Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهر – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر از برگزاری دومین همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز، مهدی زارعی عصر امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: برگزاری همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام به‌عنوان برنامه ادبی شاخص مرتبط با روز شعر و ادب فارسی و گرامیداشت استاد شهریار در اهر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخستین دوره این همایش ٢٨ شهریور سال گذشته در سطح منطقه ارسباران و با دعوت از نظیره سرایان این منطقه برگزار شد اما امسال در سطح شمالغرب کشور و با انتشار فراخوان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر، هدف از برگزاری این همایش را همراهی با گرامیداشت استاد شهریار و تلاش برای معرفی هرچه بیش‌تر منظومه حیدربابایه سلام استاد شهریار و تبیین نظیره سرایی برای این اثر عنوان کرد و افزود: گردهمایی نظیره سرایان و شناخت آن‌ها و شناسایی نظیره ها و تدوین و تبیین آن‌ها از برنامه‌های این همایش مهم ادبی است.

زارعی بابیان این‌که بر اساس تصمیم دبیرخانه همایش در هر دوره آن‌یکی از نظیره سرایان پیش‌کسوت تجلیل می‌شود، افزود: در همین راستا گرامیداشت زنده‌یاد سیف اله دل‌خون که از نظیره سرایان اهری است، جزو برنامه‌های دومین دوره این همایش است.

وی ادامه داد: از کارهای شاخص و مهم که هم‌زمان با اختتامیه دومین همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام انجام می‌گیرد، رونمایی از کتاب “مکتب حیدربابا” است که در موضوع ترجمه حیدربابایه سلام به فارسی و نظیره سرایی برای این منظومه تألیف شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر گفت: هنوز آمار دقیقی از تعداد نظیره های سروده شده بر حیدربابایه سلام در دست نیست اما در منابع مختلف تعداد آن‌ها بیش از ٥٠٠ عنوان قید شده است.

مهدی زارعی افزود: فراخوان امسال این همایش موفقیت‌آمیز بود و منجر به شناسایی حدود ٣٠ نظیره از شهرهای مختلف در شمالغرب کشور شد که شاعران این آثار در اختتامیه همایش حضور می‌یابند.

وی همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام مجالی برای گردهمایی نظیره سرایان عنوان کرد و گفت: علاوه بر نظیره سرایان، علاقه‌مندان به شعر و ادب و بخصوص حیدربابایه سلام نیز می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

زارعی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه دومین همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام ساعت ١٠ روز پنج‌شنبه ٩ آذرماه در مجموعه اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی اهر برگزار می‌شود.

true برچسب ها : استاد شهریار شهرستان اهر فرمانداری اهر true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بهاباد شناسی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بهاباد شناسی با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و فرمانداری شهرستان بهاباد و موزه تاریخ شهرستان بهاباد به مناسبت هفته اسناد ملی و میراث مکتوب و بزرگداشت شیخ کلینی (ره) و هفته میراث فرهنگی و روز موزه ها با حضور جمعی از نویسندگان، مورخین و مفاخر علمی و فرهنگی استان یزد برگزار می شود.

بازدید از ده عروس، بازدید از موزه تاریخ، برگزاری همایش بهاباد شناسی، رونمایی از کتاب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهاباد و امضای تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و موزه تاریخ بهاباد و بازدید از سنگ نگاره های تاریخی و محوطه باستانی بهاباد از بخش های این همایش استانی است.

کد خبر 6093354

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود