Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج-ایرنا- رئیس بسیج سازندگی استان البرز گفت که کار اسکان موقت ساکنان 7 روستایی زلزله زده که سپاه استان معین آن ها شده بود،آغاز شد.

سرهنگ پاسدارعلی ترکاشوند که درمنطقه زلزله زده غرب کشور حضور دارد، روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای جهادگر و سپاهی پس از وقوع زلزله فوری به سمت منطقه اعزام شدند که به محض ورود به این منطقه حال و هوای زیاد خوبی را مشاهده نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ما در این منطقه 3 وظیفه اصلی را بر عهده داشتیم که یکی تامین اقلام خوراکی و پوشاکی بوده و سپس اسکان اضطراری زلزله زدگان در چادر و بعد از آن اسکان موقت در کانکس است.
وی با بیان اینکه استقرار زلزله زدگان در چادرها در تمام این روستاها که البرز معین آن ها شده و اکنون کار اسکان موقت در خانه های سریع الحداث (کانکس) آغاز شده، گفت: اکنون حدود 25 نفر از این زلزله زدگان در کانکس مستقر شده اند ولی با پیشرفت سریع اینکار تا 40 روز آینده کل اسکان موقت انجام خواهد شد.
ترکاشوند ادامه داد: از ابتدای وقوع زلزله با قطع همزمان آب و برق در روستاها مواجه بودیم که هم اکنون 100 درصد شبکه های آب و برق روستاها وصل شده است.
وی گفت: اکنون با قراردادی که با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) داشتیم کار ایمن سازی و آواربرداری یکسری از ساختمان هایی که در معرض تخریب و یا ریزش بودند انجام شده است.

***نیاز به حدود 500 کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان
رئیس بسیج سازندگی استان البرز افزود: گروه های جهادی مستقر در این روستاها ضمن اینکه ساخت کانکس را در محل انجام می دهند، همزمان کارهای زیرساختی و عمرانی را انجام می دهند.
وی اظهار داشت: ضمن اینکه کانکس های مورد نیاز در این مناطق توسط نیروهای جهادگر ساخته می شود، در کرج نیز ساخته و ارسال شده و همچنین به عنوان هدیه های مردمی نیز خریداری و ارسال می شود.
ترکاشوند با بیان اینکه هم اکنون حدود 300 نیروی جهادگر البرزی در این منطقه حضور دارند، گفت: ما تا آخرین لحظه ی حل مشکلات مردم این منطقه در کنار مردم خواهیم بود و این مکان را ترک نمی کنیم و قول می دهیم بر عهد خود بمانیم.
وی افزود: به همین منظور قرار نیست تمرکز نیروها کوتاه مدت باشد و نیروهای جهادی سازماندهی شدند تا به صورت دوره ای در این مناطق حضور داشته باشند و در هر روستا حداقل یک گروه جهادی حضور داشته باشند.
استان البرز معین 7 روستای تپانی قدیم،تپانی جدید، تپانی الیاسی، الیاس احمد، الیاس خلیفه، قلعه بهادی، قلعه واری و نورآباد در دشت ذهاب استان کرمانشاه شده است.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

در اثر بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب‌ها، راه ۱۰ روستای مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات در منطقه روداب غربی این شهرستان مسدود شده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، فرمانداری بم اعلام کرد: در اثر بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب‌ها، راه ۱۰ روستای مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات در منطقه روداب غربی این شهرستان مسدود شده است و تلاش‌ها برای بازگشایی راه‌ها ادامه دارد.

طبق این اعلام همچنین ۱۰ خانه مسكوني نیز در منطقه تهرود دچار آبگرفتگی شدند. 

به قرار اطلاع بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود واقع در شرق استان است که منجر به ورود آب به منازل مردم روستای خان خاتون شد.

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم
  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم