Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسفندیار حسنی مقدم  مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی لرستان جز اراضی شیب‌دار هستند.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی متعهد شده در برنامه ششم توسعه ۵۰۰ هزار هکتار باغ شیب‌دار در اراضی احداث کند و این ۵۰۰ هزار هکتار بین استان‌های مستعد تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه قریب به ۶۰ هزار هکتار در برنامه توسعه ششم باغ دیم در اراضی شیب دار برای لرستان در نظر گرفته شده است، افزود: در همین راستا برای امسال در نظر داریم ۴ هزار و ۵۳۱ هکتار اراضی شیب‌دار استان را به باغات دیم تبدیل کنیم.

این مسئول اظهار داشت: به همین دلیل کارگاه آموزشی به منظور آشنایی کشاورزی با اصول و مبانی توسعه باغ دیم در استان برگزار می‌شود.

حسنی مقدم در خصوص تاثیر میزان بارندگی در توسعه باغات دیم افزود: به اعتقاد ما در هرنقطه‌ای میزان بارش بیش از ۳۰۰ میلیمتر با پراکنش ۴ بار در سال و هر بار حداقل ۲۵ میلی‌متر بارندگی باشد برای احداث باغ مطلوب خواهد بود، بنابراین به دنبال توسعه باغات دیم در سطح استان هستیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: عملیات اجرایی توسعه باغات دیم در استان نیز آغاز شده که امیدواریم در آینده با بهره‌برداری اقتصادی این باغات امید به زندگی در روستا و سطح اقتصاد روستاییان افزایش یابد.

انتهای پیام/م

۶۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار لرستان به باغات دیم تبدیل  می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری