Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، در لفاظی‌های جدید علیه ایران این بار مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران را مورد توهین قرار داد. این مسئله به خصوص پس از اعلام خبر نابودی داعش توسط سردار سلیمانی در نامه‌‌ای به مقام معظم رهبری، بیانگر خشم عربستان سعودی از گسترش نقش ایران در حل بحران‌های منطقه است و به نظر می‌رسد از همین روست که سطح حملات لفظی محمد بن سلمان به مقامات عالیرتبه نظام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توهین ولیعهد عربستان نشانگر عزت و محبوبیت رهبر معظم انقلاب در جهان اسلام است

حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره ریشه‌‌های اصلی توهین لفظی اخیر ولیعهد عربستان و تشبیه کردن نظام جمهوری اسلامی با آلمان نازی گفت: لفاظی‌ توهین‌آمیز اخیر ولیعهد عربستان چند هدف را دنبال می‌کند. اول اینکه عزت و اقتدار رهبری انقلاب اسلامی در بین امت اسلامی به گونه‌ای است که شدیدا عربستان و حاکمان سعودی را عصبانی کرده و ولیعهد جدید تازه از راه رسیده سعودی احساس می‌کند رهبری انقلاب اسلامی به خاطر مواضعی که به نفع جهان اسلام و در جهت وحدت دنیای اسلام اتخاذ کرده‌اند از محبوبیت و جاذبه‌ای برخوردار هستند که این امر با نقشی که عربستان می‌خواهد به عنوان رهبر جهان اسلام ایفا کند کاملا منافات داشته و در تضاد است، لذا بن سلمان با چنین اظهاراتی به خیال خود می‌خواهد هراسی را نسبت به نظام و شخصیت رهبری انقلاب، در میان ملت‌های مسلمان ایجاد کرده و مانع گسترش نفوذ معنوی ایشان در جهان اسلام شوند.

ابراز علاقه شخصیت‌های جهان اسلام به رهبری انقلاب حسادت بن سلمان را برانگیخته است

ترقی اظهار کرد: دوم اینکه توهین ولیعهد عربستان همزمان با برگزاری اولین اجلاس محبان اهل بیت(ع) در تهران و ابراز علاقه شخصیت‌های فرهیخته حاضر در این اجلاس اعم از سنی و شیعه، نسبت به مقام معظم رهبری بوده است و این نشان‌‌‌دهنده حسادت محمد بن سلمان نسبت به جایگاه رهبر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اسلام است.

 تحریک ایران به واکنش احساسی؛ هدف آل سعود از بالا بردن سطح لفاظی‌ها
 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه هدف سوم آل‌سعود از بالابردن سطح توهین‌ها و یاوه‌گویی‌ها به مقامات عالی‌رتبه نظام، را وادار کردن جمهوری اسلامی ایران به واکنش احساسی در مقابل این سخنان دانست و گفت: در واقع آنها می‌خواهند جمهوری اسلامی پیش از فرارسیدن زمان لازم، واکنش نظامی یا اقدام دیگری را از خود بروز دهد تا بهانه‌ سعودی‌ها برای ورود به یک جنگ نظامی یا اقدام خصمانه به همراه ائتلافی که با کمک آمریکا تشکیل داده‌اند، فراهم شود.
ترقی درباره اهمیت پیروزی نهایی بر داعش با نقش‌آفرینی اصلی جمهوری اسلامی ایران در افزایش سیاست‌ها و سخنان تند مقامات عربستانی گفت: شکست‌های پی در پی عربستان در منطقه و به هم ریختن نقشه‌های امریکایی ـ سعودی در رابطه با خاورمیانه یکی از عوامل اصلی تشدید دشمنی‌های عربستان، آمریکا و صهیونیست‌ها علیه ملت ایران، جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب است.

رهبر انقلاب، مسبب هدر رفتن هزینه میلیاردها دلاری عربستان و امریکا برای بی‌ثبات‌سازی منطقه

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: زمانی که سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، و همچنین حزب‌الله لبنان پس از نابودی داعش، نقش رهبری انقلاب را در این پیروزی بزرگ برجسته کرده و برای جهان اسلام نقش فرماندهی و هدایت مقام معظم رهبری در رقم خوردن این پیروزی شفاف و روشن کردند این مسئله شدیدا سران سعودی را عصبانی کرده زیرا هدایت‌های رهبر معظم انقلاب را مانع تحقق اهداف پلیدشان در منطقه دانسته و ایشان را مسبب هدر رفتن میلیاردها دلار هزینه‌ای که از طریق داعش و کشورهای مختلف منطقه برای تضعیف جبهه مقاومت کردند می‌دانند.
ترقی تأکید کرد: امروز با وجود این همه هزینه علیه جبهه مقاومت، سران سعودی مشاهده می‌کنند جبهه مقاومت تقویت شده، نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بیشتر شده و محبوبیت رهبری انقلاب در میان امت اسلامی افزایش یافته و شکست و ذلت تنها نصیب و ارمغان عربستان و متحدانش از بحران‌سازی در جهان اسلام بوده است. 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و شهید مرتضی مطهری با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه خدای متعال خیلی دوست داشت مخلوقات او را ببینند اما از آنجا که ضعف وجودی مخلوقات در عالم ماده خیلی محدود است و نمی‌شود خدا را رؤیت کرد، خدا کتاب آسمانی را فرستاد اظهار کرد: کسی که می‌خواهد خدا را زیارت کند با شنیدن، خواندن و نشستن پای قرآن می‌تواند خدا را زیارت کند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه امروز تحولات فلسطین که دنیا را تکان داده با مبانی قرآن است، افزود: غزه تکه‌ای از یک سرزمین باریک بسیار کوچک است اما با داشتن هزاران حافظ قرآن توانست بالاتر از خیلی کشورها قرار گرفته و بیشترین حافظ قرآن را در یک منطقه داشته باشد و با همین مبانی تبدیل به مساله اول دنیا و جهان اسلام شود.

امام جمعه لاهیجان به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا اشاره داشتند و ادامه داد: ۱۰ سال از پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب می‌گذرد و امروز پیام تعالیم و جواب آن نامه را در صحنه‌های مختلف دانشگاه‌های غرب مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از تحلیلگران می‌گویند سر و صدایی که در جهان ایجاد شده از ایران بوده و البته راهبرد رهبر انقلاب وجدان‌های خفته جوانان اروپا و آمریکا بیدار کند و راهبرد نگاری امروز با مساله فلسطین گره خورده و خودش را در کف خیابان‌های غرب نشان می‌دهد.

سلیمانی با بیان اینکه قرآن وجه اشتراکی سبب شده تا دانشجویان غرب بیدار شوند، گفت: رهبر انقلاب در نامه خودش به جوانان آمریکا فرمودند که قرآن تکلیف ما را با استکبار روشن کرده است، فرمود جوانان اروپایی و آمریکایی مستکبران زمان خودشان را بشناسند، ببینید قرآن چه گفته آیا همان دستورات تورات و انجیل نیست، قرآن بهترین کتاب وحدت بخشی است و امروز که می‌بینیم جوانان مسیحی با قرآن و چفیه در دانشگاه حضور دارند و از جوانان مسلمانی که نماز می‌خوانند، مراقبت می‌کنند، به برکت کتاب قرآن است.

کد خبر 6094378

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود