Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برخورد قانونی با تبلیغات غیرمجاز دفاتر مسافرتی و تورهای گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، قادر تقی‌زاده صبح امروز در دیدار با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: در نظر داریم با هرگونه تبلیغات غیرمجاز دفاتر مسافرتی و تورهای فاقد مجوز گردشگری استان چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بر اساس تبصره 2 ماده 7 قانون توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی هر فرد برگزار کننده تور گردشگری باید مجوز فعالیت داشته باشد و با این وجود مشاهده می‌شود که برخی افراد با تشکیل گروه‌هایی تحت عنوان طبیعت‌گردی و کوهنوردی اقدام به برگزاری تور می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: اسناد و مدارک 20 گروه گردشگری غیرمجاز جمع‌آوری و بر اساس مصوبه کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران به پلیس فتا تحویل شده تا با فعالیت این اشخاص برخورد شود.

تقی‌زاده با تاکید به این که به تمامی آژانس‌ها نیز تذکر داده شده تا از تشکیل گروه‌های طبیعت‌گردی جدا پرهیز کنند اظهار کرد: آژانس‌ها موظف هستند صرفا با عنوان مجوز اخذ شده فعالیت کرده و از عدول از آن خودداری کنند.

وی با اذعان به این که مجوز آژانس‌ها در سه بخش بند الف شامل فروش بلیط هواپیما، بند ب شامل برگزاری تور سیاحتی و بند پ شامل برگزاری تور زیارتی است، افزود: برخی از آژانس‌های بند ب خارج از عنوان مجوز فعالیت خود اقدام به تشکیل گروه طبیعت‌گردی می‌کنند که صحیح نبوده و مغایر قوانین است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: علاوه بر این برخی افراد به اذعان اینکه از هیئت‌های کوهنوردی مجوز دارند، اقدام به برگزاری تور کوهنوردی می‌کنند که بر اساس مصوبه کارگروه گردشگری استان برگزاری تور مطابق قوانین و آیین‌نامه‌ها باید زیر نظر میراث فرهنگی انجام شود.

 تقی‌زاده گفت: افراد بدون مجوز نمی‌توانند تور کوهنوردی برگزار کنند، اما آژانس‌هایی که اقدام به برگزاری تور کوهنوردی کرده‌اند می‌توانند راهنمایان خود را از میان افرادی انتخاب کنند که از هیئت‌های کوهنوردی مدرک کوهنوردی دارند.

وی بیان کرد: به صرف داشتن مدرک کوهنوردی فردی نمی‌تواند نسبت به برگزاری تور کوهنوردی اقدام کند و لازم است تمامی مجوزهای لازم برگزاری تور از میراث فرهنگی استان اخذ شود.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان، اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با موضوع تاب‌آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.

حسن‌پور، افزود: پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را دراین‌خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

کد خبر 6093859

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته