Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان گفت: کوچکترین عضو کتابخانه در شهرستان درمیان هشت ماهه و بزرگترین ۹۰ سال سن دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طاهره رمضانی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان، در گفتگو با وحدت درمیان، اظهار کرد: شهرستان درمیان دارای شش کتابخانه عمومی است که چهار کتابخانه شهری و دو کتابخانه روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: شش کتابخانه عمومی شهرستان درمیان دو هزار و ۶۸۴ نفر عضو دارد که یک هزار و ۲۱۴ نفر مرد و یک هزار و ۴۷۰ نفر زن هستند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان با اشاره به کتابخانه های عمومی در دست احداث شهرستان، بیان کرد: کتابخانه عمومی علامه امینی در شهر قهستان از سال ۹۵ آغاز به ساخت شده و تا کنون ۱۸۵ میلیون ریال تخصیص اعتبار شده و برای تکمیل آن به ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است و تا کنون از سوی خیرین برای ساخت این کتابخانه کمکی نشده است.

 

رمضانی عنوان کرد:خیرین در زمینه اهدای سه هزار و ۲۵۰ نسخه کتاب که تا کنون به ارزش ۱۱۵ میلیون ریال از سوی کانون فرهنگی آموزش خیرین اعضای کتابخانه به کتابخانه های شهرستان اهدا شده است کمک کرده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین اهدای کتاب از سوی دکتر رفیعی نویسنده بومی شهرستان به مبلغ هفت میلیون ریال،پرداخت اجاره بهای کتابخانه های گزیک و قهستان از دیگر کمک خیرین به کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان بوده است.

* بدهی 120 میلیون ریالی شهرداری ها به کتابخانه های عمومی شهرستان

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان گفت: از طرف سهم درآمد نیم درصدی شهرداری ها در سال جاری ۱۱۸ میلیون و ۸۲۷ هزار ۸۴۷ ریال واریز شده که تا کنون بدهی شهرداری ها به کتابخانه های عمومی ۱۲۰ میلیون ریال است.

 

رمضانی بیان کرد: شهرستان درمیان از نظر تعداد کتابخانه های عمومی رتبه چهار و از نظر تعداد عضو رتبه هفتم را در سطح خراسان جنوبی دارد.

 

وی یاد آور شد: در حال حاضر تعداد نسخه های کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی سطح شهرستان ۴۷ هزار نسخه است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان گفت: میانگین سنی اعضای کتابخانه های شهرستان بین ۱۴ تا ۲۰ سال است و تعداد اعضای کتابخانه های شهرستان در مقایسه با سال گذشته بدون تغییر است.

 

رمضانی اظهار کرد: سرانه کتاب به ازای هر نفر در شهرستان درمیان ۰.۸ کتاب و سرانه زیر بنا به ازای هر ۱۰۰ نفر در شهرستان درمیان ۲.۷ متر مربع است.

 

وی با اشاره به اینکه درصد عضویت در کتابخانه های عمومی شهرستان با توجه به جمعیت ۵.۰۲ درصد است، عنوان کرد: کوچکترین عضو کتابخانه در شهرستان درمیان هشت ماهه و بزرگترین ۹۰ سال سن دارد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۲۱ هزار و ۱۱۹ جلد کتاب از کتابخانه های عمومی شهرستان امانت گرفته شده است.

 

رمضانی بیان کرد: درصد رشد منابع در سال جدید در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

 

وی اذعان کرد: بیشترین استقبال از کتاب های کمک درسی، داستان و مذهبی بوده و دانش آموزان و کودکان بیشترین قشر مراجعه کننده به کتابخانه ها بوده اند.

* شبکه های اجتماعی رقیبی برای مطالعه

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه، بیان کرد: رشد فناوری و استفاده از شبکه های اجتماعی و از همه مهمتر در دسترس بودن آنها سبب رغبت نوجوانان، جوانان و عموم جامعه به آن شده و از طرفی عدم نیاز به مطالعه به عنوان عامل دیگری جهت عدم صرف زمان برای مطالعه و در نتیجه کاهش سرانه مطالعه است.

 

رمضانی تصریح کرد: لازم است خانواده ها برای ترویج کتابخوانی از محیط خانواده مطالعه را آغاز کرده تا عادت مطالعه از دوران کودکی و از طریق خانواده در بین فرزندان و به طبع جامعه نهادینه شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی