Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشورگفت:مشکلات آموزش و مسائل بیمه‌ای کارگران ساختمانی از مهمترین دغدغه های کارگران می باشد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، اکبر شوکت ،رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور در نشست صمیمانه با  اعضای هیئت مدیره ، بازرسان و مشاوران کانون کارگران ساختمانی کشور  که در محل  سالن اجتماعات اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران برگزار شد ،ارتباط خوب بین تشکلات و دستگاه‌های ذیربط در استان را مهم دانست و گفت: برای حل و فصل مسائل و مشکلاتی که پیشروی انجمن کارگران ساختمانی وجود دارد همدلی و همبستگی با دستگاه های مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی حرفه ای ،تامین اجتماعی می تواند راهگشا باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود :مشکلات آموزش و مسائل بیمه‌ای کارگران ساختمانی از مهمترین دغدغه های کارگران می باشد و با جدیت هرچه تمام تر پیگیر این مسائل و مشکلات هستیم.

 عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به ۲۸ آذر زمان انتخابات کانون سراسری اظهار داشت: هم اکنون بالای ۳۵۰ انجمن در کل کشور وجود دارد و ما توانستیم سه قانون در مجلس به تصویر برسانیم که دو قانون در حال اجراست.

وی با برتر دانستن کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی استان مازندران در جمع کانون های سراسری کشور، افزود :این کار با تلاش شبانه روزی، پیگیری و نظارت مستمر محقق شده است

شوکت افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی داریم که ۹۰ درصد آنها مدرک آموزش فنی حرفه ای را دریافت کردند.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور به عملکرد هیئت امنای تامین اجتماعی اشاره کرد و یکی از مهمترین کارها را برگزاری مجمع بعد از چندین سال برای برخی از شرکتهای وابسطه به تامین اجتماعی عنوان کرد .

شوکت وضعیت تامین اجتماعی را در حالت سربه سر توصیف کرد و گفت : سازمان در شرایط حساسی قرار دارد و ما نیز به عنوان تشکلی که اینده اش به ماندگاری سازمان گره خورده هست ، همیشه سعی می کنیم که حامی این سازمان باشیم .

وی در ادامه گزارشی ازوضعیت کارگران ساختمانی کشور داد و گفت : بر اساس سامانه رفاهی که تدوین شد شهرستان نکا از شهرهای پایلوت در شمال کشور بوده  است .

 

 

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،سی و پنجمین آیین تجلیل از برترین های جامعه کار و کارگری استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم نمایندگان جامعه کارگری استان به بیان دغدغه‌های خود از جمله در حوزه امنیت شغلی، بیمه، مسکن و سختی کار پرداختند.

 استاندار کرمان هم از پیگیری‌های دولت برای رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران گفت و افزود: پیگیر حل مشکلات کارگران زغال سنگ کرمان هستیم و خوشبختانه به زودی مشکلات این افراد برطرف خواهد شد.

آقای فداکار افزود: فرصت‌های شغلی فراوانی به ویژه در صنایع و معادن استان کرمان وجود دارد که این فرصت‌های شغلی نیاز به نیروهای ماهر دارند که در این راستا باید به موضوع مهارت آموزی توجه ویژه داشت.

وی افزود بایستی مایحتاج صنایع و معادن از ظرفیت‌های داخل استان تامین شود و این موضوع مصوبه شورای تامین است.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به نقش پررنگ استان کرمان در رشد تولید ناخالص ملی گفت :کارگران نقش اساسی در این بین را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: کاهش تعداد مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری در استان نشان می‌دهد که مردم به کار برگشته‌اند یا از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شده است.

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان