Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه گفت: نصب تعداد ۱۰ هزار کانکس به عنوان اسکان موقت در روستاهای زلزله زده با محوریت قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ظهر امروز شنبه در جلسه شورای معاونین وزارت کشور به ریاست دکتر رحمانی فضلی درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اظهار داشت: اکنون موضوع امداد و نجات و توزیع چادر در مناطق زلزله زده به پایان رسیده اما کماکان خدمت رسانی به مردم از جمله توزیع غذا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ادامه دارد.

وی افزود: حدود ۸۴ هزار چادر دولتی و حدود ۱۰ هزار چادر مردمی که جمعاً حدود ۹۴ هزار چادر به ارزش ۷۲ میلیارد تومان در مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بحث اسکان موقت در دستور کار قرار دارد که مردم از محل اسکان اضطرای به اسکان موقت منتقل شوند که در این ارتباط عملیات آواربرداری به منظور ایجاد اسکان موقت یعنی نصب کانکس ها آغاز شده است.

 بازوند گفت: نصب تعداد ۱۰ هزار کانکس به عنوان اسکان موقت در روستاها با محوریت قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است که البته مردم ساکن روستا می توانند به جای دریافت این کانکس ها از کمک ۳ میلیون تومانی دولت برای اسکان موقت هم بهره مند بشوند.

وی ادامه داد: در شهرها نیز تاکید بر این است تا مردم با در اختیار گرفتن منازل و پرداخت اجاره بها از سوی دولت تا سقف ۵ میلیون تومان اقدام کنند هرچند دولت در این زمینه آمادگی کامل دارد در شهرها هم در حد نیاز کانکس به منظور اسکان موقت تعبیه کند.

استاندار کرمانشاه گفت: دولت در اقدامی بی نظیر در طی یکروز بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار شامل ۷۶۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان کمک های بلاعوض را برای کمک به مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه تصویب کرد و در همان روز هم این اعتبار تخصیص داده شد. 

وی افزود: اکنون ۵۰ درصد کمک های بلاعوض دولت یعنی اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان از سوی دولت به بنیاد مسکن پرداخت شده که از امروز به مردم پرداخت می شود.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: در طی روزهای آینده نیز ۵۰ درصد مابقی این کمک های بلاعوض از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

 بازوند تاکید کرد: پرداخت این کمک های بلاعوض طبق دستورالعمل مشخصی انجام می شود که بر این اساس در مجموع مردم ساکن در روستاها تا سقف ۹ میلیون تومان و مردم ساکن در شهرها تا سقف ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند.

در این جلسه، نجار رئیس ستاد مدیریت بحران، افشانی معاون عمرانی وزارت کشور، مقیمی استاندار تهران، رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی و ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گزارش از اقدامات انجام شده در حوزه کاری خود به وزیر کشور ارائه کردند.

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت تقسیم می شود؟

به گزارش تابناک، علیرضا فخاری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با تشکیل استان‌های شرقی و غربی تهران اظهار کرد: موضوع تقسیمات استان تهران در حال کارهای مطالعاتی است و در حال حاضر این موضوع در کمیسیون‌های مرتبط دولت با همه مشخصات بررسی شده و باید در هیأت دولت و سپس مجلس شورای اسلامی تصویب و در نهایت پس از قبولی، ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مخالف و برخی موافق این طرح هستند و هر یک استدلال‌هایی دارند، افزود: باید در فضایی منطقی و معقول به موضوع تقسیمات بپردازیم و به دور از احساسات و نگرش‌های سیاسی و منطبق با شرایط محیطی و منطقه‌ای تصمیم‌گیری شود که زمینه‌ساز رفع مشکلات مردم باشد.

استاندار تهران تاکید کرد: در تقسیمات کشوری باید به نقطه‌ای از اطمینان بخشی برسیم که مردم می‌توانند زندگی توأم با آرامش داشته باشند و در حوزه‌های زیرساختی مشکلاتی از قبیل تأمین آب و برق، حمل‌ونقل و ارتباطات وجود نداشته باشند.

فخاری تصریح کرد: اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد باید این مشکلات زیرساختی نیز مورد کندوکاو قرار بگیرد تا با تقسیمات، موقعیت برتری فراهم و خلق شود نه اینکه فرصت شرایط عادی از مردم سلب شود.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد