Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوازهای تأسیس و پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادر شده در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال 95 از لحاظ تعدادی به ترتیب افزایش 10.6 درصدی و 7.1 درصدی داشت.

به گزارش شاتا، بر اساس گزارش دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت جوازهای تأسیس صنعتی صادر شده در شش ماهه امسال 8 هزار و 835 فقره بود که با توجه به صدور هفت هزار و 991 جواز تاسیس صنعتی در مدت مشابه سال 95 از افزایش 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصدی برخوردار بود.

پیش بینی اشتغال جوازهای تاسیس صادر شده در شش ماهه 96 حدود 203 هزار و 464 نفر و سرمایه مجوز آن‌ها 835 هزار و 937 میلیارد ریال بود که با توجه به پیش بینی اشتغال 175 هزار و 330 نفری وپیش بینی سرمایه 751 هزار و شش میلیارد ریالی جوازهای تأسیس سال 95، با افزایش 16 درصدی اشتغال و 11.3 درصدی سرمایه مجوز مواجه بود.

افزایش 7.1 درصدی پروانه بهره برداری صنعتی صادره در 6ماهه سال

همچنین در این بازه زمانی شش ماهه دو هزار و 746 پروانه بهره برداری صنعتی با پیش بینی اشتغال 44 هزار و 719 نفر صادر شد که با توجه به صدور دو هزار و 565 پروانه با پیش بینی اشتغال 38 هزار و 455 نفر در مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعدادی افزایش 7.1 درصدی و از لحاظ پیش بینی اشتغال، افزایش 16.3 درصدی داشت.

سرمایه مجوز پیش بینی شده برای پروانه های بهره برداری در شش ماهه امسال 148 هزار و 649 میلیارد ریال بود که با در نظر گرفتن 134 هزار و 42 میلیارد ریال پیش بینی سرمایه مجوز برای پروانه های بهره برداری سال 95، افزایش 10.9 درصدی داشت.

در بخش معدن نیز در شش ماهه اول امسال 475 فقره پروانه اکتشاف صادر شد که به نسبت مدت مشابه سال 95 با افزایش 30.5 درصدی مواجه بود. در شش ماهه اول 95 حدود 364 پروانه اکتشاف صادر شده بود.

افزایش 19.4 درصدی پروانه بهره برداری صنفی صادره در 6ماهه سال

تعداد پروانه های صنفی صادر شده در شش ماهه اول امسال 136 هزار و 592 فقره بود که با در نظر گرفتن 114 هزار و 417 فقره پروانه صنفی صادره در شش مااه اول 95، افزایش 19.4 درصدی داشت.

در حوزه تجارت خارجی نیز در صدور کارت بازرگانی و مجوز نمایندگی های خارجی در شش ماهه اول سال عملکرد مثبتی به ثبت رسید.

در این مدت 338 مجوز نمایندگی خارجی صادر شد که با احتساب 158 مجوز صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش 113.9 درصدی داشت.

صدور3 هزار و 786 کارت بازرگانی در 6 ماهه 96

همچنین در شش ماهه 96 حدود سه هزار و 786 کارت بازرگانی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 0.4 درصد افزایش داشت. در شش ماهه اول 95 حدود سه هزار و 770 کارت بازرگانی صادر شده بود.

در زمینه گواهی امضای الکترونیکی و نماد الکترونیکی نیز به ترتیب 9.5 و 15.1 درصد با افزایش صدور مجوز روبه رو بودیم.

در شش ماهه 96 حدود 30 هزار و 777 گواهی امضای الکترونیکی صادر شد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 28 هزار و 99 فقره بود. همچنین تعداد نماد الکترونیکی های صادر شده در شش ماهه 96 حدود پنج هزار و 922 مورد بود ودر مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و 145 مجوز برای نماد الکترونیکی صادر شد.

در حوزه خدمات فنی و مهندسی نیز 160 جواز خدمات فنی و مهندسی صادر شد که با توجه به صدور 145 جواز در مدت مشابه سال 95 از افزایش 10.3 درصدی برخوردار بود.

صدور 11 جواز تاسیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی

همچنین در شش ماهه اول امسال 11 جواز تاسیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی صادر شد که با توجه به صدور 10 جواز در مدت مشابه 95 افزایش 10 درصدی داشت.
در زمینه صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه در شش ماهه اول سال نیز به ترتیب 2.1 و 5.5 درصد افزایش صدور داشتیم.

در شش ماهه اول امسال 146 گواهی تحقیق و توسعه صادر شد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 143 فقره بود.

همچنین تعداد پروانه تحقیق و توسعه صادر شده در شش ماهه اول امسال 58 فقره بود و در سال گذشته 55 فقره پروانه تحقیق و توسعه صادر شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد در بازدید از پروژه بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات پروژه را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این پروژه را به بهره برداری برساند.

او با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود افزود که این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از پروژه آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این پروژه شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی