Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:07:15 GMT

شناسایی ۲۴ فروچاله در استان همدان

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۹۵۲۷

شناسایی ۲۴ فروچاله در استان همدان

همدان - سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از وجود ۲۴ فروچاله در استان همدان خبر داد و گفت: اجرای طرح تعادل‌بخشی احتمال ایجاد فروچاله را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ستوده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۴ فروچاله در سطح استان همدان وجود دارد که آخرین فروچاله استان همدان سال ۸۹ در منطقه اطراف روستای بابان کبودراهنگ ایجاد شده ولی پس از آن دیگر شاهد ایجاد فروچاله‌ای در همدان نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ایجاد فروچاله با ۱۳ مورد مربوط به دشت کبودراهنگ و روستاهای کِردآباد، نوآباد، بابان، آق تپه و خان آباد بوده است، تصریح کرد: مابقی ۱۱ فروچاله استان همدان نیز در دشت رزن-قهاوند و روستاهای این منطقه ایجاد شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیشترین عمق فروچاله را مربوط به نوآباد شهرستان کبودراهنگ با ۶۰ متر عمق اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات مناسب در حوزه حفاظت دیگر از سال ۸۹ تاکنون شاهد بروز فروچاله در سطح استان همدان نبودیم.

وی تصریح کرد: وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی در حال حاضر باعث تشدید افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن دشت‌ها شده به گونه‌ای که حدود ۳۰۶ محدوده از ۶۰۹ محدوده مطالعاتی در وضعیت ممنوعیت توسعه بهره‌برداری قرار گرفته و سالیانه با حدود ۵ میلیارد مترمکعب کسری مخزن مواجه شده است.

ستوده عنوان کرد: کاهش منابع آب زیرزمینی خصوصاً در دهه اخیر مستمراً ادامه داشته به طوری که در طول دوره آماری بیست سال اخیر با ۱۰۸ میلیارد مترمکعب اضافه برداشت از ذخایر استراتژیک آب زیرزمینی مواجه بوده‌ایم.

وی برداشت بیش از حد پروانه چاههای مجاز، برداشت چاه‌های غیرمجاز، عدم وجود مصرف بهینه، ضعف نظارت و کنترل بر منابع آب و حفاری و عدم وجود ابزارهای سنجش، نقص شبکه‌های پیزومتری و داده‌های سطح آب و بیلان، عدم آگاهی ذینفعان و نبود تشکل‌های آب بران و خشکسالی‌ها و بالا رفتن نیازهای شرب و صنعت از عوامل کسری مخزن محسوب می‌شوند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: براساس هدفگذاری انجام شده از طریق طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به دنبال حفاظت و مدیریت منابع آبی هستیم که خوشبختانه نتایج مناسبی نیز در این زمینه کسب شده است.

وی اظهار کرد: اجرای طرح احیا و تعادل بخشی یکی از برنامه‌های اساسی شرکت آب منطقه‌ای همدان بوده که این امر سبب جلوگیری از ایجاد فروچاله جدید در سطح استان همدان شده است.

ستوده بیان کرد: خوشبختانه همکاری لازم از سوی دستگاه‌هایی همچون دادگستری، نیروی انتظامی و استانداری همدان برای انسداد چاه‌های غیرمجاز وجود داشته است ولی نیاز است تا ادامه راه با همکاری بیشتری پیگیری شود تا به سرمنزل مقصود برسیم.
 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان

منابع خبری از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان و هدف قرار گرفتن یک خودروی غیرنظامی خبر دادند.

1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روزحمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان

به گفته این منابع، دستکم دو نفر در این تجاوز نظامی مجدد رژیم صهیونیستی به لبنان به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان