Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: پس از ابلاغ آزمون ارزیابی توانمندی مالی از سوی هیئت دولت، متقاضیان برای ورود به صندوق بیمه همگانی رایگان باید آزمون وسع بدهند.

به گزارش ایسنا، «خدیجه ابراهیم‌خانی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کسانی که برای نخستین‌بار در صندوق بیمه همگانی رایگان ثبت‌نام می‌کنند، ارزیابی می‌شوند و نتیجه به اداره‌کل منعکس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین اگر متقاضی نخواهد تحت ارزیابی توانمندی مالی قرار بگیرد، می‌تواند با پرداخت حق سرانه (20 هزارتومان برای هر نفر از اعضای خانواده) صندوق بیمه ایرانیان را انتخاب کند. البته پنجاه درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

این مسئول با اشاره به پرداخت‌های اخیر به مراکز طرف قرارداد، ادامه داد: هیچ‌گونه تغییری در مورد بیمه رایگان اعضای صندوق‌های روستایی، بیماران خاص و سلامت همگانی بیمه سلامت صورت نگرفته است. همچنین با توجه به رویکرد سازمان بیمه سلامت مبنی بر اولویت پرداخت بدهی‌ها به همه مراکز طرف قرارداد و با پیگیری‌های انجام گرفته توسط سازمان، در طول دو ماه اخیر بخش زیادی از مطالبات از سوی اداره‌کل بیمه سلامت استان به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

وی افزود: در طول دو ماه اخیر و با پرداخت اوراق غیرنقدی که به دانشگاه علوم‌پزشکی اختصاص یافت، تا حد بسیار زیادی از بدهی‌های پارسال تسویه شد و فقط مقداری از مطالبات اسفند ماه باقی مانده است. در همین ارتباط، مطالبات داروخانه‌های خصوصی و بیمارستان‌های غیردانشگاهی نیز به ترتیب تا پایان خردادماه امسال و تا دو ماه پرداخت شده است. علاوه بر این، مطالبات مطب‌های خصوصی تا پایان بهمن‌ماه، مطالبات کلینک‌های خصوصی تا پایان دی‌ماه و مطالبات مراکز فیزیوتراپی، پرتوپزشکی و آزمایشگاه‌ها نیز تا پایان پارسال پرداخت شده است.

ابراهیم‌خانی با اشاره به اجرای بخشنامه اخیر سازمان بیمه سلامت در خصوص بیمه سلامت همگانی، بر استمرار ارائه خدمات تمدید رایگان دفاتر بیمه به همه افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی تاکید کرد و افزود: ارائه خدمات تمدید دفاتر بیمه سلامت همگانی رایگان برای همه بیمه‌شدگان تحت پوشش و افرادی که یک بار به عضویت این صندوق در آمده‌اند ولی الان فعال نیستند، کماکان به‌صورت رایگان انجام می‌شود. هم‌چنین دریافت دفترچه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، سایر اقشار و روستائیان کماکان به‌صورت رایگان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر

به گزارشبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان می گوید: با اقدامات صورت گرفته تمامی مادران دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سومشان متولد سال 96 به بعد باشد، مشمول این طرح می شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته