Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی نظرپور، رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به وضع رسیدگی به مناطق زلزله‌زده از تخصیص اعتباری بین ۱۱۰ تا ۱۲۰میلیارد تومان برای آماده سازی ۴۱۵ کلاس درس خبر داد.

ایران آنلاین / محمدتقی نظر پور در جمع خبرنگاران در مورد وضع مدارس در مناطق زلزله زده اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی انجام شده، ۱۱درصد مدارس مناطق زلزله زده تخریب شده اند و اعتباری بین ۱۱۰تا ۱۲۰میلیارد تومان برای آماده سازی ۴۱۵ کلاس درس در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  ۷۸ مدرسه تخریب شده اند که به تفکیک برای تخریب و بازسازی ۷۵ میلیون تومان، ساخت سرویس بهداشتی، تخریب دیوارها و محوطه ها ۴۰ میلیون تومان که در مجموع ۱۱۵میلیون تومان است، برآورد می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: ۲ مدرسه در سرپل ذهاب از امروز بازگشایی شدند و ۲۰۰ کلاس با تعمیرات جزئی وارد شدند، دیوارهای محوطه نیز فروریخته است.

نظرپور تصریح کرد: از ۴۱۵ کلاس درس ۱۳۰کانکس به مناطق زلزله زده ارسال شده است، همچنین توسط خیران ۱۳۰کلاس درس ساخته خواهد شد بنابراین برای باقی  کلاس های درس باید برنامه ریزی شود.

وی افزود: با توجه به بررسی های انجام شده در مناطق زلزله ۲طرح نیمه کار در منطقه سرپل ذهاب و یک مدرسه ۹ کلاسه در قصر شیرین داریم که از محل اعتبارات یک میلیارد تومان برای اتمام ساخت این مدارس در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: با وجود شدت آسیب ها ۱۶مدرسه شامل چهار مدرسه در ثلاث باباجانی، شش مدرسه در سرپل ذهاب، سه مدرسه قصر شیرین و ۳سه مدرسه در گیلان غرب آسیب جزئی دیده اند که  تا پایان هفته آماده بازگشایی هستند.

نظرپور تصریح کرد: برای این ۱۶ مدرسه نیاز به بازسازی جزئی داریم؛ همچنین پنج مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارد که حدود پنج میلیارد تومان نیاز است.

وی بیان کرد: ۲۱ کلاس درس تا ۴۵ روز آینده آماده بازگشایی هستند که با احتساب فعالیت ۲ شیفته آن ۴۲ کلاس برای دانش آموزان داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: بخش عمده کلاس های درس آسیب دیده قدمتی بیش از ۳۰سال داشتند و خوشبختانه مدارس نوساز آسیب کمی دیده اند.

15/6 درصد کلاس های درس نیازمند استاندارسازی هستند

وی بیان کرد: سه کار اساسی در رسیدگی به فضاهای آموزشی دانش آموزان در نظر داریم که شامل بازسازی، مقاوم سازی و استاندارسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس است.

نظرپور تصریح کرد: از مجموع 530 هزار کلاس درس، 18/1درصد نیازمند مقاوم سازی با اعتبار پنج هزار میلیارد ، 11/6 نیازمند تخریب و بازسازی با اعتبار 11 هزار میلیارد و 15/6 درصد کلاس های درس نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند که اعتباری 747 میلیارد تومانی نیاز دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: 64 هزار 177 کلاس درس معادل 49 درصد کلاس های درس کشور نیازمند تخریب و نوسازی است که از این تعداد، شش هزار و 222 کلاس در حال تخریب و بازسازی است و بیش از 61 هزار کلاس درس نیازمند این امر هستند.

نظرپور تصریح کرد: 30 هزار کلاس درس هم مقاوم سازی شدند و 1230 کلاس باقی مانده که حدود یک درصد کلاس درصد کشور را شامل می شود، همچنین 96 هزار کلاس درس معادل 75 درصد نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی بیان کرد: استاندارسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی از مهر 90 در دستور کار قرار گرفته است و این استانداردسازی برای 57 درصد فضاها انجام شده و 37 هزار 733 کلاس درس در حال اقدام است اما 83 هزار کلاس درس معادل 29 درصدد همچنان نیازمند استانداردسازی هستند./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است

به گزارش خبرنگار مهر محمدطیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از بحران می‌شود مدیریت و کنترل به‌موقع آن مدنظر است تا عوارض احتمالی به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی طی سال‌های اخیر در کرمانشاه، افزود: به دلیل شرایط اقلیمی موجود، مجموعه‌ای از حوادث ممکن شامل حوادث کوهستانی، آتش سوزی پوشش گیاهی، پدیده ریزگردها، سیل، زلزله و… این استان را در بر می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای مجموعه این حوادث باید آماده باشیم، تصریح کرد: می‌طلبد این استان در بحث اعتبارات، تجهیزات و امکانات با یک عنایت ویژه دیده شود.

صحرایی با بیان اینکه ما وارث برخی از اقدامات و پروژه‌های نیمه تمام دولت‌های قبلی هستیم که باید آنها را به سرانجام برسانیم، گفت: یکی از این موارد بحث بازسازی مناطق زلزله زده سال ۱۳۹۶ کرمانشاه است که با اعلام جشن بی‌موقع اتمام بازسازی این مناطق، از ردیف اعتباری بودجه حذف شد.

وی اضافه کرد: در حالی که هنوز هم خرابی‌های زلزله قابل مشاهده است و ده‌ها ساختمان دولتی و عام‌المنفعه تخریب شده در این مناطق باقی مانده‌اند و قابلیت استفاده ندارند.

صحرایی تاکید کرد: برخی از این ساختمان‌ها تا مرحله ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم پیش رفته، اما با اعلام جشن اتمام بازسازی هم اکنون بلاتکلیف رها شده و کمترین اتفاقی برای بازسازی آنها انجام نشده است.

وی از راه آهن کرمانشاه به‌عنوان دیگر پروژه نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی نام برد و گفت: برای ادامه این راه آهن تا شهر کرمانشاه در حال حاضر یک همت اعتبار نیاز است.

به گفته صحرایی، این پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی، بیش از پیش بر دوش کرمانشاه سنگینی می‌کند.

استاندار کرمانشاه به مسئله آبشوران پرداخت و تاکید کرد: در حال حاضر وجود این رودخانه خطرساز و به دغدغه مردم شهر کرمانشاه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اگر آبشوران ساماندهی شود، نه تنها رفع بحران صورت گرفته بلکه مسیر این رودخانه به یکی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تفریحی شهر کرمانشاه تبدیل می‌شود.

صحرایی گفت: بر اساس برآوردها ۲.۷ همت برای بازسازی و ایمن سازی مناطق زلزله زده و ۱.۳ همت برای ایمن سازی سایر نقاط و در مجموع چهار همت برای ایمن سازی این استان نیاز است.

کد خبر 6090256

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است