Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت پاکستان استقرار نیرو‌های ارتش برای برقراری امنیت در اسلام آباد پایتخت این کشور را خواستار شد.

بر اساس اعلام خبرگزاری آناتولی، این در حالیست که از تشدید درگیری‌ها میان معترضان خشمگین با نیرو‌های امنیتی پاکستان بیش از ۸ ساعت می‌گذرد.

وزارت کشور پاکستان در این باره اعلام کرد که قرار است نیرو‌های کافی از تیپ ۱۱۱ ارتش این کشور برای اجرای نظم و برقراری آرامش تا اطلاع ثانوی در اسلام آباد پایتخت این کشور مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه، مقامات امنیتی در ایالت پنجاب پاکستان نیز خواستار آن شدند تا نیرو‌های ویژه‌ای از تکاروان به مرکز این ایالت در لاهور (دومین شهر پرجمعیت پاکستان) اعزام شوند و نظم و امنیت را در آن برقرار کنند.

این در حالیست که تعداد زخمی‌های ناآرامی‌های امروز در این کشور تا کنون نزدیک به ۲۰۰ نفر اعلام شده است.

شایان ذکر است، متعاقب درگیری‌های شدید میان تظاهرات کنندگان و نیرو‌های امنیتی پاکستان در اسلام آباد، ژنرال «قمر جاوید باجوه» فرمانده ارتش این کشور ساعاتی پیش در تماس تلفنی با «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان، تظاهرات کنندگان و دولت اسلام آباد را به حفظ آرامش و پرهیز از خشونت دعوت کرده بود.

گفتنی است، ژنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان نیز ۲ روز گذشته اعلام کرد که دولت اسلام آباد هر تصمیمی در خصوص این اعتصاب بگیرد ارتش به آن احترام خواهد گذاشت و لذا حل این مشکل بر عهده دولت است.

وی در این خصوص گفته بود: ما متوجه مشکلی که سبب شده پایتخت پاکستان شاهد اعتصاب ۳ هفته‌ای حزب «لبیک یا رسول الله» باشد هستیم و به دلیل مشکلات متعددی که از بسته شدن معابر، خیابان‌ها و مغازه‌ها به وجود آمده، امیدواریم که این مسئله زودتر حل و فصل شود.

سخنگوی ارتش پاکستان تصریح کرد: ارتش و دولت پاکستان برای ایجاد امنیت پایدار در کشور دوشادوش هم ایستاده‌اند و در اموری که به دولت پاکستان مربوط می‌شود، ما تابع نظرات آن‌ها هستیم.

سخنان وی در حالی مطرح می‌شود که «خورشید شاه» رهبر اپوزیسیون در پارلمان پاکستان اعلام کرده بود دولت باید برای حل مشکل اعتصاب از ارتش کمک بگیرد.

گفتنی است که صبح امروز نیرو‌های امنیتی پاکستان برای مقابله با معترضان حزب «لبیک یا رسول الله» که از ۲۰ روز گذشته اقدام به تحصن و برگزاری تظاهرات در اسلام آباد کرده بودند از گاز اشک آور استفاده کرد و تظاهرات کنندگان در پاسخ به این اقدام به سوی نیرو‌های امنیتی سنگ پرتاب کردند که منجر به درگیری‌های شدید شد.

در جریان این درگیری‌ها که در شهر فیض آباد واقع در اسلام آباد پایتخت پاکستان به وقوع پیوسته است، تعداد زیادی از نظامیان و شهروندان زخمی شده اند.

پلیس برای جلوگیری از درگیری بیشتر اقدام به بازداشت تظاهر ات کنندگان کرده است و تا کنون قریب به ۲۰۰ نفر بازداشت شده اند.

لازم به ذکر است که اعتصاب حزب لبیک یا رسول الله پس از آن شروع شد که لایحه‌ای مبنی بر اصلاح قانون «ختم نبوت» در پارلمان پاکستان تصویب شد.

در پاکستان گروه‌هایی که خاتمیت نبی مکرم اسلام (ص) را قبول ندارند، مجاز به هیچگونه فعالیتی نیستند و مردم این کشور با اقتدار از این قانون حمایت می‌کنند.

در حال حاضر دولت اسلام آباد مدعی است این لایحه رد شده است، ولی اعتصاب کنندگان مصرانه به دنبال استعفای وزیر قانون پاکستان هستند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا باز خبرگزاری «سما» فلسطین، اسموتریچ تصریح کرد: از نتانیاهو می‌خواهم که یوآو گالانت وزیر دفاع و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش را برکنار کند.

درخواست وزیر دارایی صهیونیست‌ها برای برکناری گالانت و هالیوی همزمان با آن روی می‌دهد که اختلافات میان مقامات ارشد دستگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی و در رأس آنها گالانت و هالیوی با نتانیاهو بر سر جنگ در غزه تشدید شده است.

روزنامه یدیعوت آحارنوت در گزارشی در این باره نوشت: سران دستگاه‌های اطلاعاتی خواستار تصمیم‌گیری نهایی نتانیاهو درباره پنج موضوع استراتژیک هستند که به باور آنها برای پایان دادن به جنگ با نوار غزه و رویارویی با حزب الله، ضروری است، اما آنها بر این باورند که نتانیاهو از تصمیم گیری در این باره جلوگیری می کند و در نتیجه ارتش اسرائیل را از اقدام به نحوی که منجر به تحقق اهداف جنگ شود، منع می‌کند.

این روزنامه صهیونیستی، اختلاف کنونی را مشابه شکاف شدید میان مقامات نظامی رژیم اشغالگر در آستانه جنگ شش روزه ژوئن ۱۹۶۷ یعنی سه روز پیش از حمله پیش دستانه این رژیم به نیروی هوایی کشورهای عربی دانست.
ارتش رژیم صهیونیستی از نخست وزیر و کابینه نظامی گسترده این رژیم خواستار تصمیم گیری درباره پنج موضوع شامل «اسرای صهیونیست»، «مرحله پس از جنگ در غزه»، «رفح»، «رویارویی نظامی اسرائیل و حزب الله» و «بودجه نهادهای اطلاعاتی و نظامی» تصمیم گیری کند.

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم