Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور دوم آذرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: اعتماد به ظرفیت‌های داخلی کشور موضوعی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی لازم و ضروری است و باید زمینه بروز و استفاده از این ظرفیت‌ها فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جهاددانشگاهی کشور با اشاره به دستاوردهای این مجموعه گفت: اقدامات خوبی در ارتباط با علوم پزشکی بویژه در بحث سلول‌های بنیادی انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات موثر در بحث علوم انسانی و اجتماعی افزود: طرح های مختلفی با توجه به مشکلاتی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی با آن روبرو هستیم، در دست اقدام است.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد: در زمینه ساخت فرستنده تلویزیون دیجیتال روستایی اقدامات بسیار خوبی انجام شده به نحوی که هم اکنون با کمترین هزینه امکان پوشش بیش از پنج هزار روستایی که امکان دریافت شبکه‌های تلویزیونی را نداشتند، فراهم شده است.
طیبی گفت: با توجه به اینکه آموزه‌های قرآنی در جامعه نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، اقدامات لازم برای ایجاد پژوهشکده تخصصی علوم قرآنی توسط جهاد دانشگاهی انجام شده و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز اظهار کرد: غرب ساختارهایی در تشکیلات مختلف خود از جمله اقتصادی، سیاسی و نظامی دارد اما برای کشورهای دیگر ساختارهای متفاوتی در نظر گرفته‌اند.
وی ایجاد تحول در مسائل اقتصادی و صنعتی کشور را ضروری دانست و افزود: متاسفانه در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی و کسب و کار برنامه منظمی برای پیشرفت و توسعه نداریم.
ناصری یزدی ادامه داد: با وجودی که پیشرفت و توسعه در زمینه های مختلف در جهان به صورت بسیار سریع در حال انجام است، بسیاری از صنایع ما بدون هیچ تغییری در طول سالهای مختلف در حال فعالیت هستند و به همین دلیل هم امکان پیشرفت و رقابت پیدا نمی کنند.
یادآور می شود چهل و هشتمین گردهمایی «معاونان پژوهشی جهاددانشگاهی‌» سراسر كشور با هدف تبادل تجربیات و سیاست‌گذاری پیرامون ماموریت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی  به مدت دو روز در یزد برگزار شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت با اشاره به برگزاری سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان اظهار کرد: این کنفرانس در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در اصفهان برگزار می ود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران با بیان اینکه ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد، تصریح کرد: در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها اعلام کرد و گفت: دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.

کریمی ثابت با بیان اینکه در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳ گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور مؤثر دارند، گفت: همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد، ابراز کرد: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.

به گزارش مهر، این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

کد خبر 6097097

دیگر خبرها

  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود