Web Analytics Made Easy - Statcounter

استانبول- ایرنا- دهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی که از سه روز پیش با حضور هیات های پارلمانی کشورهای مختلف در هتل سوئیس استانبول در حال برگزاری بود، عصر روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای پایان یافت.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه از موفقیت های اخیر در سوریه و عراق و شکست گروه تروریستی داعش استقبال و بر ارایه کمک های بشردوستانه به مردم این دو کشور تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تحقیقات شفاف در مورد نقض موارد حقوق بشر در قتل عام مسلمانان روهینگینا و اعزام هیات حقیقت یاب سازمان ملل به این منطقه، بند دیگری از این بیانیه است.
اعضای هیات پارلمانی 42 کشور حاضر در دهمین مجمع مجالس آسیایی در بیانیه پایانی خود همچنین با ابراز نگرانی از اوضاع وخیم انسانی در یمن، بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی عراق تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، دهمین دور نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی روز سه شنبه با حضور هیات های پارلمانی 42 کشور و اعضای ناظر از 16 کشور در شهر استانبول ترکیه آغاز شد.
در این نشست هیات پارلمانی ایران به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان به همراه پنج نفر از نمایندگان و کارشناسان زبده پارلمانی حضور یافت.
مهمترین هدف اصلی مجمع مجالس آسیایی، تشکیل پارلمان آسیایی است که تاکنون 9 نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی به منظور ایجاد زمینه همکاری و هم افزایی در بین کشورهای آسیایی برگزار شده است.
جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، اردن، افغانستان، ازبکستان، امارات متحده عربی، اندونزی، بحرین، بنگلادش، بوتان، پاکستان، تالائو، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، تونگا، چین، روسیه، سریلانکا، سنگاپور، سوریه، عراق، عربستان، فلسطین، فیلیپین، قبرس، قرقیزستان، قزاقستان، کامبوج، کره شمالی، کره جنوبی، کریباتی، کویت، لائوس، لبنان، مالدیو، مالزی، مغولستان، نپال، ویتنام، هند و یمن اعضای اصلی و دائم مجمع مجالس آسیایی هستند.
همچنین استرالیا، گینه‌ نو، ترکمنستان، تووالو، تیمور شرقی، جزایر سلیمان، جزایر مارشال، زلاندنو، ژاپن، ساموآ، عمان، سیجی، قطر، میکرونزیا، ناسائو و وانواتو اعضای ناظر مجمع مجالس آسیایی هستند.
دوره ریاست مجمع هر دو سال یکبار تغییر می‌کند که بعد از برگزاری نشست آذرماه سال گذشته در کامبوج، میزبانی این نشست برای دو سال به کشور ترکیه محول شد.
نشست بعدی مجمع عمومی مجالس آسیایی سال آینده در کشور پاکستان برگزار می شود.
دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان این نشست، با اسماعیل قهرمان رییس مجلس ملی و بینالی یلدریم نخست وزیر کشور ترکیه به صورت جداگانه دیدار و مذاکره کرد.
وی در جریان سفر سه روزه خود به ترکیه، علاوه بر سخنرانی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در جلسه مجمع عمومی مجالس آسیایی، دیدارهایی نیز با روسای مجلس و هیات های پارلمانی کشورهای شرکت کننده انجام داد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت معرفی دستاوردهای شرکت‌های خلاق و دانش بنیان مورد حمایت این سازمان از پنجم اردیبهشت در هتل ارم تهران آغاز به کار کرده و پذیرای بازدیدکنندگان است.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ظهر شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران استان البرز از این نمایشگاه در جمع اصحاب رسانه بر شفاف سازی موقوفات در اختیار سازمان و اقداماتی که در آنها انجام می‌شود تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند در این موقوفات چه اتفاقی می‌افتد.

وی مولدسازی را یکی از مواردی که در گزاره‌های مأموریت‌های این سازمان است برشمرد و بیان کرد: ما در بحث مولد سازی می‌توانیم به سراغ ساختمان سازی یا حتی احداث مراکز تجاری و پاساژ هم برویم اما علاوه بر این موارد باید درصدی از این مولدسازی ها به علم و دانش و پیشرفت کشور تعلق گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: صد درصد یا سهم اقلی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه وقف هستند اما اکثر سهام برخی از آنها متعلق به دانش بنیان‌ها و سهام اقل متعلق به اوقاف است. در واقع این مجموعه‌ها طرحی را ارائه داده‌اند که پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی در کمیسیون بهره وری تصمیم گیری ها انجام شده است.

حجت الاسلام خاموشی بیان کرد: سهام بسیاری از این شرکت‌ها مانند شرکت‌های نفتی و پزشکی پس از مساعدت سازمان اوقاف و تجاری سازی خوبی که اتفاق افتاده است قیمت دار شده‌اند. وقف، بودجه دولتی و منابع عمومی دولت یا بانک و عوارض نیست، هر موقوفه شخصیت حقوقی مستقل یا تولیت دارد و اصطلاحاً موقوفه غیر متصرفی نامیده می‌شود. برخی هم که فاقد تولیت هستند در اختیار سازمان اوقاف قرار دارند.

وی حفظ این موقوفات، افزایش منافع یا مولدسازی و اجرای نیت را سه گزاره سازمان اوقاف عنوان و مطرح کرد: طی سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اجرای نیت کردیم که به نظر قدرت خوبی است. در زمینه مولدسازی یک نمونه از دانش بنیان‌ها را نمایش دادیم و در حال توسعه آن هستیم که به امید خدا سال آینده اخبار توسعه آن به سمع و نظر مردم می‌رسد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این مجموعه در زمینه ثبت، کاداستر و GIS اذعان کرد: طی دو سال اخیر دو و نیم برابر عمر وقف، موفق به ثبت با سند برابر شده‌ایم و مفهوم آن این است که سند موقوفات را تک برگی و کاداستر اخذ کرده‌ایم و GIS نیز انجام می‌شود.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: در صورت تکمیل و توسعه این روند ثبت دعاوی در سامانه‌های سازمان اسناد و املاک به شدت فروکش می‌کند زیرا در برخی موارد مشاهده می‌شود که فرد ملکی را خریداری کرده اما پس از استعلام متوجه موقوفه بودن آن می‌شود، بنابراین کاهش دعاوی از همان مراحل اولیه حتمی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به اذعان سازمان ثبت و قوه قضائیه به کاهش اختلاف‌های این چنینی به بیش از ۷۰ درصد اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا انتهای سال جاری تمام اسناد را تک برگی و کاداستر کنیم، البته حدنگاری آنها چند سال طول می‌کشد اما این کار را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت اهداف دنبال شده در زمینه خدمات درمانی مطرح کرد: موقوفات متعدد و متکثری به نیت درمان داریم و تصمیم گرفتیم تولید تجهیزات پزشکی ارزان قیمت که پیش از این وارداتی بوده‌اند را در دستور کار قرار دهیم و بدین ترتیب علاوه بر خودکفایی، صرفه جویی ارزی خوبی را در کشور رقم بزنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به پیشرفت‌های خوبی که در زمینه درمان سرطان کسب شده عنوان کرد: در حال پیگیری الکترو کروموتراپی یا جریان ام آر ان ای هستیم زیرا پزشکی آینده در این لبه‌ها در حال حرکت است. تلاش می‌کنیم ماژول های درمان را کاهش دهیم تا هزینه‌ها کاهش یابد و در حد توان مردم باشد.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به بومی سازی جریان سنج مطرح کرد: واردات دام‌های مولد اصیل هزینه سنگینی را به دولت تحمیل می‌کند که شرکت‌های دانش بنیان با انتقال جنین دام سنگین، در داخل کشور اقدام به تولید دام می‌کنند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.

کد خبر 6090240

دیگر خبرها

  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی