Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهر زاینده رود گفت: دیدار چهره ‏به‏ چهره مقام معظم رهبری با آسیب‏ دیدگان زلزله غرب کشور، بهترین مرهمی بود بر زخم زلزله زدگان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام والمسلمین حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه شهر زاینده رود اظهار کرد: باید توجه داشت در طول تاریخ اسلام و ایران همواره دشمنان سعی کرده اند به اشکال مختلف از پیشرفت و ترقی مسلمانان جلوگیری کنند  و انقلاب اسلامی ایران که الهام گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) بوده از نخستین روزهای پیروزی با توطئه های گسترده و سازمان یافته دشمنان اسلام روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عظمت اهداف انقلاب و گستردگی توطئه های دشمنان، ایجاب می کرد که برای حفظ و سیانت از انقلاب اسلامی و ارزشها و اهداف آن در برابر شبیخون ابرقدرتها دفاع کند بنابراین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را درون اقشار میلیونی به طور خودجوش، حرکتی در جهت حفظ و حراست دست آوردهای انقلاب و پیروزی بزرگی که نصیب امت اسلامی شده بود، بوجود آمد و بنابراین بسیج شکل گرفت  که به عنوان یادگار امام خمینی(ره) یگانه دوران، دارای امتیازها و ویژگی های منحصر بفرد است که سبب عظمت و ارزش بسیج شده است.

امام جمعه شهر زاینده رود تصریح کرد: باید توجه داشت بسیج یک حرکت اجتماعی است که در دوران صدر اسلام نیز به هنگام حمله کفار و منافقین علیه مسلمانان و زمانی که فرمان تشکیل نیروی مبارز علیه آنها داده می شود مسلمانان داوطلبانه در مساجد گردهم می آمدند تا توان خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج کنند .
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در این رابطه چنین می فرمایند قضیه بسیج، همان مسئله ای است که در صدر اسلام بوده است این مسئله جدید نیست، در اسلام سابقه داشته است و چون مقصد ما اسلام است، باید هر جوانی یک نیرو باشد برای دفاع از اسلام و همه مردم و هر کسی در هر شغلی که هست مهیا باشد برای جلوگیری از کفر و هجوم بیگانگان  .
صفرزاده تهرانی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در مورد اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج فرمودند دفاع از اسلام و کشورهای اسلامی امری است که در مواقع خطر، تکلیف شرعی و الهی و ملی است و برتمام قشرها و گروهها واجب است و امروز شاهد پیروزی جبهه مقاومت هستیم.

وی عنوان کرد: امروز بزرگترین آرمان و آرزوی امام راحل محقق شد یعنی شکل گیر بسیج جهان اسلام در دو تجربه ارزشمند یکی راهپیمائی حماسی و با شکوه اربعین که مبارزه ای بدون درگیری است و دیگری جنگ با داعش و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگان آنان سلب خواهیم کرد.

امام جمعه شهر زاینده رود بیان کرد: در این مبارزه دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت به شعار و عزاداری تنها نیست، به عید الزهرا گرفتن نیست، برای اهل بیت عصمت و طهارت باید جان فشانی کرد باید خطر کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید گفت نجات کشور، دفاع از انقلاب، گسترش اسلام ناب، اقتدار نظام اسلام ایران و نصرت های پی در پی با روش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) صورت می گیرد یعنی جهاد جانانه برای نابودی دشمن نه مذاکره لذا کوچک‌ترین خطا رژیم صهیونیستی آخرین خطای آن خواهد بود و هر جنگ جدیدی  به محوریت این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم ان شاءالله منجر خواهد شد.

صفرزاده تهرانی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری از مناطق زلزله زده گفت: دیدار چهره ‌به‌ چهره مقام معظم رهبری با آسیب‌ دیدگان زلزله غرب کشور، بهترین مرهمی بود بر زخم زلزله زدگان بود.

وی اذعان کرد:  شکوه استقبال مردم در کنار سخنان آرامش ‌بخش رهبر معظم انقلاب و ورود امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به منطقه زلزله‌زده به‌واقع بهترین مرهمی بود بر زخم زلزله‌زدگان و تسکین‌بخش آلام مردم آسیب‌دیده که با ادبیات گوناگون احساس خودشان نشان می دادند و به نوعی دردها و مصیبتهایشان را فراموش کردند.

امام جمعه شهر زاینده رود در پایان با اشاره به فرا رسیدن دهه وقف گفت :وقف ارزش دو منظوره است، وقتی شما برای ترویج معارف قرآن زمینی را وقف می کنید هم ثواب وقف را برده اید و هم ثواب ترویج معارف قرآنی را از این رو تا فرصت داریم بیائید قسمتی از اموال خود برای خدا وقف کنیم و با این عمل هم خودمان را ابدی هم مال مان را ماندگار و هم ارزش ها را زنده کرده ایم.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تبریک روز معلم گفت: این باور قطعی است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد با تکریم استاد و دانشمند رقم‌ می‌خورد.

وی ادامه داد: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان و معلمان کشور بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با بیان این‌مطلب که بزرگ مدافع جریان علمی کشور مقام معظم رهبری بودند، افزود: جریان مداوم حمایت از علم در کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام فراز و فرودها وجود داشت. ‌

وی با اشاره به وعده صادق افزود: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی خورد این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم‌ می شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

وی تاکید کرد: باید در حوزه های مختلف به جریان دانش توجه شود.

کد خبر 6092950 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند