Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:50:39 GMT

۴۴ هزار نفر در استان همدان مستاجر موقوفات هستند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۰۷۸۳

۴۴ هزار نفر در استان همدان مستاجر موقوفات هستند

همدان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: ۴۴ هزار نفر در استان همدان مستاجر موقوفات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند ظهر شنبه در همایش «یاوران وقف» بابیان اینکه پرونده موقوفات استان همدان مطالعه، بازنویسی و اسکن شده است، گفت: اطلاعات موقوفات همدان در سامانه بانک اطلاعات موقوفات کشور بارگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه با توجه به ثبت اطلاعات موقوفات دیگر حذف حتی یک موقوفه نیز امکانپذیر نیست، تاکیدکرد: تمام نیات واقفان احصا و مشخص شده است.

حجت‌الاسلام کاروند بابیان اینکه تمام اطلاعات بقاع متبرکه در هر وضعیتی مشخص شده است، گفت: اطلاعات تمام مستاجرها ثبت شده بطوری که در استان همدان ۴۴ هزار نفر مستاجر موقوفات هستند.

وی بدهی ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان همدان به اوقاف را ۴۱۶ میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه که اگر یک چهارصدم مطالبات محقق شود، بسیاری از نیات واقفان زمین نمی‌ماند، گفت: از ۴۰۰ میلیارد تومان ۱۳۰ میلیارد تومان مستندسازی شده و ادارات بدهی خود را پذیرفته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از صدور سند مالکیت برای موقوفات خبر داد و با بیان اینکه امسال ۷ هزار هکتار سند مالکیت برای موقوفات و بقاع متبرکه استان همدان صادر شد، عنوان کرد: ۷۰ میلیون متر مکعب سند مالکیت در استان همدان صادر شده است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه سال گذشته درمانگاه اعتمادیه در همدان به بهره‌برداری رسید که از محل موقوفه بهاءالملک برای ۳۲ روستا در استان وقف شده است، ادامه داد: از محل موقوفه بهاء الملک به صورت رایگان نیازمندان در درمانگاه اعتمادیه درمان می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در شهر ملایر و شهر همدان برای هزینه بیماران صعب العلاج مشکلی وجود ندارد، افزود: در شهرستان‌های همدان، ملایر، کبودرآهنگ و اسدآباد موقوفات سلامت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مذهبی بیش از ۸۰۰ میلیون برای روضه خوانی و عزاداری هزینه شده است، اضافه کرد: ۶۰۰ میلیون تومان در اربعین سال‌جاری از محل موقوفات هزینه شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه وقف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ۳۹ شرکت دانش بنیان در مدت پنج روز دستاورد‌های خود را در چهارمین نمایشگاه وقف ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امسال ظرفیت سازمان اوقاف در رساندن منافع امور وقفی از مرز هفت همت عبور کرده است، گفت: رساندن منافع امور وقفی به ۲۰ همت دور از دسترس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی افزود: امسال و با توجه به داده‌های سامانه اوقاف، بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان هزینه شده تا این نیات به خوبی اجرایی شوند.

این نمایشگاه ۵ روز از ۹ تا ۱۷ اردیبهشت دایر است و برنامه‌ریزی شده مدیران کل اوقاف و از استان‌ها به نوبت در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه