Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:35:20 GMT

میزان بارش از سال آبی گذشته پیشی گرفت +جدول

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۷۴۲۶

میزان بارش از سال آبی گذشته پیشی گرفت +جدول

با گذشت شصت و یک روز از سال آبی 97-96 ارتفاع كل ريزش های جوی بالغ بر 19 ميليمتر گزارش شده است. اين مقدار بارندگی نسبت به ميانگين دوره‌های مشابه درازمدت 35.2 درصد كاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 36.7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان: از ابتدا سال آبی 97-96 تا اولین روز از آذر ماه ارتفاع كل ريزش های جوی بالغ بر 19 ميليمتر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين مقدار بارندگی نسبت به ميانگين دوره‌های مشابه درازمدت( 29.3 ميليمتر) 35.2 درصد كاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته(13.9 ميليمتر) 36.7 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حجم بارش اول مهر تا پايان اول آذر ماه معادل 31.313 ميليارد مترمكعب اعلام شده است.

میزان بارش در حوضه آبریز دریای خزر در سال آبی جاری تاکنون 90.5 میلیمتر گزارش شده، که این رقم در مقایسه با سال آبی گذشته 1.3 درصد افزایش و در مقایسه با بلند مدت 49 ساله 1.6 درصد کاهش داشته است.

در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، میزان بارش‌ها 20.3 میلیمتر گزارش شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 351.1 درصد افزایش و در مقایسه با متوسط 49 ساله 43.6 درصد کاهش داشته است.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه شاهد 59.6 میلیمتر بارش بوده که این رقم در سال گذشته 24.6 میلیمتر ثبت شده، از همین رو در مقایسه با سال آبی گذشته این حوضه آبریز شاهد افزایش 142.3 درصدی است.

میزان بارش در فلات مرکزی ایران با 9.5 درصد کاهش نسبت به سال گذشته 4.2 میلیمتر بارش را برای خود به ثبت رسانده است.گفتنی است این حوزه در مدت مشابه سال گذشته 0.4 میلیمتر بارش تا این مدت داشته و همچنین میانگین متوسط بارش در 49 ساله گذشته این حوضه 14.1 میلیمتر گزارش شده است.

حوضه مرز شرق در سال آبی جاری 0.2 میلیمتر بارندگی داشته و این در حالی است که این منطقه در مدت مشابه سال آبی گذشته 0.1 میلیمتر بارش را تجربه کرده بود و این نشان از افزایش 50 درصدی بارش ها در مقایسه با سال آبی گذشته و کاهش 95.5 درصدی نسبت به آمار 49 ساله بلند مدت در این حوضه است.

حوضه آبی قره‌قوم تاکنون 3 میلیمتر بارش داشته است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 4.3 میلیمتر بوده است.

 

 

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد

حسین یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی بارش‌های هفته گذشته و بازدید میدانی که از شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نائین، نطنز، خور و بیابانک و مبارکه انجام شد، شاهد آبگیری اکثر سازه‌های آبخیزداری در این مناطق بودیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان بین ۲۰ تا ۶۲ میلیمتر باران باریده بود، افزود: میانگین بارش‌ها در حسین آباد آران و بیدگل به ۶۲ میلیمتر می‌رسید و در مناطقی چون روستاهای ابوزیدآباد، محمدآباد و فخره در این شهرستان بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر متفاوت بود که در همه این مناطق سازه‌های آبخیزداری عملکرد خوبی داشت و خوشبختانه از خسارت به مزارع کشاورزی، زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی پایین دست جلوگیری کردند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های هفته گذشته حجم زیادی از روان‌آب و سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان کنترل و بر اساس برآورد اولیه در مجموع ۳۰ میلیون مترمکعب آب استحصال شد.

یاری با بیان اینکه بارش‌های اخیر هیچ آسیب یا خسارتی به بندهای آبخیزداری استان وارد نکرد، گفت: متأسفانه سیلاب به مزارع کشاورزی زواره و حوضه حسین آباد و خور و بیابانک آسیب زده که البته این مناطق در سال‌های گذشته جزو حوضه‌های مطالعاتی ما برای اجرای سازه‌های آبخیزداری بود اما به دلیل کمبود اعتبارات عملیاتی نشد.

کد خبر 6089549

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان