Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

به‌ مناسبت فرارسیدن روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی (۲۹ آبان لغایت یکم آذرماه) دیداری بابازماندگان قربانیان سوانح رانندگی خراسان جنوبی برگزارشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی خراسان جنوبی، دراین دیدار که مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی، مدیرکل دفترفنی استانداری، رئیس اداره نظارت برساخت راههای روستایی اداره کل راه وشهرسازی، مسئول اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای بیرجند ورئیس اداره روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی حضورداشتند ضمن حضوردرمنزل آقای حسینی ازبازماندگان حادثه سوانح رانندگی و فوت همسرایشان درسانحه رانندگی دلجویی نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی دراین دیدار، گفت: مقوله تصادفات وتلفات جانی اعم از فوت شدگان وصدمه دیدگان همه روزه خسارت بسیارزیادی برای کشور ومردم عزیز ایران بدنبال دارد که دغدغه فکری وذهنی مسئولین کشوری واستانی رابخود مشغول دارد.

جعفری افزود: کمترازدو دهه است که به‌طور منظم و دقیق باساز و کار و ساختارمشخص همه ساله بحث ارتقاء ایمنی و تردد وسائط نقلیه در جاده‌ها به‌عنوان با اولویت‌ترین موضوع در برنامه‌های وزارت راه وشهرسازی قراردارد که خوشبختانه با اقدامات بسیار زیادی ازجمله ساخت وتوسعه شبکه راهها، تعریض و یا ایجاد باندهای دوم شبکه فعلی راهها، ایمن‌سازی نقاط خطرناک و پرحادثه و... و مشارکت دیگر دستگاه‌های دولتی و خصوصی میزان تلفات جانی تصادفات که درسالهای گذشته تا ۲۸ هزارنفر می رسید درسال ۱۳۹۴ به زیر ۱۷ هزارنفر درکشورکاهش یافت.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه نزدیک به ۱۱ هزار نفرکاهش فوت شدگان را شاهد هستیم ولی همچنان طرحهای مربوط به ایمنی تردد جاده ها دراولویت برنامه های کاری وزارت راه وشهرسازی قراردارد وبااقدامات جدی تر وشدیدتر تلاش می‌شود که هرچه سریعتر کاهش تصادفات وتلفات ناشی ازآن وبه حداقل رساندن خسارات درمدت زمان کوتاهی راشاهد باشیم.

جعفری گفت: بااین حال کارشناسان پس ازتحقیق وبررسی های زیاد چهار عامل عمده درتصادفات شامل: عامل انسانی، جاده، وسیله نقلیه وشرایط محیطی راازعوامل عمده دربروزتصادفات می دانند. دراین بین عامل انسانی بیشترین علت را دربروز تصادفات بخود اختصاص داده وازطرفی درهمین تحقیقات وارزیابی ها مشخص شده که بیشتر عوامل بروز حوادث وتصادفات از قشرجوان جامعه می باشد یعنی زیر ۴۰سال که این امر بیانگر رانندگی احساسی، رانندگی بدون توجه به قوانین ومقررات، رانندگی باسرعت های زیاد وسبقت های غیرمجازدراین سنین می باشد.

وی ادامه داد: موضوع نیروی انسانی عاملی است که فقط باتوجه وتمرکز رانندگان قابل کنترل است. بی توجهی به سرعت مجازدرجاده ها وشهرها، سبقت گرفتن غیرمجاز، عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله، خستگی وخواب آلودگی و... همه ازعوامل انسانی محسوب می شود.

به گفته جعفری، نکته قابل توجه دیگری هم وجود دارد وآن عدم مدیریت سفر، عدم برنامه ریزی برای مسافرت، پیمودن مسافت های زیاد درمدت زمان کوتاه می باشد که دربروز تصادفات بسیار تاثیرگذار مزیدبر علت می باشد. برای بهبود این موضوع وتوجه به نیروی انسانی وکاربران جاده ای بحث ارتقاء فرهنگ رانندگی واصلاح رفتاررانندگان وکاربران جاده ها جزو پیشنهادات مهم کارشناسان تصادفات درون وبرون شهری می باشدکه پرداختن به آن بصورت برگزاری دوره های آموزشی کوتاه ومیان مدت و... دردستورکارقرارگرفته و پیگیری می شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند

مهدی حاجیان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در قرارگاه کاهش تصادفات استان با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران و مسئولان در جلسات و بازدید‌های میدانی گفت : تا چه زمانی باید بنشینیم و دست روی دست گذاشته و مرگ همشهریان و هموطنان خود را در حوادث و سوانح رانندگی شاهد باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۹ نفر را در کرمانشاه در حوادث رانندگی از دست دادیم و خانواده‌های زیادی داغدار و حتی بی سرپرست شدند، حال آیا نباید برای این وضعیت چاره‌ای بیندیشیم و به صورت عملیاتی اقدامات لازم را برای کاهش این تلفات انجام دهیم.

حاجیان تصریح کرد: سال گذشته و تنها در دو کمربندی کرمانشاه ۴۰ نفر جان خود را به خاطر حوادث رانندگی از دست داده‌اند، تلفاتی که بسیار زیاد است و حتما باید برای کاهش آن تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: علاوه بر بالا بودن تعداد متوفیان حوادث رانندگی، آمار مجروحان نیز در کرمانشاه بسیار زیاد است و همه ما وظیفه داریم که در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه با پشت میز نشینی کاری درست نمی‌شود و گره‌ای از مشکلات باز نخواهد شد، گفت: از سال گذشته تصمیم گرفتیم جلسات را از پشت میز به سطح شهر و میادین ببریم تا از نزدیک مشکلات، نواقص و معضلات را احصا و برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی تصریح کرد: با این حال برخی مدیران که مستقیما درگیر رفع نواقص بودند جز یکی دو بار در این بازدید‌های میدانی حضور پیدا نکردند که جای گلایه و انتقاد دارد.

 حاجیان یادآوری کرد: هرچند در این بازدید‌ها اقدامات خوبی هم صورت گرفت و نواقص برخی نقاط حادثه‌خیز نیز یا مرتفع شد و یا در حال مرتفع شدن است، اما کافی نیست و لازم است اقدامات گستره تری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: تأمین روشنایی میدان آزادی، تقاطع سردار سلیمانی و سایر معابر، اصلاح هندسی میدان نیایش، ایجاد دور برگردان میدان آناهیتا، اصلاح هندسی میدان ظفر و دور برگردان میدان مقابل شرکت زمزم از جمله اقدامات انجام شده است.

وی تاکید کرد: همانگونه که بار‌ها اعلام کرده ایم پلیس نمی‌تواند بنشینید و دست روی دست گذاشته و مرگ همشهریان و هموطنان خود را در حوادث ترافیکی مشاهده کند. پلیس همانگونه که پاسخگوی کار و اقدامات خود است، از دستگاه‌های مسئول نیز به نفع مردم مطالبه گری کرده و چنانچه آنها به وظایف قانونی خود در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش سوانح رانندگی عمل نکنند، علیه شان اعلام جرم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پلیس وظیفه خود می‌داند در هر شرایطی برای آسایش و رفاه حال مردم تلاش کند، تصریح کرد: امیدوارم بقیه دستگاه‌های مسئول نیز با توان بیشتری پای کار آمده و مدیران در بازدید‌های میدانی و جلسات راهبردی شرکت کنند تا بتوان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

 حاجیان ادامه داد: مردم کرمانشاه لایق دریافت بهترین خدمات هستند و من و همه همکارانم به آنها قول داده‌ایم آرامش خود را فدای امنیت و آرامش آنها کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • اطلاعیه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی)
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی