Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@11:00:55 GMT

برنامه آینده آمریکا در سوریه

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۷۴۰۵۰

برنامه آینده آمریکا در سوریه

مقامات آمریکایی می‌گویند که امیدوارند که از ادامه حضور ارتش آمریکا در شمال سوریه که بیشتر تحت سیطره گروه مسلح موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) است، برای اعمال فشار به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برای واگذاری امتیازاتی در مذاکرات صلح «ژنو» بهره گیرند.

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که آمریکا در صدد است حضور نظامی خود را در شمال سوریه با هدف اعمال فشار به دولت دمشق حفظ کند و به نوعی به دنبال مهار نفوذ ایران در این کشور می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکایی می‌گویند که امیدوارند که از ادامه حضور ارتش آمریکا در شمال سوریه که بیشتر تحت سیطره گروه مسلح موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) است، برای اعمال فشار به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برای واگذاری امتیازاتی در مذاکرات صلح «ژنو» بهره گیرند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی در این خصوص نوشت، مذاکرات صلح ژنو در خصوص سوریه پایان ماه جاری میلادی از سرگرفته می‌شود.

این گزارش اینگونه ادامه داد که خروج ناگهانی آمریکا از سوریه می‌تواند موجب شود که اسد تمام قلمرو سوریه را در اختیار بگیرد و حیات سیاسی وی تضمین شود. این مسئله یک پیروزی برای ایران و شکستی برای ایالات متحده محسوب می‌شود.

مقامات آمریکایی می‌گویند که برای جلوگیری از چنین برآیندی، قصد دارند که حضور ارتش آمریکا در شمال سوریه را حفظ کنند و دولتی محلی در این منطقه امور شهرها را در اختیار داشته باشد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته درباره حضور نیروهای آمریکایی در سوریه گفت«ما قصد نداریم همین حالا» قبل از حصول توافق سیاسی میان اسد و معارضان سوری «عقب‌نشینی کنیم».

وی توضیح داد: «ما قصد داریم اطمینان حاصل کنیم که شرایط را برای یک راه‌حل دیپلماتیک فراهم آوریم نه اینکه بخش نظامی را به اتمام برسانیم و بگوییم بقیه امور با شما باشد».

هرچند تعداد رسمی نظامیان آمریکایی که در حال حاضر در سوریه مستقر هستند، 503 نفر است که برای آموزش و کمک به SDF اعزام شده‌اند، اما به نوشته واشنگتن‌پست، شمار واقعی آن‌ها بسیار بالاتر از این آمار است.

متیس تصریح کرد که هنوز هیچ تصمیمی درباره تعداد نیروهایی که قرار است در سوریه باقی بمانند، اتخاذ نشده است و آن‌ها تا زمان به جنب و جوش افتادن فرایند ژنو در سوریه باقی می‌مانند.

وی گفت: «این به مفهوم آن نیست که همه نظامیان باقی می‌مانند. بخشی از نظامیان این کشور را ترک می‌کنند».

«نیکلاس هیراس» از مرکز امنیت جدید آمریکا در واشنگتن در خصوص این تصمیم آمریکا برای ادامه حضور در سوریه می‌گوید، طرح ادامه حضور نظامیان آمریکا نشان‌دهنده تغییر نوع مأموریت آمریکا در سوریه از شکست داعش به راهبرد بزرگتر کاخ سفید با هدف مهار نفوذ ایران می‌باشد.

با اینحال خبرگزاری تاس گزارش کرد، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز پنج‌شنبه (امروز) درباره این گزارش گفت که کرملین در خصوص معتبر بودن این گزارش تردید دارد.

وی گفت: «ما هیچ چیز درباره منابع این گزارشات نمی‌دانیم. ما هیچ‌چیز درباره معتبر بودن این اطلاعات نداریم، بنابراین در این خصوص اظهارنظری نمی‌کنیم».

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • شرط ادامه حضور سردار آزمون در رم چیست؟
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است