Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه گفت: بیانیه کاخ سفید مشارکت و مسئولیت آمریکا در جنایات عربستان سعودی علیه یمن را آشکارا به اثبات می رساند و ما از هر ابتکاری در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای کاهش آلام مردم یمن استقبال می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بیانیه کاخ سفید در خصوص اقدام و ژست سیاسی عربستان سعودی در بازگشایی یک بندر و فرودگاه برای کمک رسانی در یمن، ضمن رد اتهامات مطرح شده نسبت به کشورمان مبنی بر نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای انعکاس طنین هر چه بیشتر فریاد داد خواهی و مظلومیت مردم یمن به تمامی جهانیان و مجامع بین المللی دریغ نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بارها و در مناسبت های مختلف همواره اعلام کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتباط نظامی با یمن ندارد و توانمندی های  دفاعی و موشکی این کشور موضوعی کاملا داخلی و صرفا مربوط به خود آن کشور است.

قاسمی خاطر نشان‌ ساخت: آمریکا در اقدامی سیاسی و هدفمند و با طرح اتهامات کاملا واهی و دروغین علیه ایران، همچون همیشه سعی دارد اذهان عمومی و جامعه بین المللی را از جنایات غیرانسانی و ضد بشری ائتلاف متجاوزین علیه یمن به سمت و مسیر دیگری منحرف کند و بجای درخواست از عربستان برای خاتمه دادن به بمباران اهداف غیرنظامی و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع در یمن، با صراحت تمام در حمایت از این کشور برای ادامه جنایات وحشتناک خود سخن می گوید.  

قاسمی تاکید کرد: بدون شک بیانیه کاخ سفید مشارکت و مسئولیت آمریکا در جنایات عربستان سعودی علیه یمن را آشکارا به اثبات می رساند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است از هرگونه ابتکاری که منجر به ارسال کمک های انساندوستانه به یمن شده و باعث کاهش رنج و آلام مردم این کشور شود، استقبال می کند.

 

منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین