Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:33:11 GMT

مهمترین اخبار روز شنبه افغانستان در یک نگاه

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۲۸۸۷

مهمترین اخبار روز شنبه افغانستان در یک نگاه

کابل - ایرنا - کشف بیش از سه تن مواد مخدر در یک ماه، بازداشت فرمانده داعش در «جوزجان»، کمک 232 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی و فرمان رئیس جمهوری برای بررسی پرونده شهرک سازی برادر حامد کرزی از رویدادهای مهم خبری روز شنبه در افغانستان است.

** کشف و ضبط سه هزارو 194 کیلوگرم انواع مواد مخدر
مرکز مبارزه قضایی با مواد مخدر افغانستان اعلام کرد که طی ماه آبان گذشته ، سه هزار و 194 کیلوگرم انواع مواد مخدر؛ همراه با مواد شیمیایی ساخت آن از مناطق مختلف کشور کشف و ضبط شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در گزارش این مرکز آمده است که 51 متهم نیز در این ارتباط دستگیر شدند که از جمله دو مامور دولت، پنج زن و یک تبعه ایران نیز در این جمع دیده می شود.
گزارش مرکز قضایی مبارزه با مواد مخدر افغانستان افزوده است که همچنین 17 خودرو، دو دستگاه موتورسیکلت، بیش از 600 هزار افغانی و 600 دلار نیز بدست نیروهای مبارزه با مواد مخدر افتاده است.

**بازداشت یکی از فرمانده داعش در «جوزجان»
«محمدرضا غفوری» سخنگوی استانداری جوزجان افغانستان اعلام کرد که «شیرزاد انوراف» یکی از فرماندهان مهم گروه تروریستی داعش در شهر شبرغان دستگیر شد.
وی افزود: انوراف می خواست که با استفاده از خودروهای عادی از شهر شبرغان مرکز استان جوزجان عبور کرده و به یکی از کشورهای همسایه سفر کند که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.
غفوری گفت که وی پیش از این نیز به ازبکستان و پاکستان سفرهای داشته است.

** کمک 232 میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی
خبرگزای صدای افغان (آوا) روز شنبه اعلام کرد که بانک توسعه آسیایی 232 میلیون دلار به افغانستان کمک کرده است و تا پنج سال آینده هر سال 223 میلیون دلار به دولت افغانستان کمک خواهد کرد.
بر اساس این گزارش کمک های بانک توسعه آسیایی در بخش‌های کشاورزی، انرژی، زیربنا ها و منابع طبیعی مصرف خواهد شد.

** فرمان رئیس جمهوری برای بررسی شهرک سازی بردار رئیس جمهوری سابق
منابع خبری افغانستان متن فرمانی را منتشر کرده اند که در آن «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان به دادستانی این کشور دستور داده است تا در مورد شهرک «عینومینه» در استان «قندهار» که توسط برادر حامد کرزی رئیس جمهوری سابق ساخته شده است را مورد بررسی قرار دهند.
رئیس جمهوری افغانستان خواسته است که این شهرک از نگاه قانونی و فنی بررسی و نتیجه آن در 45 روز آینده به وی گزارش دهد.
رسانه های افغانستان بدنبال انتشار متن این فرمان نوشته اند که حامد کرزی و اشرف غنی در رابطه با برگزاری «لویه جرگه» که حامد کرزی خواستار برگزاری آن است، اختلاف دارند و در واکنش به این درخواست کرزی ، فرمان بررسی شهرک عینومینه صادر شده است.

**تأکید عبدالله عبدالله بر ضرورت تغییر وضعیت خشونت علیه زنان
عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در روز جهانی منع خشونت علیه زنان که در مقر وزارت امور زنان این کشور برگزار شد ؛ بر ضرورت تغییر اساسی وضعیت خشونت علیه زنان در افغانستان تأکید کرد.
وی گفت که در این راستا تلاش های زیادی بوقوع پیوسته و قانون منع خشونت علیه زنان در مجلس تصویب شد و طرح های ملی برای پیشرفت زنان اجرایی شده است.
عبدالله گفت که همچنین فرصت کاری مناسب برای زنان در ادارات دولتی فراهم شده و باید خانواده ها اطمینان پیدا کنند که زنان و دختران آنها که در بیرون از منزل و ادارات کار می کنند، مصئون هستند.
افغانستان از جمله کشورهایی است که نهادهای بین المللی بار ها پیرامون خشونت علیه زنان در آن بشدت انتقاد کرده اند و تاکید دارند که مشکلات زیادی در برابر آنها وجود دارد.
آساق*291*1104*انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت افغانی افغانستان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۶۹ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ تومان (۱.۱۴ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۷۹ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۹ تومانی به ۸۷۹ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ تومانی (۱.۱۵ درصد) به ۸۶۹ رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷۶ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۶۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۴.۰۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۲.۷۴ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد