Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام رتبه اول ایران در رشد ترافیک هوایی خاورمیانه و آفریقا، گفت: منابع مالی گران بانکی دردی از صنعت هوانوردی دوا نمی‌کند و باید به سمت منابع مالی ارزان‌قیمت برویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رحمت‌الله مه آبادی در نشست خبری با یادآوری این‌که در زلزله اخیر غرب کشور ستاد بحران استان کرمانشاه و تهران (به عنوان استان معین) در فرودگاه تشکیل شد، اظهار کرد: در فرودگاه مهرآباد رمپ اختصاصی برای کمک‌رسانی ایجاد شد و محدودیت پروازهای شبانه برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که در یک هفته اول این رویداد آزاردهنده به 720 پرواز خدمت‌رسانی شد، افزود: 1270 تن محموله در فرودگاه‌ها جابجا شده است که نشان می‌دهد فرودگاه 6.5 برابر روال معمول خودش خدمت‌رسانی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که صنعت حمل‌ونقل هوایی با رشد خیره کننده مواجه شده است، تصریح کرد: این مسئله جامعه جهانی و موسسات معتبر را به عکس‌العمل واداشته است. بر اساس گزارش گروه بین المللی تحلیل گران «اینک» خاورمیانه در حال ربودن گوی سبقت ازتمام قاره ‌های جهان است و هم‌اکنون میزان اعزام و پذیریش مسافر صنعت هواپیمایی 9.4 درصد است.

وی با بیان این‌که در این مطالعات 54 فرودگاه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: 8 فرودگاه ایران در سال گذشته میلادی در بین 292 در بین 50 فرودگاه برتر قرار گرفته اند. وضعیت فرودگاه‌های ایران در سال 2017 قطعا بهتر از سال 2016 بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: بر اساس نتایج این مطالعه 7 فرودگاه ایران در اعزام و پذیریش جزو 14 فرودگاه برتر قرار دارد. رتبه اول تا ششم و رتبه نهم را فرودگاه‌های ایران به خود اختصاص داده‌اند. در نشست و برخاست نیز 8 فرودگاه ایران جزو 15 فرودگاه برتر دنیا شده که رتبه‌های اول تا چهارم و ششم و نهم باز هم متعلق به فرودگاه‌های ایران بوده است.

مه‌آبادی با اشاره به این‌که در مجموع فرودگاه‌های ایران در نشست و برخاست، جابجایی مسافر و بار رتبه چهارم دنیا را به خود اختصاص داده است، افزود:‌ پرچم رشد ترافیک هوایی ایران بر فراز قله دو منطقه خاورمیانه و آفریقا به اهتزاز در آمده است.

وی یادآور شد: فرودگاه مهرآباد در یکسال منتهی به مهر امسال در نشست و برخاست 13 درصد رشد و در اعزام و پذیریش مسافر نیز 5 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این‌که فرودگاه کرمان و گرگان در نشست و برخاست به ترتیب 26 و 100 درصد رشد داشته اند، بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده حمل‌ونقل هوایی از نظر رشد پیشتاز تمام شقوق حمل‌ونقل کشور است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان این‌که به زودی حمل‌ونقل هوایی از حمل‌ونقل ریلی پیشی می‌گیرد، اظهار کرد:‌ منابع مالی گران بانکی دردی از صنعت هوانوردی دوا نمی‌کند و باید به سمت منابع مالی ارزان‌قیمت برویم.

مه‌آبادی با اشاره به غلفت از استفاده منابع صنعت هوانوردی،‌گفت: بردن منابع این صنعت به جاهای دیگر گناه است.

وی با بیان این‌که در قانون برنامه ششم تاکید شده که صنعت حمل‌ونقل هوایی دیگر نباید خدمات مجانی ارائه دهد، افزود: بر اساس قانون باید هزینه‌ها واقعی شود که این کار تاثیری در قیمت بلیت ندارد.

وی بیان کرد:‌بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شرکت فرودگاه‌ها 5 برنامه تمرکز بر توسعه ایمنی، توسعه سرمایه‌گذاری ارزش آفرین و مولد، رفع گلوگاه‌های خدمات‌رسانی، توجه به عدالت جغرافیایی و یک برنامه اساسی و تحولی در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به این‌که فرودگاه اهواز 213 درصد بیش از ظرفیت خود خدمات‌رسانی می‌کند از برگزاری مناقصه ساخت فرودگاه جدید اهواز انجام شده از ساخت فرودگاه‌های سقز و گناباد با منابع داخلی این شرکت خبر داد و گفت: در استان کرمانشاه امسال 80 میلیارد تومان برای باند فرودگاه این استان کنار گذاشته شده که یکی از بدترین باندهای فرودگاه کشور است.

به گفته وی، برای سال آینده 800 میلیارد تومان مناقصه در دست اجرا داریم که با این کار شاهد اتفاقات بزرگی در صنعت هوانوردی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها همچنین با بیان این‌که فرودگاه اصفهان در کانون توجه قرار دارد و نگاه به آن خاص است، گفت: این فرودگاه را باید به عنوان یک هاب توسعه در حوزه حمل‌ونقل مسافر و گردشگری ببینیم. هم‌اکنون مفهوم هاب‌ها در حال تغییر است و با توجه به همین مسئله 1200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در فرودگاه اصفهان در حال انجام است.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به هماهنگی در قطارهای حومه‌ای گفت: نوع برنامه‌ریزی، اجرا و طراحی و بهره‌برداری از این قطارها از موضوعات مهم شهرهای شاهین‌شهر، بهارستان فولاد شهر، خمینی‌شهر و نجف آباد بوده که مقرر شده است که در آینده با سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر به شهر اصفهان متصل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک پلیس راهور و شهرداری های استان اصفهان با تاکید بر ضرورت هماهنگی‌های بین بخشی در شهرداری ها و پلیس راهور اظهار کرد: یکی از چالشش‌های سیستم اجرایی هماهنگی بین بخشی است و در صورتی که یک موضوع بین دو یا چند بخش مشترک باشد، منجر به کاهش سرعت در روند اجرای آن موضوع خواهد شد.

وی با بیان اینکه رینگ چهارم یا حلقه حفاظتی شهر از شهرستان های مختلف اطراف اصفهان عبور می کند و نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک و تصادفات دارد، افزود: قسمت‌هایی از این پروژه عظیم که در محدوده شهرداری این کلان‌شهر است، در حال پیگیری و اجرا است، اما بخش‌های دیگر این پروژه که به شهرداری‌های دیگر مربوط می شود، همچنان پیشرفت جدی نداشته و نیازمند همکاری‌هایی است تا شکل گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به هماهنگی در قطارهای حومه‌ای تصریح کرد: اطراف اصفهان شهرهایی وجود دارد که به دلیل میزان جمعیت و الگوی سکونت آن‌ها باید به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر متصل شوند.

حق‌شناس ادامه داد: نوع برنامه‌ریزی، اجرا و طراحی و بهره‌برداری از این قطارها از موضوعات مهم شهرهای شاهین‌شهر، بهارستان فولاد شهر، خمینی‌شهر و نجف آباد بوده که مقرر شده است که در آینده با سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر به شهر اصفهان متصل شود.

وی با اشاره به حمل‌ونقل با شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: یک سری از خطوط حمل‌ونقل اصفهان از قدیم به شهرهای اطراف سرویس‌دهی داشته که به مرور با گسترش و استقلال شهرداری‌ها خاتمه پیدا کرده است، چراکه سرویس‌دهی به شهرها در این حوزه در چارچوب وظایف و امکانات شهرداری نیست، همچنین به‌لحاظ قانونی شورای ترافیک اجازه نمی دهد که اتوبوس‌های درون شهری به عنوان بین شهری تردد داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: موضوع کارت بلیت‌ها از دیگر مواردی بود که در شهرداری این کلان‌شهر شکل گرفت و سیستم شهرداری در این راستا ارتقا پیدا کرد که این موضوع شهرداری‌های اطراف اصفهان را نیز ملزم به ارتقای این سیستم کرد.

حق‌شناس اضافه کرد: همین موضوع درباره هماهنگی بار و مسافر شهرداری نیز وجود دارد و شامل وظایف سازمان تاکسیرانی نیز خواهد شد و در بعضی مواقع این سازمان باید مجوزهایی برای تاکسی های سایر شهرداری ها صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: وظایف و خدمات مدیریت حمل‌ونقل بار که تا مرز شهر با شهرداری اصفهان خواهد بود، همچنین پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان ازجمله مواردی است که نیازمند هماهنگی‌های بین‌بخشی است.

وی با اشاره به یکپارچگی فناوری و مطالعات حمل‌ونقل و ایمنی گفت: شهرداری اصفهان تلاش کرده است تا در این نمایشگاه تمام شرکت‌هایی که در زمینه‌های فناوری در سطح کشور دارای محصول بوده و محصولات بومی ایجاد کرده است، در کنار هم جمع کند تا در موضوعات مختلفی همچون هوشمندسازی، ثبت تخلف، مدیریت ترافیک و کنترل چراغ های راهنمایی با یکدیگر به تبادل اطلاعات و همکاری با یکدیگر بپردازند.

حق‌شناس با اشاره به مباحث دیگری ازجمله لزوم تعیین دقیق مرز خدمات‌دهی در شهر که به قسمت‌های مختلف آن مربوط می شود، گفت: برای مثال مرز اصفهان با شهرداری خمینی شهر در محدوده منطقه ۲ یا میدان استقلال و تعیین مرز آن با منطقه ۹ یا در منطقه ۱۰ با بعضی از شهرستان ها همچون قهجاورستان، منطقه ۱۲ با حوزه بزرگراه معلم، بلوار آزادگان و شهرداری گز، خورزوق و شهرهای شمالی که دارای موضوعات مشترکی است یا منطقه ۱۵ به محدوده هایی که در شرق اصفهان وجود دارد، مرزهای خدمات‌دهی تعیین شده است که در این باره نیز باید هماهنگی هایی صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان که در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است، شرکت‌هایی همچون شرکت مترو، شرکت مهندسی نیک‌اندیش، سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار اصفهان، شرکت رستاک، شهرک علمی و تحقیقاتی، شرکت دیده بان، شرکت زرین خودرو، شرکت فراساخت سیکلت، سامانه جامع مدیریت و نظارت هوشمند سرویس مدارس، شرکت مپنا، شرکت صنایع هواپیماسازی و بسیاری دیگر از شرکت‌ای دانش‌بنیان و تولید کننده در حوزه حمل‌ونقل برای معرفی محصولات و تبادل اطلاعات خود حضور به‌هم رساندند.

کد خبر 749356

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • ۱۹ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت در اهواز فعال می‌شود
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود