدیریت بحران مقرر شد که همه دستگاه های اجرایی در این راستا با بنیاد مسکن هماهنگ باشند و کمک کنند.
نجار افزود: قرار است قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران در سه محور اسکان موقت، تحویل مصالح و آواربرداری به بنیاد مسکن کمک کند.
وی گفت: در بحث تامین محل اسکان موقت یا در کنار منازل تخریب شده، اتاقک کوچکی می سازیم که برای بعد نیز از آن به عنوان انباری استفاده کنند و یا اینکه در قالب کانکس زلزله زدگان را اسکان می دهیم.
وی اظهار کرد: که در جریان زلزله اخیر چهار هزار و 500 واحد شهری و 11 هزار واحد روستایی باید تخریب و بازسازی شود و 15 هزار واحد نیز نیاز به تعمیر دارد.
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در ادامه از ملت بزرگ ایران قدردانی کرد و گفت: ملت ایران در این صحنه هم خوش درخشیدند و با سیل هدایای خود باعث تسکین آلام و تامین نیازهای اولیه زلزله زدگان شدند.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه روی داد که تاکنون 444 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله همچنین حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوزین لرزید

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۱۷:۳۱ یکشنبه ۹ اردیبهشت زلزله‌ای به بزرگی ۳/۲ ریشتر با عمق ۱۰ کیلومتر حوالی دوزین از توابع شهرستان مینودشت رخ داد.

کانون زلزله ۲۱ کیلومتر با دوزین، ۴۲ کیلومتر با گالیکش و ۴۳ کیلومتر با مینودشت فاصله دارد.

هنوز گزارشی از خسارت‌های احتمالی اعلام نشده است.

کد خبر 6091418

دیگر خبرها

  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • دوزین لرزید
  • زلزله در میان مقامات اسراییلی
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور