Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:56:49 GMT

امروز پرچم حق در دستان بسیجیان است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۲۷۴۵

امروز پرچم حق در دستان بسیجیان است

ارومیه- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروز پرچم حق در دستان بسیجیان است و هدایتهای رهبر انقلاب سبب سرعت عمل در رسیدن به اهداف ترسیم‌شده برای نیروی بسیج می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی پنجشنبه شب در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان و بسیجیان سپاه شهدای ارومیه اظهارداشت:در امام خمینی (ره) نبوغی بود که در هر کجا وارد عمل می شدند این مسئله کاملاً مشهود است و به بهترین شکل انجام می گرفت در جریان تاسیس بسیج بیست میلیونی هم به همین شکل بود و هوش، فراصت و نگاه عمیقی که امام خمینی به مسایل دینی داشتند باعث ایجاد نیروی بسیج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئله بسیج، تفکر و حرکت بسیجی، مسئله ای است که امام خمینی (ره) آن را از قرآن کریم الهام گرفته و آن را تاسیس کرده است افزود: امام فردی بسیار با هوش و فراست بودند که می توانستند گذاره های دینی را به صورت راه برد و عملی ارائه نمایند، این خیلی مهم است که از گزاره های دینی استفاده کنیم و در جامعه برای حل مشکلات راه کار ارائه دهیم.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در امام نبوغی بود که در هر کجا وارد عمل می شدند این مسئله کاملاً مشهود است و به بهترین شکل انجام می گرفت در جریان تاسیس بسیج بیست میلیونی هم به همین شکل بود، امام خمینی از آیات الهی و روایات ائمه اطهار استخراج و این شجره طیبه را تاسیس کردند و روز به روز میوه ها و ره آوردهای این شجره طیبه گسترده تر و شیرین تر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه افزود: به همین روش بود که ما در سوریه، عراق و در سایر عرصه ها شاهد پیروزی شدیم و هوش، فراصت و نگاه عمیقی که امام خمینی به مسایل دینی داشت باعث ایجاد این نیروی مردمی شد.

وی در ادامه به بیانات دیروز مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سخنان مقام معظم رهبری بسیار قابل تامل و دقت بود، مخصوصاً در قسمتی که مقام معظم رهبری در مورد بایدها نبایدها در مورد تفکر بسیجی گفتند و اخلاص و تلاش در جهت کسب رضایت خداوند را به عنوان بایدها و غرق در شهوت، بی عدالتی و فاصله طبقاتی را به عنوان نبایدها مطرح کردند.

وی ادامه داد: اگر در بدنه بسیج و در روش و منش بسیجی این بایدها و نبایدها رعایت شود و باعث شویم که مسئولین و مدیران این جامعه این بایدها و نبایدها رعایت شود یقیناً باعث می شود کشور ما به پیشرفت علمی دست یابد و آسایش و امکان رفاه هم افزایش پیدا می کند و رضایت خداوند نیز جلب می شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه افزود: سخن نظام جمهوری اسلامی این است که انسان می تواند به طور واقعی برای خداوند بندگی کند و در ضمن آن از امکانات اجتماعی و رفاهی استفاده کند و از نظر عملی نیز پیشرفت کند و در دنیا حرف تازه ای بزند، اگر این بایدها و نبایدها رعایت شود در حقیقت می توانیم این روش و منش نو را در دنیا به کرسی بنشانیم.

وی در ادامه افزود: اگر ما بخواهیم یا نخواهیم با جبهه باطل و نظام استکبار جهانی در حال مبارزه و درگیر هستیم، حق و باطل از اول خلقت تا آخر خلقت با هم در گیر بوده اند و امکان ندارد که زمانی این دو جبهه با هم به صلح و صفا برسند، هر موقع دیدیم که این دو جبهه با هم شدند یا باطل از بطالت خود دست کشیده و به سمت حق آمده و یا اینکه حق از حقانیت خود دست کشیده و به سمت باطل رفته است.

وی در ادامه گفت: اینکه در کشور ما بعضی ها که فکر می کنند می توانند با آمریکا و استکبار دست به دست هم دهند، امکان ندارد، یا انسان باید دین را قبول کند و با آن ها در تقابل باشد و یا اینکه دین را کنار بگذارد و با آن ها دست به دست هم دهند.

قریشی گفت: از جمله از بایدها تلاش فراوان و جدیت است و با سستی و تنبلی و زندگی بی عار نمی تواند انسان به حق برسد، در زندگی مسلمان شوخی اصلاً جایگاهی ندارد و در تفریح مسلمان باید همه چیز جدی و هدف مشخص باشد، در مزاح های امیرالمومنین همه چیز جدی بود و روی حساب و کتاب بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد

ابوالفضل طهماسبی از اجرای ۲۰ هزار و ۲۶۲ پروژه با مشارکت ۱۰ هزار گروه جهادی در مناطق محروم کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین فرمانده سازمان بسیج سازندگی کشور در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی با مشارکت بسیج مستضعفین افزود: بیش از ۶۰ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد و در سامانه اطلس جهادی به ثبت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در سال گذشته با همراهی کمیته امداد امام خمینی بیش از ۱۲ هزار خانه احداث شد و همچنین به مرمت برخی دیگر از منازل کمک کردیم.

سردار طهماسبی به آبرسانی به یک هزار و ۶۳۸ روستای محروم کشور اشاره کرد و ادامه داد: این مهم در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام و از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه بین مزارع ساخته شد و در حوزه آبخیزداری نیز ۸۳۴ پروژه از جمله احیای قنوات، ساخت استخر‌های ذخیره آب و ... در قالب طرح "آبخیز تا جالیز" به اجرا رسید.

دیگر خبرها

  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • سرنوشت دیدار تراکتور و استقلال در دستان دو بازیکن
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟