Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران امروز 4 آذر با حضور در نشستی خبری به تشریح اقدامات صورت گرفته طی هشت ماه اخیر و همچنین نحوه خدمت رسانی به مددجویان کمیته امداد که دچار حادثه زلزله شده‌اند پرداخت و گفت: هزار و 840 طرح خودکفایی در هشت ماهه نخست سال جاری به مرحله اجرا رسید که 76 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 21 میلیارد تومان از منابع داخلی کمیته امداد در اختیار آن قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شش هزار و 400 مددجوی کمیته امداد از ابتدای سال جاری تاکنون از خدمات فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند گفت: 600 مددجوی کاریابی به ادارات داخلی و خصوصی معرفی شدند. کارفرمایانی که از مددجویان کمیته امداد استخدام به عمل آورند از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف و این مبلغ توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی همچنین به خرید 200 واحد مسکونی در تهران اشاره و عنوان کرد: ساخت سه هزار واحد مسکونی با همکاری بسیج در حال انجام است. 

ولیئی از برگزاری همایش تجلیل از کارآفرینان اشتغال و خودکفایی نیز خبر داد و گفت: در سال جاری 10 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند. در حال حاضر 43 هزار طرح اشتغال و خودکفایی وجود دارد که برخی از آنها اجرایی شده و برخی نیز در شرف اجرا است.

وی ادامه داد: 88 درصد طراح‌هایی که به مرحله انجام رسیده است در حوزه خدمات، شش درصد در حوزه صنایع دستی، سه درصد در حوزه کشاورزی و سه درصد در حوزه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه جشن خودکفایی 12 آذرماه برپا می‌شود گفت: هزار و 154 نفر از مددجویان با تلاش خودشان و کمک‌های کمیته امداد به خودکفایی رسیده و از مجموعه این نهاد حمایتی خارج شدند. در حاشیه این جشن نمایشگاهی از فعالیت‌های کمیته امداد در زمینه اشتغال و خودکفایی برپا می‌شود.

ولیئی در بخشی دیگری از سخنان خود به تببین اقدامات صورت گرفته در زمینه کمک به مناطق زلزله زده غرب کشور و مددجویان کمیته امداد که در این مناطق زندگی می‌کردند پرداخت و عنوان کرد: به طور کل 15 هزار واحد مسکونی از بین رفته و 15 هزار واحد نیز نیاز به بازسازی و تعمیر دارد همچنین 10 درصد مددجویان کمیته امداد نیز در این زلزله دچار آسیب و مشکل شده‌اند.

وی به اقداماتی که برای اسکان دائم مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است اشاره و اظهار کرد: بعد از اینکه کار آوار برداری توسط قرارگاه خاتم انبیاء صورت گرفت با همکاری بنیاد مسکن، ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان را آغاز می‌کنیم. مسئولیت بازسازی با بنیاد مسکن است و ما متناسب با آنها در زمینه تامین مالی حرکت می‌کنیم.

ولیئی با بیان اینکه استان تهران ساخت 313 واحد مسکونی در مناطق زلزله را بر عهده دارد عنوان کرد: این واحدها در مناطقی همچون سر پل ذهاب، ثلاث باباجانی و روستاهای دور افتاده احداث می‌شود.

مدیر کل کمیته استان تهران ادامه داد: 10 میلیون تومان به صورت بلاعوض نیز متناسب با نیاز و تعداد افراد خانواده مددجویان به آنها اهدا می‌شود چرا که پرداخت اقساط وام‌ها حتی با سود چهارصد برای آنها دشوار است.

ولیئی از برگزاری جلسات با خیرین خبر داد و گفت: 40 موسسه خیریه تعهداتی را پذیرا شده‌اند به نحوی که در یکی از این موارد 20 کانکس تهیه و به مناطق زلزله زده انتقال داده می‌شود.

وی به میزان کمک‌های مردمی جمع آوری شده در استان تهران اشاره و عنوان کرد: از سوی تهرانی‌ها 6 میلیارد تومان هدیه و کالا در اختیار کمیته امداد قرار گرفت، همچنین 300 میلیون تومان نیز هدیه نقدی به دست ما رسید که 50 میلیون تومان خرج هزینه کالا شد و الباقی برای بازسازی در نظر گرفته می‌شود به طور کلی سه میلیارد و 130 میلیون تومان برای بازسازی در نظر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت کانکس زمانبر است و این امر باید پیش‌تر توسط نهادهای مربوطه مورد توجه قرار می‌گرفت گفت: تعداد زیادی از افراد با وقوع زلزله بی خانمان شده‌اند و همین امر باعث افزایش تعداد مددجویان می‌شود.

ولیئی با بیان اینکه کمک‌های جمع آوری شده از سوی کمیته امداد استان تهران به مناطقی که کمترین کمک‌ها را دریافت کرده بودند ارسال شد عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند کمک‌های خود را برای ساخت 313 مسکن برای مناطق زلزله زده با شماره گیری 7355 از طریق تلفن ثابت و یا سامانه *724*22# , و یا واریز پول به حساب 1482134475 نزد بانک ملت در اختیار کمیته امداد قرار دهند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در پایان یاد آور شد: علاقمندان می‌توانند به صورت حضوری نیز در دفاتر کمیته امداد در شهر و شهرستان‌های تهران و همچنین ایستگاه‌های منتخب مترو و فرهنگسراها کمک‌های خود را برای زلزله زدگان ارسال کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی از پرداخت بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا گرامی‌نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان خراسان جنوبی سال گذشته در مجموع 7 هزار و 159 فقره وام به میزان 105 میلیارد و 988 میلیون تومان به تفکیک 501 فقره تسهیلات به ارزش 17 میلیارد و 428 میلیون تومان در حوزه اشتغال و خودکفایی، و مبلغ 21 میلیارد و 827 میلیون تومان تسهیلات مسکن به یک هزار و 161 نفر پرداخت کرده است. 

مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان‌ جنوبی گفت: علاوه بر این تسهیلات، 5 هزار و 147 فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ 61 میلیارد و 73 میلیون تومان و 350 فقره تسهیلات فرهنگی شامل کمک هزینه تحصیل دانشجویان به مبلغ 5 میلیارد و 660 میلیون تومان پرداخت شده است. 

وی ادامه داد: این صندوق با هدف تجمیع و مدیریت منابع مالی سازمانی و ظرفیت‌های مالی و اعتباری نیکوکاران از یک‌سو و گره‌گشایی از نیازمندی هموطنان از سوی دیگر گام در عرصه فعالیت پولی و مالی، با نیت غیرانتفاعی و خیرخواهانه گذاشته است و خیرین می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه در این صندوق علاوه بر برخورداری از اجر معنوی پرداخت تسهیلات به نیازمندان به کاهش صف انتظار اقشار آسیب‌پذیر در دریافت وام قرض‌الحسنه کمک کنند.

ارائه 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان خراسان‌جنوبی 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز از ارائه بیش از 13 هزار خدمت مشاوره تخصصی به مددجویان استان در سال گذشته خبر داد. 

 جمشید سورگی گفت: بهره‌مندی همه اقشار جامعه تحت حمایت از  خدمات مشاوره‌ای یک ضرورت در رشد روانی و اجتماعی آنان است و  ارائه خدمات با کیفیت مشاوره‌ای  برای خانواده‌های تحت حمایت در اولویت برنامه‌های این نهاد  قرار دارد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: 7 مشاور همکار و 11 مشاور برون سپار، ارائه خدمات روانشناسی  و مشاوره‌ای به خانواده‌های تحت حمایت را برعهده دارند.

سورگی با بیان این‌که بیشترین مشکلات مراجعین حوزه مشاوره به ترتیب مربوط به مشکلات خانوادگی و زناشویی، ارتباطی و آموزشی است ادامه داد: در سال گذشته تعداد 13 هزار و 426  جلسه خدمت مشاوره در قالب مشاوره‌های فردی و گروهی  انجام شده است که از نتایج مثبت آن می‌توان به ازدواج مجدد 103 نفر از زنان مطلقه و فوت سرپرست حائز شرایط ازدواج مجدد اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مشاوره درست و به‌هنگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: 69 نفر از مددجویان درگیر آسیب اعتیاد پس از دریافت خدمات تخصصی مشاوره و ترغیب به ترک اعتیاد، به مراکز مربوطه معرفی و اکنون بهبود یافته و کماکان خدمات مشاوره‌ای را دریافت تا از بازگشت مجدد آنان به آسیب جلوگیری شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تمامی خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌