Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@20:26:03 GMT

راه‌اندازی مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۰۹۴۷

راه‌اندازی مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه

مدیر حوزه‌های علمیه از راه‌اندازی مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بنیاد فقه و معارف اهل بیت (ع)، آیت الله اعرافی در دیدار با سیدمحمد باقر هاشمی شاهرودی، مدیر بنیاد فقه و معارف اهل بیت با تاکید بر ضرورت انجام مطالعات تخصصی و راهبردی مختلف مورد نیاز جامعه در حوزه دین و فرهنگ اسلامی و شیعی اظهار کرد: مقدمات تدوین نظام جامع فتوا در رشته‌های تخصص‌های مختلف انجام شده و ان‌شاءالله در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اقدامات انجام شده بر تقویت جایگاه علمی و پژوهشی حوزه گفت: آماده‌ایم در زمینه تبلیغ، تبیین و ترویج دین مبین اسلام و در زمینه‌های مختلف از پتانسیل‌های بنیاد فقه و معارف اهل بیت علیهم السلام استفاده کنیم و با همکاری و هماهنگی با مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آسیب‌های کلان را شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی و النهایه اقدام کنیم.

سیدمحمد باقر هاشمی شاهرودی مدیر بنیاد فقه و معارف اهل بیت علیهم السلام نیز در این دیدار ضرورت پاسخ به ابهامات، شبهات و سوالات مردم در حوزه‌های مختلف دینی و شرعی را مورد تاکید قرار داد و گفت : در این زمینه قبل و بعد از مراسمات روضه بیت حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی، در مسیر راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حسینی در کشور عراق، موسم حج و همچنین ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد گروه‌های مشاوره‌ای پاسخ به سوالات مردم در قالب گروه‌های مختلف با حضور طلبه‌های جوان آقا و طلبه‌های خانم راه‌اندازی کردیم که این حرکت مورد استقبال مردمی و آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با حوزه‌های علمیه با توجه به پتانسیل‌هایی که در این بنیاد وجود دارد با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های بنیاد فقه یادآور شد: بنیاد فقه و معارف اهل بیت علیهم السلام ظرفیت بالایی برای استفاده از تخصص علما و طلبه‌ها در حوزه‌های مختلف دارد و در این زمینه شایسته است حوزه علمیه با برنامه‌ریزی و اقدامات موثر برای تربیت طلبه‌هایی که پاسخگویی سوالات و ابهامات و نیازهای دینی و شرعی مردم باشند اقدام کند.

در این دیدار چند تن از مدیران بنیاد فقه و معارف اهل بیت علیهم السلام از جمله حجت الاسلام بیات ریاست دانشگاه عدالت، حجت الاسلام ابوطالبی مشاور امور روحانیون حضور داشتند.

براساس این گزارش، بنیاد فقه و معارف اهل بیت علیهم السلام در سال ۱۳۸۴ با هدف تبلیغ، تبیین و ترویج دین مبین اسلام توسط آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاسیس شد و تاکنون در شهرهای تهران، مشهد، قم، لرستان و بابل دفتر (شعبه) دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با صدور حکم مشترک از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با حفظ سمت به‌عنوان رئیس جدید دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد. 

در احکام جداگانه‌ای که از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاداسلامی صادر شده، از تلاش احمد مرادخانی رئیس سابق دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای لوح سپاس قدردانی شده است.

در متن حکم خطاب به حجت‌الاسلام خیری آمده است: نظر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و افزایش فعالیت در راستای وحدت حوزه و دانشگاه به موجب این حکم جنابعالی را به‌عنوان رئیس دیرخانه مشترک برای اجراسازی تفاهم‌نامه مذکور به مدت چهار سال منصوب می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت راه‌اندازی نظام سنجش تاثیر پژوهش/ اقتصاد تحت تاثیر پژوهش
  • مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود
  • فلسفه حضور استادان حوزه در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی است
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • راه‌اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود
  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن