Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو شورای شهر کاشمر با بیان اینکه 13 هزار حاشیه‌نشین در این شهر زندگی می‌کنند، امکانات آن‌ها را کمتر از امکانات روستاییان توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر حسن اعمی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری کاشمر که به ریاست شهردار این شهر در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش کاشمر برگزار شد اظهار داشت: ما افتخار می‌کنیم که کاشمر دومین شهر زیارتی استان است؛ اما جالب است بدانیم که در همین شهر 13 هزار نفر حاشیه‌نشین داریم که وضعیت زندگی آن‌ها به مراتب بدتر از روستاییان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ و جغرافیای کاشمر مشاهده می‌کنیم که در سال 1906 میلادی زلزله شدیدی در این منطقه به وقوع پیوسته است که باعث نابودی شهر شده ضمن اینکه 70 هزار نفر جمعیت شهر کاشمر در فاصله پنج کیلومتری با گسل درونه به عنوان بزرگترین گسل کشور قرار دارند و لذا شهر کاشمر در برابر حوادث طبیعی آسیب‌پذیر است.

 

این عضو شورای شهر کاشمر خاطرنشان کرد: حاشیه‌های شهر کاشمر که ما در قالب ستاد بازآفرینی شهری به دنبال بازآفرینی و تقویت بناهای آن‌ها هستیم وضعیت متزلزلی در برابر حوادث طبیعی خواهند داشت به عنوان مثال منطقه حسین‌آباد و احمدآباد در مسیر سیل قرار گرفته و آسیب‌پذیر هستند.

 

اعمی اظهار داشت: در این مناطق حاشیه‌ای فقر و بیکاری زیاد است و امکانات آموزشی به شدت پایین بوده ضمن اینکه اعتیاد هم بیداد می‌کند و از خدمات مختلف از جمله حمل و نقل عمومی درون شهری هم محروم هستند.

 

وی ادامه داد: علی‌رغم همه این مشکلات و نقاط ضعفی که وجود دارد؛ اما باید گفت حلقه‌های اجتماعی که شاید در دیگر مناطق شهری به چشم نخورد در این مناطق فراوان است و انس و الفت زیادی بین مردم برقرار می‌باشد.

 

این عضو شورای شهر کاشمر تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان کسانی که از همین مردم رأی گرفته‌ایم این است که به فکر حل مشکلات آن‌ها هم باشیم چرا که زمان انتخابات همه ما این حاشیه‌ها و ساکنان آن‌ها را به رسمیت می‌شناسیم و از آن‌ها رأی می‌گیریم ولی بعد از انتخابات می‌گوییم خارج از محدوده هستند و احساس وظیفه لازم را در قبال آن‌ها نداریم.

 

اعمی گفت: در شورای پنجم بر آن شدیم تا به همت شهردار کاشمر ستاد بازآفرینی را در شهرداری راه‌اندازی کنیم و باید بگوییم که امکان حل معضل حاشیه‌نشینی و مشکلات ساکنان حاشیه‌ها به تنهایی برای شورای شهر و شهرداری فراهم نیست و دست شهرداری به تنهایی صدایی نخواهد داشت و نیاز به همکاری همه مردم دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که برای پرداختن به این موضوع، یک کنسرسیوم تشکیل دهیم و با مشی انسان‌دوستانه همه کمک کنیم تا بتوانیم مشکلات این حاشیه‌ها را حل کنیم.

 

این عضو شورای شهر کاشمر اظهار داشت: امیدواریم همه دستگاه‌های مربوطه در رابطه با سکونتگاه‌های غیررسمی پای کار بیایند تا روزی برسد که دیگر چیزی به نام حاشیه‌نشینی نداشته باشیم و همه این مناطق متصل به شهر شوند و از امکانات لازم برخوردار باشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار « اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در حال حاضر اولویت نخست من در شورا توجه به مسائل مدیریت شهری و تلاش برای رفع مشکلات زیست‌محیطی شهر است.

وی با بیان اینکه به عنوان منتخبان مردم در شورا و خادمان آن‌ها در مدیریت شهری باید پاسخگوی مشکلات شهروندان باشیم، افزود: بی‌شک جاری بودن آب در زاینده‌رود تأثیر بسزایی در طراوت هوای شهر اصفهان دارد، بنابراین از هیچ تلاشی برای جریان دائمی آب در این رود فروگذار نیستیم.

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان به‌دنبال تحقق چهار مسئله شهری از جمله فاز نخست خط دو متروی اصفهان، افتتاح بخشی از رینگ چهارم و پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا هستیم تا بتوانیم به معنای واقعی شعار «اصفهان من، شهر زندگی» را محقق کنیم.

شریعتی گفت: با توجه فرصت باقی مانده از زمان فعالیت مدیریت شهری ششم، دغدغه ما جمع‌بندی پروژه‌های شاخص در شهر اصفهان است که باید روند تکمیل آن‌ها تسریع شود؛ اولین موضوع در مورد اتمام فاز نخست خط دو متروی اصفهان است تا هرچه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به مسائل زیست‌محیطی از جمله حفظ نگهداری فضای سبز شهر اصفهان، همچنین پیشگیری از تولید آلاینده‌های هوا از دیگر اولویت‌های من در شورای اسلامی شهر است.

کد خبر 747942

دیگر خبرها

  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • دستگیری قاتل مسلح در کمتر از ۲۴ ساعت در کاشمر
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم باز شد
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است