Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به وظایف سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: این سازمان خدمت به قرآن و ترویج آن را، از ماموریت های اصلی خود می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همایش تجلیل از خیرین، واقفین، خادمین قرآنی، هیئت امنا بقاع متبرکه و تجلیل از رسانه های برگزیده در زمینه وقف امروز ( 1 آذر ) با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی، مدیرکل اوقاف استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستان بویراحمد در سالن امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام سیدنورالله جنتی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در این همایش، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه احیا، ایجاد، مرمت و نگهداری از موقوفات، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و فعالیت در حوزه قرآنی را جزء ماموریت های خود می داند.

 

جنتی پور با بیان اینکه این فعالیت ها از ماموریت های اصلی سازمان محسوب می شود، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای وظیفه شرعی و قانونی، احیاء، ایجاد و نگهداری از موقوفات جهت اجرای امینانه نیت واقفین را برعهده دارد.

 

این مسئول فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اوقاف مالک موقوفات نیست، ابراز داشت: این سازمان متولی موقوفه در جهت نیات واقفین را انجام می دهد.

 

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: عمران و آبادانی بقاع متبرکه از وظایف این سازمان بوده که نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان تاکیده ویژه ای بر عمران این مکان های مقدس دارند.

 

جنتی پور خدمت به امامزادگان واجب ‌التعظیم را از ماموریت‌ ها و وظایف اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: اگر وقف در استان ما گسترش پیدا کند، بسیاری از مشکلات، محرومیت ‌ها و فقرها از بین خواهند رفت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که روحیه تعامل و نیک اندیشی دارند به سنت حسنه وقف اقدام می کنند.

 

جنتی پور اظهار داشت: نام واقف نیز همیشه ماندگار است، زیرا جامعه در همه دوران از برکات این وقف بهره مند می شوند.

 

جنتی پور ادامه داد: باید نگاه مردم به فرهنگ وقف در جامعه گسترش یابد و بدانند که ترویج فرهنگ وقف موجب آبادانی شهر، روستا، دنیا و آخرت انسان می ‌شود .

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از واقفان به‌ عنوان جهادگران عرصه فرهنگ یاد و اضافه کرد: اقتصاد وقف می ‌تواند کمک شایانی در اقتصاد مقاومتی داشته باشد و می ‌توان آن را به‌ عنوان بازوی اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد.

 

وی در ادامه به برنامه های دهه وقف در این استان اشاره و یادآور شد: برنامه های دهه وقف امسال از 25 آبان ماه جاری آغاز و چهارم آذر ماه به پایان می رسند.

 

جنتی پور با بیان اینکه نخستین روز دهه وقف (25 آبان) به نام وقف، رسانه و بسیج مردمی نام گذاری شده، اضافه کرد: دومین روز دهه وقف همزمان با رحلت حضرت رسول (صلی الله علیه و اله) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) به نام  وقف، سنت نبوی (صلی الله علیه واله) و سیره اهل بیت علیهم السلام نام گذاری شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سومین روز دهه وقف با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآنی نام گذاری شده، عنوان کرد: چهارمین روز همزمان با شهادت امام رضا (علیه السلام) نیز به عنوان وقف، بقاع متبرکه و زیارت نام گذاری شد.

 

وی از نام گذاری روز پنجم با عنوان وقف، خانواده و سبک زندگی اسلامی سخن به میان آورد و یادآور شد: روز ششم نیز به عنوان وقف، علم و فناوری است.

 

جنتی پور با اشاره به اینکه روز هفتم با عنوان وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شد، ابراز داشت: روز هشتم نیز  وقف، علما و حوزه های علمیه نام گذاری شده است.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  روز نهم با عنوان وقف، محیط زیست و سلامت نام گذاری شد، ادامه داد: روز دهم هم با عنوان وقف، اجرای امینانه نیات واقفین نام گذاری شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه‌ ها نقش‌ محوری در تبیین و ترویج فرهنگ وقف را دارند، گفت:  انتظار می‌ رود رسانه‌ ها جایگاه وقف در جامعه را به خوبی نشان دهند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075155 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس