Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اولین سمپوزیم تطبیقی تربیت‌معلم گفت: در حال حاضر تربیت‌معلم در کشور در شرایط مظلومیت و مهجوریت به سر می‌برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب‌نیوز؛ محمود مهر محمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: در حال حاضر تربیت‌معلم در کشور در شرایط مظلومیت و مهجوریت به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اولین سمپوزیم تطبیقی تربیت‌معلم با بیان اینکه این مهجوریت در ابعاد علمی و اجتماعی نیز وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم در بعد علمی این مهجوریت را تبدیل به محوریت کنیم.

وی با بیان اینکه خواهانیم تربیت‌معلم در محیط‌های علمی کشور به یک بحث محوری و جدی تبدیل شود، اظهار کرد: این کار نیز از طریق جلب‌توجه متخصصان و صاحب‌نظران برای رفع نقیصه‌ای که در این زمینه احساس می‌کنیم درصدد هستیم.

* کار علمی در حوزه تربیت‌معلم باید به رسمیت شناخته شود

مهر محمدی این نقیصه را نابرخورداری از یک پشتوانه پژوهشی و نظری در تربیت‌معلم عنوان و تأکید کرد: در تلاش هستیم تا کار علمی در حوزه تربیت‌معلم به رسمیت شناخته شود ولی باید بگوییم متأسفانه فعلاً این‌گونه نیست.

رییس اولین سمپوزیم تطبیقی تربیت‌معلم با اشاره به حضور صاحب‌نظران داخلی و خارجی در این برنامه برای خروج از این وضعیت نامطلوب، گفت: درگیر کردن صاحب‌نظران داخلی، جلب نظر متخصصان و هیئت‌های علمی بارز و توانمند دانشگاه‌های کشور به حوزه دانش در تربیت‌معلم و استفاده از نظرات صاحب‌نظران غیر ایرانی در این سمپوزیم دستاوردهای فکری و عملی خوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: نیاز به این داریم تا تربیت‌معلم در کشور به اعتبار تأسیس دانشگاه فرهنگیان از یک ورطه کاملاً عملی به یک ورطه عملی نظری ارتقا پیدا بکند.

مهر محمدی تصریح کرد: با این رویکرد به دنبال تربیت‌معلمان بهتر برای کشور هستیم و در سایه تربیت این معلمان که نقش تحولی در تعلیم و تربیت می‌توانند انجام دهند.

رییس اولین سمپوزیم تطبیقی تربیت‌معلم گفت: اصحاب رسانه می‌توانند با مجموعه اقدامات خود برای رفع مهجوریت اجتماعی تربیت‌معلم گام بردارند.

وی ادامه داد: امیدواریم در این عصر رسانه‌ها بتوانیم هدف توسعه‌ای مبتنی بر محوریت تربیت‌معلم در جامعه را در نزد سیاست گذران و تصمیم‌گیرندگان و سطوح مختلف مدیریتی کشور فراهم کنیم.

* نومعلمان نباید با نگاه های سنتی و ناکارامد کلاس داری کنند

مهر محمدی خاطرنشان کرد: دغدغه‌مان این بود که اولین نو معلمان خروجی دانشگاه فرهنگیان که سال گذشته وارد مدارس شدند جذب فرهنگ غالب مدارس بشوند و هنوز هم همان نگاه‌های سنتی و ناکارآمد در ارتباط با مدیریت کلاس درس، آموزش، ارتباط با خانواده‌ها و نحوه سنجش عملکرد دانش آموزان و خیلی از ابعاد دیگر را حفظ کنند.

رییس اولین سمپوزیم تطبیقی تربیت‌معلم گفت: انتظار داریم همه آن‌ها با ایده‌های جدیدی که در مورد موارد بالا آشنا شده‌اند پیگیری بکنند و در فرهنگ فعلی حاکم بر مدرسه حل نشوند.

* در زمینه تربیت‌معلم در منطقه حرف برای گفتن داریم

غلامرضا کیانی دبیر کمیته علمی اولین سمپوزیم تطبیقی تربیت‌معلم با ابراز تشکر از توجه رسانه‌های حاضر در این سمپوزیم، گفت: تربیت ملی یک امر ملی است که موردتوجه رهبر معظم انقلاب نیز هست که فرمودند همه باید برای تربیت‌معلم کمک کنند.

وی با بیان اینکه مسئله تربیت‌معلم نیازمند مساعدت و خیرخواهی است، افزود: دانشگاه فرهنگیان در خصوص بین‌المللی سازی آن با برخورداری از آموزه‌های سند چشم‌انداز، سند راهبردی، تحول بنیادین و نقشه جامع علمی کشور تحرکاتی را در عرصه بین‌المللی شروع کرده است.

کیانی با بیان اینکه در این زمینه تعدادی تفاهم‌نامه با تعدادی از دانشگاه‌های تربیت‌معلم برخی از کشورها داشته است، گفت: این سمپوزیم مطالعات ویژه تطبیقی حوزه تربیت‌معلم در حوزه نظر ورزی و عمل تربیت‌معلم را در برمی‌گیرد و ازاین‌جهت که بشر به کسب تجربه و انتقال تجربه دیگران دارد.

دبیر کمیته علمی اولین سمپوزیم تطبیقی تربیت‌معلم با اشاره به قدمت یک‌صد ساله تربیت‌معلم در ایران، اظهار کرد: در زمینه تربیت‌معلم درصحنه عمل و نظر در منطقه حرف برای گفتن داریم و به خواست خدا در آینده در سطح بین‌الملل نیز این‌گونه خواهد بود.

* سمپوزیم تطبیقی تربیت‌معلم دو سال یک‌بار برگزار می‌شود

رضا کچوییان مدیر حوزه بالندگی دانشگاه فرهنگیان کشور و دبیر اجرایی اولین سمپوزیم تطبیقی تربیت‌معلم اظهار کرد: برای اجرای این برنامه از اساتیدی که مرتبط با موضوعات موردنیاز دانشگاه بوده دعوت به‌عمل‌آمده است.

وی با بیان اینکه آنچه در این برنامه توسط اساتید حاضر ارائه می‌شود طبق خواست‌های موردنظر دانشگاه فرهنگیان است، گفت: آن‌ها این خواسته را با مدلی که در محل زندگی‌شان در حال پیگیری هستند، ارائه می‌دهند.

کچوییان با اظهار اینکه این سمپوزیم قرار هست هر دو سال یک‌بار برگزار شود، گفت: افزایش کیفیت هدف ما است و در این زمینه از انجام تعاملات دور نخواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری گفت: چین بزرگترین مهاجرفرست علمی و فناوری است ولی نگاه چین به این قصه این است کسی که از کشور چین به کشور دیگر می رود سفیر علم و فناوری است طرف که از دین و وطن پرستی خارج نشده است. کسی که از ایران خارج می شود با من نوعی مشکل دارد با وطن و ایران که مشکل ندارد. وطن پرستی یک شاخصه عمومی است. قسمت بزرگی از دستاوردهای امروز چینی ها و هندی‌‎ها به لطف محققانی از این کشورهاست که به کشورهای دیگر رفته اند. باید نگاه به کلمه فرار مغزها یا فرار از کشور را باید برداشت. هر کسی که از کشور خارج می شود و یا کسی که وارد کشور می شود یک سرمایه است. باید آمار واقعی از مهاجرت داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم بگیریم. بنیاد نخبگان و فراجا توافق کردند تا اطلاعات خروج افراد خاص را دریافت کنند نه اینکه جلوی خروج افراد را بگیریم. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد