Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرید مُر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قوانین هرکدام از دستگاه ها مختص به خودشان است و جزیره ای عمل می کنند،سیستم اطلاع رسانی یکپارچه ای در کشور وجود ندارد، بین قوانین مربوط به حوزه صنعت و تجارت تعارض وجود دارد که با این همه مشکلات ساختاری اغلب نخبگان ترجیح می دهند ایده و خلاقیت خود را در محیطی خارج از کشور بروز دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پارک علم و فناوری فارس بیان کرد: ما حلقه اتصال دانایی به دانش هستیم و تلاش شده در این مکان ایده محور عمل شود و هر ایده ای که قابلیت تبدیل به ثروت داشته باشد فارغ از تحصیلات، سن و سابقه می تواند به پارک وارد شود.
وی ادامه داد: از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری فارس حمایت های تسهیلاتی ،حقوقی، در اختیار گذاشتن فضا و آزمایشگاه، برگزاری دوره های آموزشی و... صورت می پذیرد.
مر اضافه کرد: متاسفانه خدمات در کشور ما گران تمام می شود و این وضعیت به این دلیل است که سطح تکنولوژی ما پایین است و کشورهای دیگر ارزان تر و سریع تر تولید می کنند و همچنین تولیدات خود را سریع ارتقا می دهند چون نظم در آنها نهادینه شده است اما کشور ما در این خصوص ضعیف است و لازمه جبران این وضعیت تعامل و هماهنگی بین دستگاه هایی است که تاکنون جزیره ای عمل کرده اند.
این مسئول ظاهر پژوهش در کشور ما را خوب توصیف و عنوان کرد: سالانه در کشور ما جشنواره های زیادی به همراه جوایز متعدد در زمینه پژوهش برگزار می شود اما چیزی که اهمیت دارد این است که چه تعداد شرکت دانش بنیان کارآفرین و مرکز تحقیق و توسعه قوی درآینده از دل این پژوهش ها بیرون آید؟
وی افزود: در دنیا عمر فناوری به حدود چهار تا شش ماه کاهش پیدا کرده است اما در کشور ما برخی تولیدات در 50 سال اخیر تفاوت چندانی نکرده اند.
وی شرکت های فعلی در پارک علم و فناوری فارس را 241 شرکت فناور عنوان کرد و گفت: ظرفیت فعلی پارک تا 300 شرکت است البته بزودی با افزایش فضا این ظرفیت افزایش خواهد یافت.
رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: سال گذشته بیش از 40 درصد بودجه پارک صرف حمایت از شرکت ها شد که پیش بینی می شود به دلیل تنگناهای اعتباری،امسال این حمایت ها کاهش یابد.
وی عنوان کرد: خروجی های ما باید ورودشان به شهرک های صنعتی استان باشد اما متاسفانه این اتفاق نمی افتد و دلیل این وضعیت این است که شهرک های صنعتی در این استان با روال سنتی پیش می روند.
مر وضعیت سرمایه گذاری روی ایده و نوآوری را در فارس و کشور خوب ندانست و بیان کرد: لازم است بورس فناوری در کشور ایجاد شود و همچنین فرهنگ سازی در حوزه سرمایه گذاری صورت گیرد ،پایه سرمایه گذاری در جامعه ما سنتی و حول طلا ،ارز،مسکن و واسطه گری است و لازم است شرایطی ایجاد شود که سرمایه گذاران ترغیب شوند در زمینه فناوری نو و خلاقیت سرمایه گذاری کنند.
برنامه های ویژه هفته پژوهش و فناوری در استان فارس از چهارم تا دهم آذرماه و در کشور از 22 تا 27 آذر 96 برگزار می شود.
هم اینک 241 شرکت فناور در پارک علم و فناوری فارس مستقر هستند که 32 شرکت از این تعداد به صورت دانش بنیان فعالیت دارند.
مصاحبه:محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
9873 / 1873

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فناکمال حمنی، که در راس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای فناوری ، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی‌ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم کرد. به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

 

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاورد‌های ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون فناوری ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این فناوی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است و این امر نشاندهنده قدرت ایرانی است.

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن