Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل و هفتمین دوره جشنواره بین المللی رشد در مشهد با حضور هنرمندان و داوران ایرانی و خارجی و مسئولان کشوری و استانی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یک اتفاق خوب در شهر مشهد درحال رخ دادن است و آن هم برگزاری چهل و هفتمین دوره جشنواره بین المللی رشد با حضور هنرمندان و داوران ایرانی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره بین المللی رشد قدیمی ترین جشنواره سینمایی کشور است که هرسال در تهران برگزار می شود گاهی هم بعضی از فیلم های این جشنواره در سایر استانها اکران می شد اما امسال به یُمن نام گذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 ، شورای سیاست گذاری و دبیرخانه جشنواره به مشهد منتقل شد تا مشهد شاهد برگزاری بزرگترین جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی وتربیتی باشد.

چهل و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد در حال آغاز شد که  با بارانی زیبایی، پاییزی در مشهد درحال باریدن بود با نمایش یک نماهنگ زیبا و قرائت قرآن و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد.

اکثریت مهمان های این جشنواره آموزش و پرورش های تشکیل می داند هرچند حضور مسوؤلان استانی و کشوری به این جشنواره رونق خاصی بخشده بود از جمله حضور حجت‌الاسلام محی‎الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزرات آموزش و پرورش حجت الاسلام  پژمانفر عضو کمسیون فرهنگی، مسئول پدافند غیر عامل استان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بود.

در ابتدا این جلسه  دبیر جشنواره  محمود شفق به بالای سِن رفت و ضمن ارائه آمار این جشنواره پیام جشنواره بین المللی فیلم رشد را صلح و دوستی  انسانیت ازادی و استفاده از تکنولوژی  در بحث تعلیم و یاد گیری عنوان کرد. و اظهار امیدواری کرد که این جشنواره باعث رشد تعالی آموزش و پروش دانش آموزان و معلمان شود.

 بعد از نمایش یک نماهنگ از جشنواره علیرضا کاظمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران اسلامی که مبتنی بر آموزه‌های مکتبی، ملی و تجارب جهان و مطابق معیار نظام اسلامی تدوین شده است، تعلیم و تربیت در ساحت‌های ششگانه اعتقادی، اخلاقی، عبادی، سیاسی، اجتماعی ، هنری و زیبا شناختی، زیستی و بدنی، اقتصادی، علمی و فن آورانه، تربیت انسان‌های شایسته و در مسیر حیات طیبه را هدف خود قرار داده است.

وی ادامه داد: بیشتر متخصصین تعلیم و تربیت و اصحاب هنر، بر این باورند که هنر هفتم به‌عنوان رساترین و مناسب‌ترین رسانه آموزشی ـ تربیتی در فرآیند یاددهی ـ یادگیری عمل کرده است و چون استفاده از هنر سینما که در یک پروژه در بر دارنده تمام این ساحت‌ها است،  از آن به عنوان یک استراتژی مشخص در برنامه‌ریزی آموزش و پرورش کشوراستفاده می شود.

هنرمندان در این عرصه با ایجاد اساس و موقعیت محوری مخاطبین، به جریان آموزشی ـ تربیتی عمق بخشیدند و سطح یادگیری را برای دانستن و عمل کردن محدود، به عالی ترین سطح آن یعنی زندگی کردن مسالمت‌آمیز در کنار هم‌نوعان ارتقا دهد.

 

بعد از مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با دعوت از مجری علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی به بالای سِن رفت تا در رابطه با این جشنواره بزرگ سخنرانی کند.

وی این جشنواره را یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های هنری و فرهنگی کشور  که راه و روش برای بهتر، باهم زیستن و انسانی زیستن یاد می دهد دانست.

 

 رشیدیان ادامه سخنرانی  خود گفت: تولیدات الکترونیکی و بهره‌گیری از محصولات هنری آن در کتاب‌های درسی  یکی از دستاوردهای این جشنواره است و که می تواند تولیدات این جشنواره در دنیای فناوری اطلاعات و تکنولوژی نقش بنیادین در تحول آموزش ایفا کنند و با خلاقیت و برنامه‌ریزی سیاست‌گذاران آموزشی باعث تحول شگرف در جامعه باشد.  به علاوه  تداوم بخش این رخداد بزرگ در آینده، استفاده دانش آموزان از تولیدات جشنواره است.

 بعد از این سخنرانی فیلم نمایش در می آید و  از فیلمسازش خانم سلجوقی تقدیر  با حضور مسئولان استانی و کشوری تقدیر شد.

 

به حجت‌الاسلام محی‎الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزرات آموزش  رسید او که مسئول برگزاری اصلی این جشنواره است  عنوان کرد: سینمای کودک و نوجوان سینمای پاک است که  در کشور ما دچار چالش شده است که  این موضوع باید با توجه به سند تحول تربیتی مورد توجه قرار گیرد و به نقطه ای برسیم که سیاستهای فیلمسازی در سینما و مدرسه مغایر نباشند.

وی  به استفاده رسانه ها در آینده  به عنوان یکی از روش های درسی برای تسهیل و عمق ببخشند به مطلب آموزشی دانش آموزان ذکر کرد و افزود: فیلم می‌تواند نزدیک‌ترین فضا به تجربه زیستی ما باشد چراکه فیلم می‌تواند زمان آموزش را کوتاه ولی فرصت یادگیری و میزان اثربخشی را بیشتر کند.

 مراسم افتتاحیه اجرای گروه سرود مقتدری طوسی منطقه تبادکان  به کار خود خاتمه یافت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ قاسم مصفا معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۵۰ نفر از خبرنگاران شهرستان‌های صومعه‌سرا، بندرانزلی، فومن و شفت در دوره‌ای یک روزه در صومعه سرا، آموزش‌های لازم در خصوص خبرنویسی و سواد رسانه را فراگرفتند.

قاسم مصفا با بیان اینکه این دوره با هدف ارتقای سطح دانش فنی و معلومات خبرنگاران و آشناسی آن‌ها با نحوه صحیح خبرنویسی برگزار شد، افزود: در پایان دوره به خبرنگاران گواهینامه آموزشی خبرنویسی اعطا می‌شود.

وی گفت: دراین دوره آموزشی ، خبرنگاران، ساختار خبری ، خبرنویسی ، تنظیم خبر ، سوژه یابی خبر ، اهمیت وقایع خبری و اطلاع رسانی به موقع خبر را از کارشناسان خبری امر فرا گرفتند.

دیگر خبرها

  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه