Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: ایده‌‌های خلاقی که در حوزه تربیت معلم مطرح می‌شود در گام نخست باید در قالب طرح‌های پژوهشی مورد توجه قرار گیرد و ما از این طرح‌ها حمایت می کنیم.

به گزاری خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمود مهرمحمدی ظهر امروز در نشست‌خبری به‌مناسبت برگزاری نخستین «سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی» در اصفهان، تربیت معلم کشور را از بعد علمی دچار محدودیت دانست و اظهار داشت: با در نظر گرفتن برنامه‌های علمی در نظر داریم این مهجوریت را به محوریت تبدیل کنیم و با استفاده از ظرفیت متخصصان و صاحب نظران سعی در تقویت پشتوانه نظری و پژوهشی حوزه تربیت معلم داریم اما امروز از چنین شرایطی بهره مند نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه برگزاری چنین سمپوزیوم‌هایی را در خروج دانشگاه فرهنگیان از شرایط کنونی موثر دانست و افزود: درگیر کردن صاحب نظران داخلی و جلب مشارکت صاحب نظران به حوزه تولید دانش در حوزه تربیت معلم در سایه ارتباط و تعامل با صاحب نظران غیر ایرانی از دستاوردهای این سمپوزیوم‌ها خواهد بود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه امروز نیازمند افزایش اعتبار تربیت معلم هستیم افزود: این اعتبار با راه‌‌اندازی دانشگاه فرهنگیان از ورطه نظری به ورطه علمی و عملی تبدیل شده و در 6 سال گذشته نیز در این زمینه به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم چراکه معتقدیم در سایه تربیت معلمان می‌توان جامعه‌ای بهتر داشت، برای از بین بردن مهجوریت اجتماعی تربیت معلم نیز نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم تا این مهم به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه اعتقادی به عدم طرح ایده‌ای که قابل اجرا نیست، نداریم، افزود: ایده‌ها را طرح می‌کنیم که به اجرا برسد، هر چند عوامل اجرایی خارج از کنترل باشد.

برای اجرایی کردن اهداف مدیران مدارس را محور قرار می‌دهیم

مهرمحمدی با بیان اینکه در نظر داریم در حوزه اجرایی‌کردن ایده‌های‌مان مدیران مدارس را درگیر کنیم، افزود: سعی داریم تازه‌واردهای عرصه تعلیم و تربیت را از جذب شدن به روند فعلی آموزشی دور سازیم و برای آن‌ها رویه‌‌ای تعریف کنیم که عملکردی خلاقانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها نشان می‌دهد مهم‌ترین نقش در مدارس را مدیران برعهده دارند، افزود: از این رو ما به صورت مشخص روی این گروه‌ها تمرکز کرده و آن ها را در خصوص آموزش‌هایی که به معلمان داده‌ایم توجیه می‌کنیم تا پشتیبانی کرده و معلمان به عنوان عناصری که عامل تغییر و تحول باشند، آزادانه عمل کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه هر ایده‌ای اصالت دارد، افزود: باید زمینه را برای اجرا فراهم کنیم، هر چند محدوده تأثیرگذاری دانشگاه برای محقق‌شدن نگاهی که به معلم داریم و در دانشگاه آن را ترویج می‌‌کنیم شمول لازم را ندارد و ممکن است در برخی از موارد محدودیت‌هایی را ایجاد کند که خارج از دسترسی ماست اما باید باور داشته باشیم خلاقیت در بدنه آموزشی همانند روح در بدن است و دانش آموزان باید فرصت تمرین خلاقیت را داشته باشند و معلمان و مدیران نیز باید عملکرد خلاقانه‌ای داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت رفتارهای خلاقانه مدیران مدارس را در دستور کار دارد. امیدواریم هر چه زودتر مدیران آموزشگاه ها متوجه تکالیف اعلام شده شوند، با این انتظارات، فرصت‌های زیادی برای معلمان ایجاد می شود و ایده‌‌های خلاقانه که در حوزه تربیت معلم مطرح می‌شود در گام نخست باید در قالب طرح‌های پژوهشی مورد توجه قرار گیرد که ما از این طرح‌ها حمایت‌های خوبی کرده و آنها را عملیاتی می کنیم.

گفتمان سازی را در سطح مدیران دنبال می کنیم

دبیر علمی سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی، توجه مقام معظم رهبری به موضوع تربیت معلم را عامل پیشبرد این مهم دانست و اظهار داشت: بین المللی سازی دانشگاه بر اساس آموزه‌هایی که بر اساس سند چشم انداز و راهبردی دانشگاه فرهنگیان داریم فعالیت هایی را در زمینه بین المللی سازی دانشگاه آغاز کرده و این نخستین حرکت در راستای مطالعات ویژه تطبیقی در حوزه نظر و عمل تربیت معلم است.

غلام رضا کیانی در ادامه افزود: بشر نیاز به کسب تجربه دیگران دارد و نباید اینگونه تصور کرد که ما می‌خواهیم فقط درس بگیریم بلکه با سابقه 100 ساله در صحنه نظر و عمل در منطقه و در آینده جهان می‌توانیم صاحب نظر باشیم.

وی ادامه داد: همچنان نیازمند این هستیم که از مهجوریت نظری خارج شویم و امیدواریم جمعی از نهادهای حقوقی رسمی کشور که در این موضوع ملی نقش دارند، کمک کنند تا دانشگاه فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد و همه عوامل فرادستی به کمک دانشگاه آمده تا بتوانیم گفتمان سازی را در سطح مدیران دنبال کنیم.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند

ایسنا/لرستان سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند.

احمد حقی در یادواره شهدای دانشجومعلم که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان  برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجومعلم، گفت: هشت شهید دانشجومعلم به اسامی پرویز حسنوند، امیدعلی زیودار، سیدعلی‌رضا شفیعی نجفی، ایمان بابایی، جعفر دالوند، نظرعلی دریکوند، عبدالرضا جدیدالاسلامی و امیر فریدونی منتسب به پردیس علامه طباطبایی خرم‎آباد هستند.

وی با بیان اینکه نظیر این یادواره شهدای دانشجومعلم به‌مناسبت هفته معلم در پردیس آیت‌الله کمالوند، شهید میرشاکی، زینب‌کبری(س) نیز برگزار شده است، افزود: این یادواره‌ها مقدمه کنگره ملی شهدای دانشجومعلم استان لرستان است.

حقی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان لرستان و اینکه برنامه‌های مختلفی در این راستا در دست اقدام است که از جمله آنها می‎توان به یادواره شهدای دانشجومعلم، گردآوری اسناد و مدارک شهدای دانشجومعلم در قالب دایرةالمعارف اشاره کرد، گفت: هدف ما این است که یاد و خاطره شهدای دانشجو معلم به صورت مستمر زنده نگه داشته شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان از شهدا به‌عنوان شمع محفل بشریت، ستارگان آسمان هدایت و الگوهای جاودان زندگی یاد کرد و ادامه داد: شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند که برای همیشه پیش چشم ما می‌توانند هدایتگر و راهنما باشند.

وی با بیان اینکه شهدا معلم هستند، اضافه کرد: شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند آنها بین ما بودند، در این فضا نفس کشیدند و در دوران جوانی به‌واسطه کمال معرفتی که به حق، حقیقت، دین، اخلاق و ارزش‌های والای الهی پیدا کردند بزرگ‌ترین تصمیم زندگی یعنی مجاهدت در راه حق و ایستادگی تا پای جان برای اعتلای ارزش‌های الهی را اتخاذ کردند.

حقی با اشاره به روایتی از مقام معظم رهبری درباره شهید دانشجو علم‌الهدی و یاران شهیدش، افزود: شهدا به ما آموختند که در مسیر حق و حقیقت هرگز نباید کوتاه آمد حتی اگر در این مسیر تنهای تنها ماندیم، حتی اگر هیچ امیدی به موفقیت نداشته باشیم باز هم نباید در این مسیر کوتاه بیاییم.

وی با بیان اینکه شهدای دانشجومعلم برای ما معلم هستند، گفت: شهدا اسوه‌های همیشگی هستند و ما باید برای همیشه به‌عنوان الگو و اسوه از زندگی و شهادت آنها الگو و سرمشق بگیریم و راه آنها را ادامه دهیم.

این مراسم با تقدیر از خانواده شهدای دانشجومعلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان و اجرای سرود توسط گروه «نغمه‌های بهشتی»، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بسیج دانشگاه فرهنگیان لرستان و حضور در کنار مرقد شهید گمنام دانشگاه فرهنگیان به پایان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم