Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از افزایش ۳۹۱ درصدی کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق طی هفت ماهه امسال در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی روز سه‌شنبه در ششمین جلسه کارگروه محصولات سلامت محور در سنندج، افزود: مقوله قاچاق و بهره‌مندی از محصولات ممنوعه خطر جدی برای سلامت جسم و روح مردم است به همین دلیل مقابله و برخورد قاطع در مبادی ورودی مرز‌ها با این پدیده در دستور کار دستگاه‌های متولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کردستان در برخورد با پدیده قاچاق کالا در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری اقدامات درخوری را انجام داده به طوری‌که معطوف شدن کار‌ها به پیشگیری و بازرسی مستمر تیم‌های گشت از کالاهای وارد شده به انبارها از جمله رویکرد‌های اتخاذ شده در این زمینه است.

میرزایی با اشاره به اینکه ایران دومین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه است، عنوان کرد: آمار بالای مصرف در این حوزه فارغ از اینکه نگران کننده است، زمینه ظهور و بروز سودجویان را برای ورود گسترده‌تر این نوع کالا ها و عمدتا به صورت قاچاق فراهم می کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان عنوان کرد: نهادینه سازی فرهنگ مقابله با قاچاق و آموزش و اطلاع رسانی عمده به دانش آموزان و دانشجویان به عنوان قشر آسیب پذیر در جامعه و همچنین ورود صدا و سیما برای تهیه تولیدات و گزارش در این موضوع، مهم خواهد بود.

میرزایی همچنبن به آمار کشفیات کالاهای قاچاق طی هفت ماهه امسال پرداخت و افزود: کشف۴ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۳۴۶ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی طی این مدت که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۹۱ درصد افزایش را نشان می دهد.   

وی همچنین گفت: کشف ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۵ قلم دارو با ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، حسین نجف زاده افزود: پرونده قاچاق ۲۵ قلم انواع لواز خانگی شامل سرخ کن، چای ساز و ... به ارزش ۵۲۴ میلیون ریال در شعبه دوم ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد رسیدگی شد.

او افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده گفت: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۴۸ میلیون ریال محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت نان در برخی نانوایی‌های سنندج!
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)