Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:51:04 GMT

فعالیت ۱۸ هزار مشاور در مدارس سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۰۲۷۴

فعالیت ۱۸ هزار مشاور در مدارس سراسر کشور

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت ۱۸ هزار مشاور در مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی فیض جمعه شب در حاشیه گردهمایی سراسری سرگروه های مشاوره سراسر کشور اظهار کرد: بیش از ۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش در سطح کشور دارای سرگروه مشاوره هستند که با هدف هماهنگی و راهبری فعالیت های مشاوره ای فعالیت های مختلفی را در سطح منطقه خود به انجام می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موضوع مشاوره جز موضوعاتی است که به طور ویژه در سطح آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است، توضیح داد: با برنامه های ریزی های صورت گرفته قصد داریم در سطوح مختلف دانش آموزان و خانواده ها را خدمات مشاوره ای بهره مند کنیم.

فیض در عین حال با اظهار اینکه خدمات مشاوره ای در آموزش و پرورش در سه سطح مدرسه، هسته های مشاوره و مراکز مشاوره ارائه می شود، خاطرنشان کرد: در مدرسه مشاور وظیفه ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و اولیا را دارد. در صورت لزوم موضوع به هسته های مشاوره مستقر در مناطق آموزش و پرورش ارجاع داده می شود و مراکز مشاوره نیز در سراسر کشور نیز آماده ارائه خدمات خاص مشاوره ای به دانش آموزان و اولیا هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش اضافه کرد: با اشاره به طرح "گروه های مشاوره"، عنوان کرد: برنامه‌های مشاوره‌ای با توجه به ماهیت ویژه و حساس آنها نیاز به مدیریت راهبردی و هماهنگی تخصص بین مشاوران دارد. به همین منظور طرح گروه های مشاوره در ساسر کشور در حال برگزاری است. در این طرح سرگروه های مشاوره با برگزاری کارگاه های متعدد، سطح آمادگی علمی مشاوران مدارس را ارتقا می دهند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم