Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار کاشمر بر لزوم ارائه تسهیلات بلندمدت با سود اندک به ساکنان شهرها برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر، جعفرسلیمانی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری کاشمر که در سالن جلسات آموزش و پرورش کاشمر برگزار شد اظهار داشت: در تلاش هستیم اقدامات مشترکی را در شهر کاشمر با موضوع بازآفرینی شهری دنبال کنیم که این کار جز با همکاری همه نهادها و ادارات مرتبط مهیا نمی‌شود و نتایج حاصل از این همکاری باعث اعتماد دولت به مدیران شهرستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: حدود 226 پروژه با وزن ریالی 262 میلیارد تومان و با اجرا و مشارکت حدود 30 دستگاه در قالب ستاد بازآفرینی پیش‌بینی شده است که به تصویب ستاد شهرستان خواهد رسید و به ستاد استان ارسال می‌شود و امیدواریم کاشمر در کنار سبزوار و نیشابور که موضوع بازآفرینی شهری را به صورت جدی پیگیری می‌کنند بتواند یکی از شهرهای موفق در این زمینه باشد و به این ترتیب بازآفرینی منطقه‌ای را هم رقم بزنیم.

 

شهردار کاشمر تأکید کرد: در شهرها ثروت‌های زیاذی نهادینه شده است؛ اما باید به این ثروت‌ها جهت‌دهی کرد که در همین راستا دو پروژه شامل توسعه مناطق اطراف زیارتگاه شهید مدرس(ره) با پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز به میزان 100 میلیارد تومان و نیز بازآفرینی محله خندق شهر کاشمر با همین وزن اعتباری به عنوان پروژه‌های پیش‌گام در دستور کار ستاد است ضمن اینکه در تلاش هستیم با دعوت از کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به ویژه در رابطه با اطراف زیارتگاه شهید مدرس(ره) به عنوان اسوه نمایندگان مجلس، از ظرفیت و کمک مجلس شورای اسلامی هم برای این پروژه استفاده کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به غیرمقاوم بودن بسیاری از ساختمان‌های در شهر کاشمر گفت: 302 هکتار از مساحت کاشمر را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد ضمن اینکه 140 هکتار نیز پهنه حاشیه‌نشینی در اطراف این شهر شکل گرفته است و لذا بخش زیادی از ساختمان‌‌های این شهر در برابر حوادث طبیعی و از جمله زلزله مقاومت لازم را ندارند.

 

سلیمانی تصریح کرد: بنیاد مسکن به روستاییان به صورت زنجیره‌ای وام مسکن پرداخت می‌کند تا آن‌ها نسبت به مقاوم‌سازی منازل مسکونی خود اقدام کنند و نتیجه این کار مقاوم شدن بسیاری از خانه‌ها در روستاها شده است ولی در شهرها شاهد هستیم به دلیل مشکلات متعدد علی‌رغم برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز باز هم ساختمان‌های غیرمستحکم بنا می‌شود.

 

شهردار کاشمر گفت: اگر مجلس شورای اسلامی همان تسهیلات زنجیره‌ای را که به روستاییان پرداخت می‌شود به شهرها نیز تسری دهند و وام لازم برای مقاوم سازی ساختمان‌ها به صورت بلندمدت حداقل 15 ساله و با سود کم به مردم شهرها پرداخت شود آن وقت شاهد خواهیم بود که مردم به این سمت خواهند رفت.

 

وی خاطرنشان کرد: در بین مسئولان این دیدگاه وجود دارد که ساکنان شهرها از توان مالی مناسبی برخوردار هستند ولی در شهرهایی مثل کاشمر چون بسیاری از مشاغل، شغل‌های خدماتی است و بسیاری از افراد هم از روستاها مهاجرت کرده‌اند لذا سطح معیشتی برخی از شهرنشین‌ها شاید از روستاییان هم پایین‌تر باشد و بسیاری از مردم برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها توان مالی لازم را ندارند.

 

سلیمانی گفت: همچنین دو راهکار کوتاه مدت و میان‌مدت برای کسانی که دارای خانه‌های غیرمقاوم هستند عبارت است از تأمین تختخواب ایمن و اتاق ایمن که این دو راه بسیار ساده و اجرایی است و باید به این سمت حرکت کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه بارش‌های بهاری امسال کرمانشاه کم‌سابقه بوده و همین بارش‌ها موجب جان گرفتن رودها و چشمه سارها و جاری شدن آبشارهایی در جای جای این دیار شده است.

بهار امسال چندین بارش خوب در کرمانشاه رخ داد که آخرین آن بارش های اواخر هفته قبل بود که تا روز گذشته هم ادامه داشت. بارش‌هایی که بیش از ۷۰ میلیمتر بارندگی برای استان به همراه داشت و در برخی نقاط از جمله ثلاث باباجانی از ۱۵۰ میلیمتر هم گذشت.

این بارش‌های مناسب سبب شد تا میزان بارش‌های سال زراعی جاری استان از میانگین بارش های ۳۰ سال گذشته استان(دوره بلندمدت) فراتر رود. اگر چه هنوز تا رکورد بارش‌های یک سال استان فاصله زیادی داریم.

براساس آمارهای هواشناسی، میانگین بارش‌های استان کرمانشاه در سال زراعی جاری(مهر ۱۴۰۲ تاکنون) به ۵۱۸ میلیمتر رسیده که از بارش های دوره بلندمدت استان(۴۸۶ میلیمتر) ۱۵ درصد بیشتر بوده است. این آمار در مقایسه با بارش‌های سال زراعی گذشته رشد ۲۷ درصدی داشته است.

آمار بارش‌های شهر کرمانشاه نیز در این مدت ۴۸۸ میلیمتر بوده که از دوره بلند مدت ۱۷ درصد و از سال گذشته ۳۳ درصد بیشتر است.

در سال زراعی جاری پاوه با ۱۰۰۳ میلیمتر، بیشترین بارش را در استان داشته که این آمار هم نسبت به دوره بلندمدت ۳۸ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

کمترین بارش امسال استان نیز به میزان ۳۰۹ میلیمتر مربوط به سنقروکلیایی بوده که البته این آمار هم از سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر بوده، اما نسبت به دوره بلندمدت ۲۰ درصد کاهش داشته است.

در بین تمام ایستگاه‌های هواشناسی استان تنها در ایستگاه سومار(۳۵۴ میلیمتر) بارشی کمتر از سال گذشته به ثبت رسیده است. همچنین بارش اکثر ایستگاه های هواشناسی استان نیز - بجز سرارود، سنقروکلیایی و حمیل- از میانگین بلندمدت بیشتر بوده است.

البته هنوز رکورد بارش های یک سال زراعی کامل در استان مربوط به سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ با ۷۷۵ میلیمتر بارش است، اما این پایان بارش‌های امسال کرمانشاه نیست و طبق اعلام هواشناسی از فردا نیز دوباره شاهد وقوع بارش هایی در سطح استان هستیم و باید منتظر ماند و دید آیا امسال رکورد بارش های کرمانشاه شکسته می شود یا خیر که البته کمی بعید به نظر می رسد.

طبق اعلام هواشناسی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته گذر موج ناپایدار دیگری مجدداً سبب بارندگی همراه با رعدوبرق و در برخی نقاط رگبار تگرگ - البته نه به شدت و گستردگی سامانه اخیر- خواهد شد. بارش های این سامانه که فردا(دوشنبه) در نیمه غربی و نواحی شمالی استان از شدت بالاتری برخوردار خواهد بود موجب آبگرفتگی معابر و رواناب خواهد شد. در روز سه شنبه هم بارش ها غالباً به شکل رگبارهای موقت و پراکنده خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است