Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@03:57:00 GMT

دوست دارید جوان بمانید؟

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۱۳۴۲

دوست دارید جوان بمانید؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، با رعایت و پیروی از این ۱۴ اصول می توانید جوان بمانید و به طول عمرتان بیافزایید توصیه های ما را در این زمینه بخوانید و به آن ها عمل کنید.


به‌نظر می‌رسد این روزها جلوگیری از پیری زودرس و افزایش طول عمر به یکی از دغدغه‌های مهم افراد تبدیل شده است. از صنعت تولید محصولات ضدپیری گرفته تا دانشمندانی که در آزمایشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند، همه به‌دنبال فهمیدن رموز زندگی سالم و طولانی‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخیرا محققان با آزمایش‌هایی که روی نمونه خون یک زن ۱۱۵‌ساله انجام دادند، دریافتند که فعالیت بدنی روزانه و سبک باعث می‌‌شود که در زمان پیری کمتر دچار ناتوانی شوید و در‌نتیجه زندگی سالم و طولانی‌تری خواهید داشت. همه ما به‌دنبال عمر طولانی و سلامت هستیم؛ اگر شما هم به‌دنبال راهی برای طولانی‌تر شدن عمرتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به این مطلب بیندازید. در این مطلب نکاتی را یادآور می‌شویم که دانستن آنها به شما کمک می‌کند سالم‌تر باشید و عمر طولانی‌تری داشته باشید.


استرس را کنترل کنید
اجتناب از استرس برای اکثر مردم عملی نیست، اما روش‌های موثری برای کنترل آن وجود دارد. یوگا، مدیتیشن یا تنفس عمیق را امتحان کنید؛ حتی چند دقیقه در روز هم می‌توانند تاثیر خود را بگذارند.
خواب را در اولویت قرار دهید


داشتن خواب کافی با کیفیت خوب می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری قلبی و اختلالات خلق‌و‌خو را پایین بیاورد. خواب کافی به بهبود سریع‌تر پس از بیماری هم کمک خواهد کرد.
از DNA‌تان محافظت کنید


با افزایش سن، انتهای کروموزوم‌ها که تولومر نام دارد، کوتاه‌تر می‌شود. این مسئله افراد را نسبت به بیماری آسیب‌پذیرتر می‌کند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند تغییرات جزئی در زندگی باعث تقویت آنزیمی می‌شود که طول عمر تولومر را افزایش می‌دهد. برای محافظت از DNA مفیدترین کار سبک زندگی سالم است. میوه و سبزیجات فراوان بخورید، ورزش کنید، سیگار و دخانیات را کنار بگذارید و از برخورد با اشعه‌های خطرناک و مواد شیمیایی دوری کنید. شاید مجبور باشید کارتان را عوض کنید.


وظیفه‌شناس باشید
مطالعات محققان نشان می‌دهد کسانی که وظیفه‌شناس هستند، عمر طولانی‌تری دارند. افراد وظیفه‌شناس تلاش بیشتری برای محافظت از سلامت‌شان انجام می‌دهند و انتخاب‌هایی می‌کنند که منجر به ارتباط‌های قوی‌تر و حرفه‌های بهتری می‌شود. همین ارتباطات قوی و رضایت شغلی باعث می‌شود عمر طولانی‌تری را تجربه کنید.


دوستان‌تان را عاقلانه انتخاب کنید

از قدیم گفته‌اند منش دوست روی دوست اثر می‌گذارد. عادات دوستان‌تان به شما هم منتقل می‌شود، پس به‌دنبال دوستانی با سبک زندگی سالم باشید. اگر دوستی دارید که چاق است، احتمال چاق شدن شما هم افزایش می‌یابد. کشیدن سیگار عادت دیگری است که از طریق ارتباط‌های اجتماعی گسترش می‌یابد.


سیگار را ترک کنید
ترک سیگار می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد؛ بر‌اساس یافته‌های یک مطالعه بریتانیایی، ترک سیگار در ۳۰سالگی می‌تواند طول عمر را یک دهه افزایش دهد. ترک این عادت در ۴۰، ۵۰ یا ۶۰‌سالگی، امید به زندگی را به‌ترتیب ۹، ۶ یا ۳سال بالا می‌برد.


خواب بعدازظهر را دریابید
خواب بعدازظهر در بسیاری از کشورها امری رایج است. شواهد علمی نشان می‌دهند که چرت زدن باعث طولانی شدن عمر می‌شود. براساس یافته‌های یک مطالعه جدید، آنهایی که به‌طور منظم چرت می‌زنند، در مقایسه با افرادی که گهگاه چرت می‌زنند، ۳۷درصد احتمال کمتری دارد که بر اثر بیماری قلبی بمیرند.


ازدواج کنید
افراد متاهل بیشتر از همتایان مجرد خود عمر می‌کنند. این اختلاف به حمایت اجتماعی و اقتصادی که ازدواج فراهم می‌کند، نسبت داده می‌شود. با توجه به اینکه ازدواج بیشترین فایده را دارد ولی افرادی که مطلقه یا بیوه هستند در مقایسه با افرادی که هرگز ازدواج نکرده‌اند، میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند.


رژیم مدیترانه‌ای را تجربه کنید
برنامه غذایی مدیترانه‌ای سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، روغن‌زیتون و ماهی است. مطالعات محققان بر فواید چشمگیر این رژیم غذایی صحه می‌گذارد. این برنامه غذایی احتمال بروز سندروم متابولیک، ترکیبی از چاقی، قند‌خون بالا، فشار خون بالا و عوامل دیگر که احتمال خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را افزایش می‌دهند، به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.


از ژاپنی‌ها یاد بگیرید
ساکنان اوکیناوای ژاپن زمانی، طولانی‌ترین امید به زندگی را در جهان داشتند. محققان این امر را به برنامه غذایی سنتی منطقه نسبت می‌دهند که سرشار از سبزیجات سبز و زرد و کالری کم است.


لاغر شوید
کاهش وزن می‌تواند شما را در برابر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سایر عوارض کاهنده عمر محافظت کند. چربی شکم مضر است، پس بر سوزاندن چربی این ناحیه تمرکز کنید. مطالعات محققان نشان می‌دهد خوردن فیبر بیشتر و ورزش منظم، روش‌های موثری برای کاهش چربی دور شکم هستند.


دوستی سالم
عادات دوستان‌تان به شما هم منتقل می‌شود، پس به‌دنبال دوستانی با سبک زندگی سالم باشید. اگر دوستی دارید که چاق است، احتمال چاق شدن شما هم افزایش می‌یابد. کشیدن سیگار عادت دیگری است که از طریق ارتباط‌های اجتماعی گسترش می‌یابد


بخشنده باشید
رها شدن از کینه و بغض فواید شگفت‌آوری در سلامت افراد دارد. خشم مزمن با کاهش کارکرد ریه، بیماری قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های دیگر مرتبط است. بخشش، اضطراب را کاهش می‌دهد، فشار خون را پایین می‌آورد و باعث می‌شود راحت‌تر نفس بکشید. بخشنده بودن همیشه به معنای کمک مادی به دیگران نیست. گاهی اوقات با گذشتن از اشتباهات دیگران می توانید به طول عمر خود کمک کنید.
به امور معنوی بپردازید


افرادی که در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند بیشتر از افرادی که هرگز در این مسائل شرکت نمی‌کنند، عمر می‌کنند. مطالعه افراد بالای ۶۵سالی که بیش از یک بار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می‌کردند، نشان داده که این افراد نسبت به همتایان‌شان که در مراسم مذهبی شرکت نکرده‌اند، از سیستم ایمنی قوی‌تری برخوردارند.


از وسایل ایمنی استفاده کنید
تصادفات رانندگی رتبه پنجم شایع‌ترین علل مرگ و میر را در ایالات متحده و علت اصلی مرگ افراد سنین یک تا ۲۴‌سال را تشکیل می‌دهد. استفاده از وسایل ایمنی روشی ساده برای بالا بردن احتمال عمری طولانی است. بستن کمربند ایمنی در تصادفات، خطر مرگ یا صدمه جدی را تا ۵۰درصد کاهش می‌دهد.

 

سیب سبز

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت

مورد تاسف‌بار مرد هلندی که بیش از یک سال‌ونیم به کووید-۱۹ مبتلا بود، در گزارش جدیدی مستند شده است. این مورد با ۶۱۳ روز ابتلا، طولانی‌ترین عفونت کووید است که از آن اطلاع داریم. درواقع این عفونت به‌قدری طولانی بود که ویروس فرصت داشت تا در بدن این مرد به واریانت جدیدی تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرد ۷۲ ساله‌ی هلندی سابقه‌ی سلامتی پیچیده‌ای داشت. او قبلا برای درمان نوعی سرطان خون، پیوند سلول‌های بنیادی انجام داده بود؛ اما بعد‌ها سرطان دیگری به‌نام لنفوم بزرگ سلول بی منتشر (DLBL) در او تشخیص داده شد. این مرد در نتیجه‌ی دارو‌هایی که برای درمان بیماری خود مصرف می‌کرد به‌شدت دچار نقص سیستم ایمنی شد؛ به این معنی که مورد جدی ابتلا به کووید-۱۹ همیشه برای او به عنوان خطری بالقوه به‌شمار می‌رفت.

مرد هلندی در فوریه‌ی ۲۰۲۲ به کووید مبتلا شد و با ترکیبی از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و استروئید‌ها تحت درمان قرار گرفت؛ اما متاسفانه دارو‌ها اثر نکردند و عفونت او ماندگار شد. اگرچه این مرد پیش از ابتلا به بیماری چندین دوز واکسن کووید دریافت کرده بود، هیچ شواهدی مبنی‌بر پاسخ آنتی‌بادی در بدن او مشاهده نشد.

بیمار برای بیش‌از ۶۰۰ روز آلوده به ویروس باقی ماند و مجبور شد چندین‌بار در بیمارستان بستری شود؛ اما خیلی زود و تنها ۲۱ روز پس از نخستین درمان، علائم جهش ویروس در او مشاهده شد. در ابتدا تعیین توالی نشان داد که ویروس در بدن مرد جهشی پیدا کرده که با سوتروویماب (یکی از دارو‌هایی که بیمار با آن تحت درمان قرار گرفته بود) مرتبط است.

ویروس در بدن بیمار بیش از ۵۰ بار جهش داشت

تجزیه‌وتحلیل‌های بیشتر ۲۷ سواب بینی جمع‌آوری‌شده بین فوریه‌ی ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ حکایت از این داشت که ویروس در بدن این مرد بیش از ۵۰ بار جهش داشته است. برخی از این جهش‌ها در پروتئین اسپایک رخ داده بود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد ویروس درحال سازگاری برای فرار از سیستم ایمنی بدن انسان است.

مشکلات سلامتی اساسی در مورد مرد هلندی به این معنی بود که سیستم ایمنی بدن او درواقع هرگز فرصتی برای پاکسازی ویروس نداشت. بستری‌شدن طولانی مدت در بیمارستان، همراه با نیاز به انجام اقدامات احتیاطی بیشتر برای جلوگیری از آلوده‌شدن دیگران، کیفیت زندگی مرد را تحت‌تاثیر قرار داده بود. به‌گفته‌ی تیم پزشکی، هیچ مدرکی وجود ندارد که واریانت جهش‌یافته در بدن این مرد، افراد دیگری را در جامعه آلوده کرده باشد.

بیمار در ماه اکتبر ۲۰۲۳ و در نتیجه‌ی عود بیماری زمینه‌ای خود از دنیا رفت. تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده که تا این حد طولانی‌مدت دوام آورده باشد و از طرفی عفونت‌های پایدار پدیده‌ی شناخته‌شده‌ای هستند که با ویروس کرونای عامل کووید ۱۹ ارتباط دارند. برخی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ عفونت، تنها سه مورد ممکن است بیش از یک ماه باقی بماند.

مشکل این است که هرچه ویروس به‌مدت طولانی‌تری در بدن انسان تکثیر شود و تکامل یابد، شانس بیشتری برای ایجاد جهش‌های فرار ایمنی وجود دارد. این یکی از تئوری‌های مطرح‌شده در مورد چگونگی پیدایش اومیکرون است. باید توجه داشت که هر گونه‌ی جهش‌یافته به واریانتی نگران‌کننده تبدیل نمی‌شود؛ اما همچنان مهم است که عفونت‌های مداوم تحت نظر قرار گیرند و بیمارانی که از قبل با سایر مسایل پزشکی درگیر بوده‌اند، بهترین مراقبت‌های ممکن را دریافت کنند.

نویسندگان مقاله در بیانیه‌ای می‌گویند: «مدت زمان عفونت کووید در مورد مرد هلندی بسیار زیاد بود؛ اما عفونت‌های طولانی‌مدت در بیماران دارای نقص ایمنی در مقایسه با عموم افراد جامعه شایع‌تر است. کار بیشتر تیم ما شامل توصیف گروهی از عفونت‌های طولانی‌مدت بین یک ماه تا دوسال در بیماران نقص ایمنی بستری در بیمارستان بود. بااین‌حال به‌طور کلی عفونت‌های طولانی‌مدت اتفاق نادری است؛ چراکه افراد دارای نقص ایمنی تنها درصد بسیار کمی از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.»

مورد مرد هلندی در کنفرانس جهانی ESCMID ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست