Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - لئونید ایواشف رئیس مرکز مطالعات ژئوپلیتیک روسیه با بیان اینکه داعش پیاده نظام قدرتمند آمریکا در منطقه بود، اظهار داشت: بدون این گروه تروریستی، پیشبرد اهداف آمریکا در خاورمیانه بسیار دشوار می شود.

ایواشف سپهبد بازنشسته و رئیس پیشین اداره امور همکاری های بین المللی وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، افزود: آمریکا و متحدان این کشور برای شکل گیری داعش سرمایه گذاری زیادی کرده بودند و میلیاردها دلار برای این طرح شوم هزینه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد برجسته ژئوپلیتیک روسیه گفت: در واقع داعش یکی از مجریان اصلی طرح خاورمیانه بزرگ ادعایی آمریکا، تعیین شده و نقش بزرگی در اجرای این طرح به گروه تروریستی واگذار شده بود.
ایواشف گفت: طرح خاورمیانه بزرگ در دوره بوش پسر تدوین شد و الان هم اجرا می شود و کشورهایی مانند لیبی و سودان قربانی آن شده و تجزیه شدند.
کارشناس روس ادامه داد: بر اساس این طرح شوم می بایست کشورهایی مانند سوریه، عراق و یمن و حتی عربستان سعودی و ترکیه تجزیه شوند. به همین دلیل در عراق و سوریه شاهد حوادث خونین بودم که صدها هزار نفر قربانی آن و میلیون ها نفر نیز آواره شدند.
رئیس مرکز مطالعات مسایل ژئوپلیتیک روسیه خاطرنشان کرد: اما برای تدوین کنندگان استراتژی نظامی آمریکا و سیاست خارجی این کشور، قربانی شدن انسانها در جهان سوم کوچکترین مساله ای را ایجاد نمی کند.
وی ادامه داد: شکل گیری و تقویت داعش در هفت سال اخیر نیز در همین راستا انجام گرفت و این گروه تروریستی با کمک گرفتن پنهانی از آمریکا و متحدانش به ویژه عربستان سعودی توانست با کشتار مردم و اشغال مناطق وسیعی از کشورهای عراق و سوریه سیطره شیطانی خود را بر بخشی از خاورمیانه بگسترد.
ایواشف گفت: اما شکشت های پیاپی این گروه تروریستی در نبردهای عراق و سوریه و از دست دادن تقریبا تمام مناطق اشغال شده، زنگ خطر را برای آمریکا به صدا در آورد.
استاد علوم ژئوپلیتیک روسیه در مورد شکست داعش گفت: شکست این گروه تروریستی در نتیجه مجموعه ای از عوامل به دست آمد که مهم ترین آن عزم سران سوریه و عراق برای پیروزی بر این گروه تروریستی و سایر گروه های وفادار یا هم پیمان آن بود که باعث شد با پشتیبانی کشورهای دوست از جمله روسیه و ایران این موفقیت بزرگ حاصل شود.
ایواشف افزود: در این جا چند نکته باید یادآوری کنم. نکته اول اینکه آمریکا سعی خواهد کرد اهمیت پیروزی به دست آمده در سرکوبی و قلع و قمع داعش را کاهش دهد و مقامهای امریکایی در این راستا تلاش می کنند پیروزی حاصل شده را مصادره و آن را نتیجه فعالیت ائتلاف تحت رهبری خود قلمداد کنند.
وی افزود: اما این دروغ بزرگ است و ائتلاف آمریکایی ضربه مرگباری بر داعش وارد نکرده و در مواردی شواهد انکارناپذیر از اجازه دادن نیروهای امریکایی به تروریست های این گروه برای فرار از محاصره و هلاکت در دست است.
کارشناس روس گفت: خطر دوم اینکه داعش بطور کامل نابود نشده و با کمک لجستیکی و پنهان آمریکا سرکردگان آن به نقاط نامعلوم منتقل شده اند.
وی ادامه داد: باید منتظر شویم و ببینیم، چه کشورهای دیگری در آینده نزدیک قربانی فعالیت های این گروه تروریستی با برنامه ریزی آمریکا خواهند شد.
ایواشف گفت: کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان و مناطق جنوب شرق آسیا و آفریقا در معرض خطر حملات داعش و گروه های تروریستی شبیه آن قرار دارند و تا زمانی که برخی کشورها از ایدئولوژی ترور برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند، این وضعیت و حملات تروریست ها ادامه خواهد داشت.
رئیس مرکز مطالعات ژئوپلیتیک روسیه گفت: به همین دلیل کمک به کشورهای هدف حمله تروریست ها باید در اولویت قرار گیرد و ایران و روسیه برای این امر مهم اعلان آمادگی کرده اند و همکاری در این عرصه می تواند صلح و ثبات جهانی را تقویت کند.
شبد*391*9122*انتشار دهنده: مهدی نعمتی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف -۹۵» با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی، ۱۱ ساعت بر فراز آب‌های نزدیک آلاسکا و مرز آمریکا پرواز کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: که دو بمب افکن راهبردی روسیه بر فراز آبهای بی طرف در دریای برینگ در نزدیکی ساحل غربی آلاسکا اقدام به گشت زنی هوایی کردند.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده سوخو نیز این بمب افکن ها را همراهی کرد.

کد خبر 6095778

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • ده روسی: امشب، شب لورکوزن بود و در کل امسال، سال لورکوزن است
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید