Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - استاندار زنجان گفت: ارائه خدمات اجتماعی در جامعه بدون مشارکت مردم، امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان؛ اسدالله درویش امیری در دومین جلسه کمیته استانی جلب مشارکت‌های مردمی در توسعه نظم و امنیت استان، بابیان اینکه جلب مشارکت‌های مردمی در جهت توسعه نظم و امنیت، باید با کمترین هزینه و به گونه‌ای انجام شود تا خدشه‌ای به فعالیت نیروی انتظامی وارد نشود، اظهار کرد: تردیدی در این موضوع نیست که اداره کشور و جامعه باید از طریق مشارکت‌های مردم، انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهایی که فاقد منابع طبیعی و ذخایر زیرزمینی ازجمله نفت هستند، با رویکرد استفاده از مشارکت‌های مردمی و با اخذ مالیات از مردم اداره می‌شوند؛ چراکه مالیات به‌عنوان منبعی به‌منظور جلب مشارکت‌های مردمی و در راستای مشارکت اقتصادی مردم در توسعه کشور، قلمداد می‌شود.

استاندار زنجان بابیان اینکه ارائه خدمات اجتماعی به مردم در جامعه، بدون مشارکت آنها غیرممکن است، گفت: باید این نگرش در مردم ایجاد شود که احساس امنیت و ایجاد آرامش به‌عنوان یکی از خدمات اجتماعی در جامعه، هزینه‌بر است و به همین دلیل همه مردم بسته به توان خود باید در ایجاد امنیت در کشور، مشارکت کنند.

درویش امیری با تأکید بر اینکه زندگی اجتماعی شهروندان نیز همانند زندگی شخصی و خانوادگی آنها هزینه دارد، ابراز کرد: مردم باید این موضوع را بپذیرند که شریک زندگی در ایجاد و تأمین مقوله مهمی ازجمله امنیت اجتماعی هستند و در کنار هزینه‌های زندگی شخصی، باید در زندگی عمومی و اجتماعی‌شان که نظم و امنیت نیز بخشی از آن است، مشارکت کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی به‌منظور مشارکت مردم در زندگی اجتماعی، نیازمند زمان بوده و برای رسیدن به این نقطه، راه طولانی در پیش است، گفت: این امر باید در درازمدت و باظرافت در عمل، فرهنگ‌سازی شود و فرمانداران شهرستان‌های مختلف کشور و استان نیز در کنار مجموعه نیروی انتظامی، زمینه‌های تشویق مردم برای این مشارکت را فراهم آورند.

درویش‌ امیری با تأکید بر اینکه مردم باید احساس کنند در کنار نیروی انتظامی هستند و نه در مقابل آن؛ گفت: مشارکت مردم در تامین امنیت، یک اصل است که برای ایجاد امنیت پایدار، باید علاوه بر استفاده از توان نیروهای انتظامی و نظامی، از توان و پتانسیل مردمی نیز بهره‌مند شد؛ به گونه ای که نیروی انتظامی باید به قدری مقتدرانه عمل کند که ضمن حفظ قدرت و اختیار خود، روز به‌ روز قوی ‌تر و با صلابت ‌تر شود.

وی یادآور شد: اقداماتی برای جلب مشارکت مردم در اداره کشور صورت گرفته است که دریافت مالیات بر ارزش افزوده در کنار سایر مالیات ‌های مستقیم و غیر مستقیم، نمونه‌ای از این اقدامات در راستای مشارکت مردم در زندگی اجتماعی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد، گفت: خدمات‌رسانی شایسته به مردم از راهبردهای مهم پلیس در تحقق پلیس جامعه محور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از پلیس مرکزی، سردار هادی رفیعی‌کیا در جلسه شور فرماندهی انتظامی استان مرکزی در شهرستان محلات اظهار کرد: بی‌تردید اصلی‌ترین رسالت فراجا و سایر نهادهای امنیتی چیزی جز این نیست که همواره با تمام توان خود در مقابل توطئه‌های دشمن ایستاده و در بستر فرهنگ جهادی، در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم و پلید دشمن، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمتگزاری بی منت به مردم افتخار پلیس در ارائه خدمات مطلوب به شمار می‌رود، افزود: رضایتمندی شهروندان دغدغه پلیس در ارتقا سطح خدمت رسانی در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه عزم و اراده پلیس برای ارتقا امنیت مردم و کشور جدی است تصریح کرد: پلیس تا پای جان برای حفظ امنیت و آرامش شهروندان ایستاده و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

سردار رفیعی‌کیا با قدردانی از مردم استان در اجرای طرح نور و حمایت‌های مردمی در این طرح خاطر نشان کرد: مردم همواره پشتیبان پلیس در اجرای مأموریت‌های خود بوده و هستند و این همکاری و همراهی مهمترین عامل موفقیت پلیس در تأمین امنیت در جامعه به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد، گفت: خدمات‌رسانی شایسته به مردم از راهبردهای مهم پلیس در تحقق پلیس جامعه محور به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر ضرورت حضور همه دستگاه‌ها در اجرای طرح نور اضافه کرد: اجرای طرح نور در راستای ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی با همراهی خوب شهروندان در حال اجراست.

کد خبر 747927

دیگر خبرها

  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست