Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدن - امام جمعه داران گفت: بسیج نه یک حزب است و نه یک سازمان بلکه یک حلقه مستحکم حول محور ولایت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت السلام اسماعیل سیاوشی  در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر داران با اشاره به در پیش بودن شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار داشت: همه ما باید  تمام سعی خود را در جهت فراهم نمودن مقدمات ظهور امام زمان(عج) فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه داران با تبریک هفته بسیج به بسیجیان حاضر در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه  به تقارن هفته بسیج و نابودی شجره خبیثه داعش توسط محور مقاومت، اشاره کرد و اظهار داشت:  باید از تمام رزمنده‌هایی که برای دفاع از حریم حرم جنگیدند تقدیر و تشکر کنیم، مخصوصا سردار سلیمانی که واقعاً برای کشورمان افتخار است.

وی با تأکید براین که تفکر بسیجی باید در دنیا طنین‌انداز باشد، خاطرنشان کرد: امام امت در اوایل انقلاب این پیش‌بینی ایجاد جبهه بسیج جهانی مستضعفین را کرده و فرموده بودند که برای مبارزه با استکبار لاجرم باید تفکر بسیجی در همه دنیا طنین‌انداز شود.

امام جمعه داران با بیان این که بسیج یک حزب یا یک سازمان نیست بلکه حلقه مستحکم حول محور ولایت است ،خاطر نشان کرد:  باید توجه داشت بسیج یک حرکت اجتماعی است که در دوران صدر اسلام نیز به هنگام حمله کفار و منافقان علیه مسلمانان و زمانی که فرمان تشکیل نیروی مبارز علیه آنها داده می شود مسلمانان داوطلبانه در مساجد گردهم می آمدند تا توان خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج کنند.

وی ادامه داد:  عظمت اهداف انقلاب و گستردگی توطئه های دشمنان، ایجاب می کرد که برای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی و ارزش ها و اهداف آن در برابر شبیخون ابرقدرت ها دفاع کند بنابراین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را درون اقشار میلیونی به طور خودجوش، حرکتی در جهت حفظ و حراست دست آوردهای انقلاب و پیروزی بزرگی که نصیب امت اسلامی شده بود، به وجود آمد و بنابراین بسیج شکل گرفت  که به عنوان یادگار امام خمینی(ره) یگانه دوران، دارای امتیازها و ویژگی های منحصر بفرد است که سبب عظمت و ارزش بسیج شده است.

حجت الاسلام سیاوشی با تاکید بر این که مردم و مسئولان باید تفکر بسیجی داشته باشند و همه قدر آن را بدانند، تصریح کرد: بسیج خود یک معجزه گر است و اگر به خاطر فعالیت های این نهاد در سطوح مختلف نبود، کشور دچار معضل ها و گرفتاری های فراوان می شد.

وی به اتحاد شکست خورده آل سعود با آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها باید بداند یک راه بیشتر ندارند و آن ترک منطقه است و اگر این کار را انجام ندهند، فرهنگ، همت و غیرت بسیح در جبهه مقاومت اسلامی آن ها را از منطقه بیرون خواهد راند.

امام جمعه داران داشتن هوشیاری و رصد هوشمندانه دشمن را لازمه جوامع اسلامی دانست و تصریح کرد: آن‌هایی که سال ها برنامه و طرح ریخته بودند تا شیعه و مقاومت را از بین  ببرند در کمتر از شش سال توسط نیروهای بسیجی و مردمی کشورهای مختلف به  زباله‌دان تاریخ ریخته شدند اما این موفقیت پایان راه نیست.

سیاوشی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن خصومت خود را از هر طرف تشدید کرده تا مقاومت برخاسته از تفکر انقلابی و اسلامی را در منطقه نابود کند اما جوانان و مردان مؤمن و پراستقامت، با دفع غده سرطانی تکفیری داعش، دشمنان را به زانو در آوردند و مفهوم ما می‌توانیم را بار دیگر برای همه اثبات کردند اما نباید فراموش کرد درست است که داعش از بین رفت، لکن آمریکا از اهداف شیطانی خود کوتاه نخواهد آمد.

وی عنوان کرد: امروز بزرگ ترین آرمان و آرزوی امام راحل محقق شد یعنی شکل گیری بسیج و ثمرات آن به وضوح قابل لمس است.

وی ادامه داد: باید بر این نکته تأکید کنیم که صدور انقلاب، صدور ارتش و سپاه نیست، بلکه صدور انقلاب صادرات تفکر بسیجی در دل ملت‌ها است که در دل ملت‌ها جا بگیرد و آن‌ها به‌صورت خودجوش این تفکر را به تشکّل تبدیل کنند.

امام جمعه  داران با اشاره به تشکیل دفتر اتحادیه اروپا در کشورمان خاطر نشان کرد: با توجه به این‏ که کشورهای مهم اروپایی در تهران دارای سفارتخانه هستند، حال باید پرسید در رابطه با اروپا چه خلأیی داریم که با این دفتر درصدد پر کردن آن هستیم و این کار چه نتایجی برای ما قرار است داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در داران با اشاره به هفته وقف افزود: وقف در دین اسلام از چنان جایگاهی بر خوردار است که یکی از ارکان حکومت محسوب می شود و باید بیش از پیش در امر وقف تلاش و پشتکار به خرج دهیم.

حجت الاسلام سیاوشی با بیان این که وقف صدقه جاریه و میراث ماندگار است، یاد آور شد: وقف به لحاظ مصالح عمومی موارد استفاده متنوع و گوناگون داشته و ساخت مساجد، تحصیل رایگان و کمک به نیازمندان از رایج ترین این موارد به شمار می رود.

وی افزود: دین اسلام برای مسئله وقف اهمیت زیادی قائل بوده و در قرآن کریم نیز به مسئله باقیات صالحات اشاره شده که یکی از مصادیق آن مسئله وقف است.

حجت الاسلام سیاوشی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه خاطرنشان کرد: وقف مانند چراغی است که انسان برای فردای خود روشن می کند و پس از درگذشت وی همچنان پرونده وقفی که انجام داده جاری است.

وی با تاکید بر این که در خرج و به مصرف رساندن درآمد های حاصل از اوقاف باید احتیاط  بسیاری انجام شود، افزود: همیشه باید نیتی که اموال در جهت آن وقف شده اند را در نظر داشت.

سیاوشی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری از مناطق زلزله زده گفت: دیدار چهره ‌به‌ چهره مقام معظم رهبری با آسیب‌ دیدگان زلزله غرب کشور، بهترین مرهمی بود بر زخم زلزله زدگان بود.

وی همچنین با بیان این که دشمن بنیان خانواده را نشانه رفته است، افزود: شیوه ازدواج نخستین امام شیعیان جهان با حضرت زهرا(س) می‌تواند برای جوانان ما الگو و بهترین راه و روش زندگی بوده و رعایت احکام اسلام عزیز نیز روشن‌ترین راه برای استمرار یک زندگی سالم و سعادتمند باشد.

وی  با بیان این که تراز اصلی بنیان خانواده قرآن است، تصریح کرد: امروز باید با پرهیز از ترویج سبک های زندگی غربی، بیش از پیش مراقب بود؛ چرا که دشمن برای مقابله با نظام اسلامی، نابودی بنیان خانواده را هر روز با شیوه های مدرن و تازه مورد هدف قرار می دهد.

سیاوشی گفت: مهم ترین ثمره ازدواج مودت است و زن و شوهر همواره باید پشتیبان هم بوده  تا آسایش و آرامش در زندگی برقرار شود.

به گزارش ایمنا در حاشیه مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته بسیج ؛ تیم سلامت کانون بسیج جامعه پزشکی فریدن نیز به بیش از ۲۱۰ نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه نمود.

چکاب فشارخون ، BMI (قد و وزن)، مشاوره بیماری های غیر واگیر، توزیع بسته های آموزشی با موضوعات ( فشارخون. دیابت. بیماری های مشترک انسان و دام، ایدز، هپاتیت و سرطان های شایع زنان) از جمله مهم ترین برنامه هایی بود که توسط این کانون به اجرا در آمد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، رسانه های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می شود امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌ اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص بیانیه ای صادر نکرده اند.

تا کنون اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه ای نشده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

دیگر خبرها

  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان